Vai vēlies uzzināt , kā radās PSRS laiku populārākās automašīnas: žiguļi, moskviči, zaparožeci, volga un pat čaika? Jau no pašiem PSRS laiku autobūves pirmsākumiem tā tika balstīta uz populāru ārvalstu automodeļu kopēšanu.
No kā tika kopētas PSRS laiku automašīnas?38
Viss aizsākās ar Ford Model A kopiju, kas Padomju savienībā tika ražota kā GAZ-A. Sākumā tika iegādāta licenze automašīnu razošanai, bet vēlāk jau rietumu autobūves šedevri tika kopēti bez rietumu autobūves rūpnīcu atļaujām. PSRS automašīnu zīnātniski pētnieciskais institūts kapitālistikajās valstīs iegādājās vairākus jaunākos automašīnu modeļus, lai tos izjauktu, izpētītu un ieviestu ražošanā PSRS rūpnīcās. Kad pēc dažiem gadiem auto - padomju analoga pirmie modeļi noripoja no konvejiera, rietumu rūpnīcās šo modeļu analogi jau bija novecojuši, noņemti no ražošanas un aizstāti ar jauniem auto modeļiem. Taču Padomju savienībā šīs novecojušās kopijas tika ražotas vēl vairākus gadu desmitus.
Pēc 1936. gada GAZ-A ekspluatācija Maskava un Ļeņingrada tika aizliegta. Auto īpašniekiem tika piedāvāts nodot auto valstij un ar piemaksu pretī saņemt jauno modeli - GAZ-M1. Savukārt GAZ-M1 tika izgatavots pēc Ford autorūpnīcas licenzes, kopējot Ford Model B. Adaptācijas laikā padomju speciālisti veica izmaiņas projektā, lai pielāgotu to Krievijas (bez)ceļiem.
Rūpnīcā "Sarkanais putilovietis" , kura sākotnēji izgatavoja Fordson traktorus, 1933. gadā tika saražoti 6 "Sarkanā putilovieša" L1 eksemplāri. Taču šie auto nebija spējīgi saviem spēkiem aizbraukt līdz Maskavai, bez nopietna remonta pa ceļam. Turpmāka šo auto izgatavošana tika nodota Maskavas ZiS rūpnīcai.
KIM-10 pirmais padomju autobūves modelis, kurš sāka pretendēt uz "tautas auto" statusu, taču šo uzvaras gājienu apturēja Lielais Tēvijas karš.
Moskvič - 400, kara trofeja, kas tika izgatavota pēc atrastajām dokumentācijas paliekām un trofejas eksemplāriem, izmantojot iekārtas, kas tika izvestas no Ruserhaimes rūpnīcas Vācijā un uzstādītas rūpnīcā PSRS teritorijā.