Porsche 911 nekad nav bijis parasts auto. Auto dzinējs vienmēr ir bijis aizmugurē un tas vienmēr ir bijis bokserdzinējs ar 6 cilindriem. Oriģinālais auto bija sensācija, dēļ dzinēja novietojuma. Taču vadāmība bija neparedzama. Daudzi saka, ka Porsche modelim deva nosaukumu 911, lai tad kad amīši iekļūtu avārijā viņi zinātu uz kurieni zvanīt. :D Bet par spīti tam, cilvēki automobīli ļoti iemīļoja. Tik ļoti, ka mūsdienās Porsche ir kļuvis par vienu no lielākajiem un ienesīgākajiem brendiem auto pasaulē, kas ir vēl vairāk iespaidīgi tādēļ, ka ir sporta auto ražotājs. Mūsdienās Porsche 911 ir viens no pieprasītākajiem sporta auto pasaulē, kā arī viens no iekārojamākajiem. 911ā modeļu klāsts ir neierobežots, tādēļ Porsche ir tik lieli ienākumi - ieejot salonā, ir milzīga iespēja iznākt ārā ar tieši to auto, kuru tu vēlies.
Porsche 911 no izlecēja, līdz leģendai11
147
1
Porsche 911 pirmā paaudze. (1964-1989)
Auto dizains gandrīz vai vispār netika mainīts vairāk kā 30 gadus. Tika veikti daudzi uzlabojumi lai liktu auto izskatīties nedaudz mūsdienīgākam (tajos laikos), bet pārsvarā tika uzlabots dzinējs un vadāmība. Auto bija 4 sēdvietas, bet aizmugurējie sēdekļi bija pārāk mazi, lai tajos kāds ietilptu, tādēļ pirmoreiz tika ieviest 2+2 sēdvietu formējums, kurš tika izmantots arī pārējos modeļos pēc tam, ja neskaita divvietīgas modifikācijas.
Pirmie modeļie bija ar 2.0l motoru. Pirmajiem modeļiem bija 110zs, bet 1966. tika izveidots S modelis ar 160zs. 1969.g riteņu bāze tika pagarināta, lai samazinātu auto nervozitāti uz saķeres robežas. Tika arī palielināts dzinēju tilpums visām versijām uz 2.2l kā arī jauda auga par apmēram 20zs.
Reklāma
1973.g. 2.7 RS modelis. Tas bija modelis ar samazinātu svaru un palielinātu dzinēju un jaudu (2.7l, 210zs). Šis bija auto kas domāts sacīkstēm. Porsche bija vajadzīgs auto, kas varētu kļūt par bāzi FIA GT sacīkšu automašīnai. Porsche vajadzēja pārdot vismaz 500 auto, lai varētu piedalīties, taču tika pārdoti 1500 automobīļi. Sacīkšu auto nosaukums bija 911 RSR.
Šim auto nebija aizmugurējo sēdekļu. Tas bija par 100kg vieglāks, kā sandarta modelis. Tam tika uzstādītas spēcīgākas bremzes un jau pieminētais, jaudīgākais dzinējs, kā arī spoileris un īpaši diski. Auto mūsdienās tiek uzskatīts par vislabāko 911o kāds jebkad ir bijis, un ir neiedomājami iekārots auto kolekcionāru vidū. Tā cena mūsdienās ir vismaz 200 tūkstoši dolāru. Un arī šī cena ir samērā maza.
Nākamais apskates objekts ir tā sauktā 2.7 sērija. Nosaukums ir radies no motora lieluma. Šis dzinējs būtībā ir tas pats, kas tika ievietots RS modelī, bet tikai ar samazinātu jaudu (150 un 175zs atkarībā no modifikācijas). Bet ja neskaita dzinēju, nekas vairāk netika mainīts.
Reklāma
Auto tika mainīti bamperi, lai iekļautos ASV drošības limitos. Šie bamperi ļoti labi iekļāvās kopējā dizainā, tādēļ tos saglabāja neskartus 15 gadus.
1974. gadā izlaida Porsche 930. Šis bija pirmais auto kam uzstādīja turbīnu. Tam tika paplašinātas aizmugurējās riteņu arkas. Pirmā modeļa jauda bija 260zs.
Šis auto bija ļoti prasīgs pret braucējiem. Tas bija tiem laikiem nežēlīgi ātrs, un tam bija tendence spolēt aizmugurējos riteņus, dēļ tā ka motors atradās aizmugurē (papildus smagums). Taču vēlāk dzinējs tika paplašināts uz 3.3l un 300zs. Šim auto bija milzīga turbo bedre, bet tas netraucēja akselerācijai būt brutālai.
Reklāma
Šī ir nākamā paaudze kura tiek saukta par 3.2 (G sērija).
Dzinēja jauda bija 230zs un līdz simtam tika 5.4s. Porsche gan apgalvoja, ka oficiālais laiks ir 6.1s, bet vairākas reizes ir pārbaudīts, ka Porsche meloja.
Kā jau iepriekš minēju, no iepriekšējām paaudzēm auto tik pat kā nav atšķirams uz ielas. Galvenās pārmaiņas skāra to ko no ārienes neredz - motoru un vadāmību.