Dāmas un kungi, Lancia ECV.
S-Grupa 2.Daļa Auto14

Lancia ECV neapšaubāmi ir rallija vēsturē visaugstāk attīstītais automobilis. Žēl, ka tas tika aizliegts, tikko tas bija uzbūvēts, un tam nekad netika dota iespēja piedalīties sacīkstēs.

Par Lancia ECV dizaina pamatu tika ņemta Lancia Delta S4, bet nesošā konstrukcija drīzāk līdzinājās Ford RS200 un bija daudz izturīgāka nekā S4. ECV bija pirmais auto, kura būvē izmantots ogļplasts. Tam bija ne tikai ogļplasta nesošā konstrukcija un virsbūves paneļi, bet pat kardānvārpstas un riteņu diski. Līdz ar to auto bija ļoti izturīgs un ļoti viegls. Tā svars bija tikai 930 kg. Tāpat kā Deltai S4, arī ECV bija vidū gareniski novietots dzinējs, bet S4 mehāniskais kompresors bija nomainīts pret vēl vienu turbīnu.

Bija veiktas arī nozīmīgas izmaiņas motora galvā. ECV vēl joprojām bija 4 vārsti uz cilindru, bet, atšķirībā no S4, kam ieplūdes vārsti bija vienā pusē, izplūdes – otrā, ECV vārsti bija novietoti pa diagonāli. Tas krietni uzlaboja dzesēšanu un bija vēl viens aspekts, kas ļāva palielināt jaudu. Rezultātā jau tā iespaidīgā Deltas S4 jauda bija palielināta vēl par 50 Zs, sasniedzot 600 Zs, griezes moments Lanciai ECV bija 550 Nm. Diemžēl šis fantastiskais auto tika izgatavots tikai 3 eksemplāros – ir divi pirmās paaudzes ECV un viens ECV 2.

ECV 2
