Runājot par autobūvi Latvijā, pirmais, kas ienāk prātā ir RAF, taču autobūve Latvjā ir aizsākusies jau 1909. gadā. Tad Russo-Balt vagonu rūpnīcā tika uzsākta automobīļu Russo-Balt C 24/30 ražošana. Bija arī cenas ziņā lētāki Russo-Balt K12 un lepnais topmodelis C 24/40, kuri tika izmantoti kā armijas štāba mašīnas vai bagātu cilvēku personiskais transports.
Latvijas autobūves vēsture20
Rīga bija pirmā vieta Krievijas impērijā, kur tika ražotas automašīnas, kuras bija arī slavenas ar uzvarām autosportā.
Autosportists Andrejs Nagels ir piedalījies Eiropas rallijreidos un ir uzvarējis otrajā Montekarlo ziemas rallijā 1912. gadā. Brauciens notika no Pēterburgas līdz Montekarlo (3257 km).
Viņš ir veicis arī ceļojumu pa Āfriku un veidojis par to rakstu sēriju presē.
Russo-Balt C24 ir pirmais auto, kas uzbrauca Vezuva kalnā 1913. gadā.
Sākoties PIrmajam pasaules karam, autobūve Rīgā tika pārtraukta un tuvojoties vācu karaspēkam, rūpnīca tika evakuēta.
Autobūve Latvijā tika atsākta 1937.gadā. Bija nopirkta licenze no Ford vieglo automobīļu un vidējās tonnāžas kravas auto ražošanai. Tika dibināta kompānija "Vairogs", kuras īpašumā nonāca bijušā rūpnīca "Fēnikss", kura tika pārprofilēta no vagonu remonta uz automobīļu ražošanu.
Kopumā tika ražoti 5 Ford-Vairogs auto modeļi: trīstonnīgais V-8 kravas auto ar 85 zs motoru, vieglie auto Junior, V-8 Standart, De Luxe un Taunus. Tie visi bija Amerikā, Lielbritānijā un Vācijā ražoto auto prototipi ar nelielām vizuālām un tehniskām izmaiņām.
Uz šo auto bāzes tika izgatavotas arī ugunsdzēsēju, policijas un ātrās palīdzības modificētās auto versijas. Ford-Vairogs produkcija tika tirgota gan Latvijā, gan arī eksportēta uz ārzemēm.
Fordi Lavijā tika ražoti 3 gadus un bija plāni paplašināt ražošanu, taču PSRS Latvijas okupācija un Otrais pasaules karš šos plānus izjauca.
Automobiļu ražošana Latvijā tika atsākta 1951. gadā, kad vairāki mazi autoremonta uzņēmumi tika apvienoti un izveidots RAF - Rīgas autobusu fabrika.
Pirmais RAF izgatavotais autobuss RAF-651 bija Gorkijas autorūnīcas autobusa ГЗА-651 kopija.
1955. gadā tika uzsākta pašu konstruētā autobusa RAF-251 ražošana.
No 1956.gada RAF nodarbojās tikai ar mikroautobusu izstrādi un ražošanu, ar laiku kļūstot par lielāko mikroautobusu ražotāju visā PSRS teritorijā.