Čau visiem!
Līdz šim nav bijis laika pabeigt nevienu no iepriekš uzsāktajiem rakstiem, dažiem vēl pietrūkst vizuālā materiāla, bet gluži nav tā, ka galīgi nekā nav :)
Pēc trīs gadu dīkstāves ir "Driften Dranduļeten" atgriežas apritē :)
Visumā no vienas puses šogad taisīt žiguli bija diezgan bezjēdzīgi jo nākamgad tas tik un tā ir jāizjauc un jāliek uz "grila" zem smilšu strūklas, jāiemetina oriģinālās arkas un iespējams būs jāmaina sliekšņi jo sliekšņos ir korozijas pēdas, tas viss pie viena. Kāpēc to nedarīju šogad, jo nebija laika un nav visu detaļu, bet darbs ar žiguli patīk un bija kā atpūta no ikdienas. Tās jaunās detaļas, kuras ir uzstādītas ir vairākos eksemplāros tāpēc uz nākamo pārtapšanu daudzas daļas atkal būs pilnīgi jaunas.
Nu un tā kā šogad tehnikai laika bija maz process ievilkās visu vasaru, sākumā domāju sagatavot žiguli uz sezonas atklāšanas pasākumu, bet nepaspēju pat tā nopietni iesākt, vēlāk plānoju uz vasaras braucienu. Doma bija samainīt kas maināms, bremzēs, kādas caurules, piekarē bukses, lodbalstus, šarnīrus un uz skati prom. Bet kad sāku jaukt pavērās ļoti bēdīgs skats, iepriekš bija nobraukti vairāki gadi pa ziemu un tad vienā brīdī auto nolikts garāžā, kas par labu nenāca, tieši otrādi "ruslanam" bija daudz laika vairoties. Vienkārša sakopšana skatei beidzās ar visas piekares nomaiņu, daudz laika prasīja ķīmiskā apstrāde rūsas noņemšanai no grīdas un detaļām kuras netika liktas jaunas. Strādāt braucu brīvdienās un arī ne katrās tiku, kā arī paralēli bija ļoti daudz citu darbu. Tas visu ievilka, sāku aprīlī un beidzu ar pirmo novembri.
Bet nenožēloju, uzskatīšu šo visu par tādu lielu ģenerālmēģinājumu, pēc nākamā etapa virsbūves "gailēšanas" iespējams un visdrīzāk ziemas vairs ar šo auto nebraukšu tā kā šī iespējams būs pēdējā ziema, kurā varēs arī pilnvērtīgi izmantot un izbaudīt bloķi.
Sākšu ar vēsturi, kā bija rakstīts tēmas sākumā auto tika ņemts skrūvēšanas un sportiskām aktivitātēm, kā pirmajās bildēs redzams auto nebija sterils, bija pajaukts patūnēts un arī jaunieši bija tikuši pie sportošanas. Pērkot auto bija mērķis būvēt tādu kā "korču" uz kura var realizēt dažādas tehniskās idejas.
Žigulis manā īpašumā ir vairāk kā sešus gadus, par šo laiku daudz ko esmu sapratis, ir mainījušās domas par žiguļa pielietojumu, ir satikti daudz ar žiguļiem saistīti cilvēki tai skaitā vīri, kuri tos tūnēja padomju laikos un zin visādas noderīgus tehniskus risinājumus, lai auto būtu baudāms arī sportiskās aktivitātēs un uzticamāks ekspluatācijā.
Mans sākotnējais mērķis par roku taisnojamo drifta mācīšanos ar žiguli nebija aplams, jā standarta žigulis ne street driftam, ne profesionālam driftam neder, arī variants ar nelielām modifikācijām nebūs konkurētspējīgs, bet kā variants pamatiemaņu apguvei būs labu labais. Krievijā pēdējos gadus žiguļi ziemas driftam mācību vajadzībām ir kļuvuši populāri un tos iesaka pro drifta braucēji. Dažs arī savos youtube blogos pastāsta kas būtu jāmodificē, lai iegūtu labi "noskaņotu" žiguli treniņiem. Protams ir varianti ar pro driftam sagatavotiem žiguļiem, no oriģināla gan tur jau maz palicis.
