Šādi solo ceļojumi ir lielisks pārbaudījums tam, vai vispār spētu izdzīvot viens. Un te nav runa par izsalkumu vai fizisku izdzīvošanu, bet gan par spēju pašam sev nodrošināt dzīvesvietu, orientēties svešā vidē, atrast, kur paēst, un izplānot nākamos soļus, tostarp arī naktsmītnes. Protams, arī spēja komunicēt ar vietējiem ir ļoti svarīga.
Vietnamā vīza ir derīga tikai 30 dienas. Lai to pieteiktu, tev jāiegādājas turp un atpakaļ biļetes. Ja tevi neielaiž, ceru, ka esi tās nopircis ar iespēju atcelt. Turklāt, piesakoties vīzai, jānorāda konkrēts robežkontroles punkts, caur kuru izceļosi, kā arī aptuvenais izceļošanas datums. Šie bija mani nosacījumi kā Latvijas pilsonim 2024. gadā. Cik saprotu, tā ir lieta, kas var mainīties. Es neplānoju katru soli līdz sīkumiem, bet kopējam maršrutam un pārvietošanās plānam tomēr jābūt skaidram.
Savukārt Malaizijā, kur tiek piešķirtas 90 dienas bez nepieciešamības īpaši atskaitīties, var braukt brīvāk un domāt uz vietas, ko darīt tālāk. Bet arī tur ir savas problēmas, ar kurām jāsaskaras (par to citreiz).
Atrodoties Vjetnamā, obligāti jāizbrauc Ha Giang Loop, kas sākas Ha Giang pilsētā. Tas ir ceļš, kas ved cauri visam reģionam un ir slavens ar saviem pasakainajiem skatiem. Iztēlojieties Avatāra pasauli, tikai bez lidojošiem kalniem. Katras dienas beigās žoklis sastinga krampī, jo tas visu laiku bija atkāries no pārsteidzošajiem skatiem. Maršrutu var veikt dažādos veidos, bet populārākais ir ar motociklu. Tiem, kam nav vadītāja tiesību, ir iespēja izmantot Easy Riderpakalpojumu (tu sēdi aizmugurē, un tevi ved vietējais). Es, protams, braucu pats.
Tā kā biju absolūti sajūsmināts par redzēto un mana pieredze filmēšanā, montāžā un kompozīcijā nebija īpaši attīstīta (godīgi sakot, man šķiet, ka tā joprojām nav), es iekļāvu gandrīz visus skatus, ko redzēju. Rezultātā par katru dienu izveidojās atsevišķa sērija.