6 cilindru galva un tās smilšu serdeņi. Nezkapēc viens serdenis labajā pusē iemaldījies no bloka.
Motora bloks un viena no serdeņu paketēm
6 cilindru galva un tās smilšu serdeņi. Nezkapēc viens serdenis labajā pusē iemaldījies no bloka.
Motora bloks un viena no serdeņu paketēm
Redzams bloks un tā struktūra
Alumīnija dzinējos čaulas ievieto serdeņu paketēs un aplej alumīniju tām apkārt. Novietošanas precizitātei ir jābūt ļoti augstai, jo no tā ir atkarīgs vai bloks maz būs lietojams. 0.5 - 1 milimetrs nosaka daudzko. Šo sauc par LOKASIL tehnoloģiju.
2 taktu dzinēja bloks ir klasisks lējums. Vēl tik prasās drusku apfrēzēt, izvirpot un noslīpēt.
Kāds varbūt var pateikt, cik maksā kārbas korpuss? Varētu sanākt labs bizness Ok, ja ne kārbas, tad varbūt būšu pirmais pionieris Latvijā, kurš izgatavo dzinējus
Pēc šādas tehnoloģijas top ieplūdes, izplūdes kolektori. Serdeņus saliek vienu uz otra, jeb izgatavo vienu monolītserdeni, ievieto to formā un lej iekšā metālu. Tā izgatavo arī smagās tehnikas tiltus, reduktoru korpusus un pat lidmašīnu kontrolpaneļu rāmjus.
Šeit redzams plašais lējumu klāsts, kā arī izmēri.
(Renderēta motora galva ar ielikņiem)
Apsveicu visus, kuri tik tālu izlasīja, ceru, ka izbaudījāt rakstu komentāros varat uzdot jautājumus, ja tādi radās un izteikt savas domas par motorbūves perspektīvām Latvijā.
Kā lej dzinēju var redzēt šeit ---> http://spoki.tvnet.lv/video/Dzineju-izgatavosanas-process/631633
Ja būs liela atsaucība tad taps arī nākamā daļa un varbūt ne tikai par teoriju, bet arī par praksi.
Citi mani raksti:
http://spoki.tvnet.lv/vesture/Latvijas-velosipedu-un-automobilu/624784
http://spoki.tvnet.lv/video/Pasaule-mazakais-v12-dzinejs/630582
http://spoki.tvnet.lv/vesture/Latvello/623763
http://spoki.tvnet.lv/vesture/Latvijas-velosipedu-un-automobilu/624784">
es jau domaju ka pēc izlasīšanas varēšu uztaisīt motoru , bet rec ar teoriju vien nepietiek praktiski domaju būtu daudz vieglāk saprast, protams par rakstu +
Šī štelle man ir pilnīgi tumša bilde :D, bet raksts super, bija ineteresanti palasīt.
Labs raksts, patiešām interesants domāju visiem tiem, kam ir mašīnas pašiem, personīgi man liekas interesanti paskatīties kā tad tas viss notiekas. Sak, motoru izgatavošana Latvijā?Vai tad tas ir tik nereāli?Domāju, ka tas varētu būt ienesīgs bizness- tam , kam jau nauda ir lai nopirktu visu nepieciešamo, lai kaut ko darīt varētu. Kaut gan, godīgi sakot man nav nekādas nojausmas par izmaksām visiem štrumiem, aparātiem kas no tiem metāliem veidos to visu. :)
30. Var izliet 96 gabalus un pārdodot tos ienākumi būs 14400Ls, bet peļņu gan nevarēšu aprēģināt, jo tur jāzin cik izmaksā uztaisīt to galvu un tās visas iekārtas un metāla liešana un tas viss kas paņem naudu to veidojot, un tas viss jaatņem nost no tiem 14400Ls.
Forši, bet aizvēsturiski. Protams, principi saglabājas tie paši, bet visu dara ar kompjiem līdz opēdējam sīkumam izhēmotas iekārtas. Biju Drēzenes universitātē, kas sadarbojas ar VW un BMW to tehnoloģiju attīstīšanā. Tās divus gadus vecās mega monstrīgās iekārtas tajās telpās ir tikai 25% izmēros un apjomos no tā,ko varam redzēt pašās rūpnīcās, bet jau tām iedod bleķi vienā galā un paņem rezultātu otrā, atliek tikai nodefinēt programmai, kas jādara. Bet joprojām autobūves krējums maksā baigo piķi universitātēm, lai tās atrisina tūkstošiem sīkas problēmiņas, lai radītu tādu rūpnīcas kompleksu, kur ar maksimālo kvalitāti visu ražotu datori, bet cilvēki piedalītos tikai ar izejvielu pievešanu, kontroli un rūpnīcas vadīšanu caur monitoru.
Superīgs raksts, šādi varētu sākt eksperimentēt ar moča motoriem
Nesen noslēdzās Inside Koenigsegg sērijas youtube kanālā Drive. Pastāsta par un ap visu, kas darās tajā zvērā un kā to taisa. Zviedri diezgan attīstījušies, ir jaunas, vēl nepielietotas lietas, piemēram, neatkarīgi vārsti, kurus pēc vairākiem gadiem iespējams liks iekšā dzinējos (http://www.youtube.com/watch?v=Bch5B23_pu0). Varbūt arī mums ir iespēja kaut ko taisīt.
Ļoti labs raksts! Tiem , kas pirmo reizi saskarās ar šadu lietu, iedeāli. Visu viegli saprast!
Tev ir ļoti labs raksts.Bet tas nav tikvienkārši. Esmu redzējis bildes no 6 cilindru dzinēja, kam nav paveicies ar konēšanu un tas nozīmē ka dikti grašo eļļa un tas ir jaunam dzinējam, bet raksts ļoti interesants.
raksts labs bet kad beidzot cilvēki atšķirs motoru no lopu dzinēja?
Un man liekas ka durvis ar štancēšanu izgatavoja.
šitas vairāk izskatās pēc projekta, referāta vai prezentācijas...
ja es vēl mācītos es šo rakstu noteikti būtu nošpikojis un aiznesis skolotājam
Ļoti labs raksts! Iekš RTU TMF arī šo to var izliet, atceros mums studentiem pirmajā kursā ļāva pašiem dažas figūras veidzemē izliet. :D Bija vēl arī tāda interesanta metode centrbēdzes liešana.