Top 5 ātrākie vilcieni pasaulē pēc maksimālā ātruma. Avots http://www.liveandreal.com/top-5-fastest-trains-in-the-world/
Top 5 ātrākie vilcieni pasaulē8
73
6
5. vieta AVE 300 km/h Spānija AVE (Alta Velocidad Española) vai tulkojumā "putns", kursē 300km/h un vilcienus pārvalda RENFE (spāņu valsts dzelzceļa kompānija) un Alvia - privātais operators, kura vilcieni brauc ar 250km/h. AVE vilcieniem nav nekā kopīga ar spāņu nepunktualitāti. RENFE garantē, ka vilciena Madride - Sevilja ierašanās laiks ir nav vēlāk, kā 5 minūtes pēc grafika un atgriež naudu, ja vilciens kavējas ilgāk. Līdz šim tikai 0.16% vilcienu ir kavējušies vairāk par 5 minūtēm.
4. vieta CRH Ķīnā 350km/h, mx ātrums 394.3 km/h Uz CRH (China Railway High-Speed) darbojas vairāki CRH modeļi - CRH1, CRH2, CRH3, CRH4 and CHR5. Ātrākais ir CRH3, kas balstīts uz Siemens Velaro tehnoloģijas; radīts, lai brauktu ar ātrumu 350km/h. Tomēr 2008. gadā testa laikā tas sasniedza 394.3km/h. 2009. gada Ķīna Dzelzceļa Ministrija paiņoja, ka plāno investēt 1.2 triljonus juaņu ($175.44miljardus) dzelzceļa attīstībā un paplašināšanā. Mērķis ir 140 ātrgaitas vilcienu, kas brauc 350km/h iegāde un 13000km pasažieru līniju izveidošana līdz 2012. gadam.
Reklāma
3. vieta Shanghai Maglev vilciens Ķīnā 250 km/h, max ātrums 431km/h Šo viensliežu vilcienu, plašāk zināmu kā Transrapid, ir izgudrojis vācietis Erwyn van der Meer un tas izmanto magnētisko levitāciju. Patlaban vienīgā vieta, kur šo sistēmu izmanto komerciāliem nolūkiem ir Šanhaja Ķīnā. Vilciens 30km attālumu no lidostas līdz pilsētai veic 7minūtēs un 20 sekundēs ar vidējo ātrumu 250km/h un maksimālo 431km/h. 2003. gadā pārbaudes braucienā vilciens uzstādīja Ķīnas ātruma rekordu sasniedzot 431km/h. Transrapid vilcieni pagaidām nekursē garas distences starppilsētu maršrutos, jo nav ieviesta sliežu sistēma.
Transrapid tuvplāns
Reklāma
TGV rekorda īpašnieks
1. vieta Shinkansen Japānā 300km/h, maksimālais ātrums 581km/h Japāņu iemaņas tehnoloģijās ļoti labi izpaužas faktā, ka ātrgaitas dzelceļš ir visā valstī. Jāpāņu Shinkansen, saukts arī par vilcienu-bultu, superātrs, superdrošs (40 gadu laikā nevienas lielas avārijas) un superērts - tas kursē vismaz sešas reizes stundā no Tokijas un Osaku, un superpreczīs - tas ierodas minūti minūtē pēc grafika (vidējā nobīde ir tikai 6 sekundes). Patlaban Japāņi strādā pie jauna Shinkansen modeļa, kas varētu sasniegt 360km/h. Jaunais modelis sauksies E5 sērija un sāks darboties 2012. gadā un attālumu n Tokijas līdz Šin-Amori stacijām varēs mērot par 54 minūtēm ātrāk.
E5 sērija