Motors, motors ir 1.6l no Ņivas-2121 bloks, kloķvārpsta, klaņi, šāles, virzuļi, gredzeni ir standarta. Blokam nofrēzēti vairāki mm, lai virzuļi AMP būtu līdz ar bloka malu. Eļļas sūknis jauns, bet piestrādāts, pieslīpēta starpplāksnes virsmas un pieslīpēts redukcijas vārsts, sūknis ir ar palielinātu spiedienu pieaugot motora apgriezieniem. Lielākie darbi ir ar galvu, galva noslīpēta par vairākiem milimetriem līdz izzūd "trepīte", palielināti iekšējie vārstu sēžu diametri cik tas ir iespējams saglabājot to izturību, atbilstoši palielināti galvas kanāli, kanāli ir pulēti, piegrieztas vārstu sēžas, precīzi salaisti galvas kanāli ar ieplūdes un izplūdes kolektoriem. Jauni vārsti, jaunas vārstu atsperes un pārējās daļas, kuras jāmaina. Kompresijas pakāpe ir 13,11 standartā 8,5. kompresija ir 16kg.cm2, standartā ir 10,5-11 kg.cm2. Sadales vārpsta klasikas. Gāzu sadales mehānisms precīzi saregulēts ar regulējamo zobratu (zvaigzni), elektroniskā aizdedze, kura vēl koriģēta jo motors vairs nav standarta un centrbēdzes aizdedzes apsteidze vairs nedarbojas korekti, tāpēc, lai izvairītos no detonācijas bija jāmaina atsperīšu spriegojums.
Plāni un idejas bija dažādas, ir savākts viss kas vajadzīgs iešprices uztādīšanai, arī programmējamais vadības bloks, bet domas un plāni mainās.
Bet tas nenozīmē, ka šajā jomā nekas netiks darīts, gribētu realizēt nedaudz citādāku plānu, kurš gan nebūs iekalts ne akmenī ne zvērēts pie kādas reliģijas svētajiem rakstiem. Doma ir par turbo ar karburatoru, pamatu šajā jomā zinu. Vai nu būvēšu citu galvu neslīpētu esošajam 1.6L motoram vai vai būvēšu uz 1.7l motora pamata (motors ir). Un lai pasākums būtu pēc iespējas veiksmīgāks ir pasūtīts "Innovate LM-2: Digital Air/Fuel Ratio Meter", kuru sākumā varēs izmantot arī tagad regulējot Solex karburatoru, kuru uzstādīšu pēc Fuel Ratio Meter saņemšanas, lai var korekti noregulēt karburatoru.
Turpināšu ar žiguļa turpmāko eksistences vīziju :) Sev esmu sapratis, ka žigulis ir lielāka vērtība oriģinālajā izpildījumā! Ja man šodien būtu izvēle likt šķiedras arkas vai nelikt tad izvēlētos nelikt, neesmu gan no tiem, kam ir apzināti jākļūdās, lai saprastu, ka tā ir kļūda, bet šoreiz tā ir sanācis. Protams arī šādā izpildījumā auto var sakārtot vizuāli baudāmu, bet tā kā man domas un vērtības ir kardināli mainījušās tad atteikšos no esošā izskata.
Žigulis taps atpakaļ kāds bijis no rūpnīcas, ar standarta arkām, ar visiem hromiem, bet gluži bez pārbūvēm iztikt nevaru, tāpēc tiks veidots tāds padomju laika tūninga variants ar standarta izskatu, bet modificētu piekari, uzlabotu salonu, salons paliks žiguļa vienīgi sēdekļi būs no 2107 pāršūti 2103 sēdekļu dizainā ar ādas malām un drēbes sēdvietām, melna āda un rūtaina drēbe, salons ir iepirkts, jāsameklē drēbe un pie šuvēja prom. Torpēda būs ar papildus daļu kā tas ir šobrīd tikai cita izskata ar slēdžiem kā oriģināli ir uz instrumenta paneļa, voltmetrs no 2105 lai saglabātu autentiskāku laikmeta izskatu. Paklājs melns, durvju kartes melnas, tas pats flokotais priekšējais panelis, aizmugurējais plaukts ar melnu ādu vai dermantīnu, skaļruņu aizsargi būs jāpiemēro no tā laika skaņas tehnikas kā kādas "S" sērijas skandām. Nebūtu iepriekšējie saimnieki izgriezuši caurumus plaukta tad būtu citādi.
Ar motoru un kārbu tika braukts kad iepriekš pirms trim gadiem braukāju, nobraukts gan ir daži tūkstoši, tāpēc rakstā detalizēti par motoru neierakstīšu, ielikšu vairākas bildes no procesa.
Nu un tad tālāk turpinu ar bildēm un aprakstiem zem bildēm :)