mūsu Galaktikas centrā atrod milzīgu melno caurumu13

Vācu astronomi atklājuši mūsu Galaktikas centrā milzīgu melno caurumu, kas masas ziņā četrus miljonus reižu pārspēj Sauli un atrodas no mums 27 000 gaismas gadu attālumā, vēsta izdevums «Astrophysical Journal». Izmantojot divus Eiropas Dienvidu observatorijai piederošus teleskopus Čīlē, Vācijas Maksa Planka Ārpuszemes fizikas institūta zinātnieki izsekojuši 28 zvaigžņu kustībai Piena Ceļa centrā. Kā uzskata Lielbritānijas Karaliskās astronomijas biedrības zinātnieks Roberts Mesijs, šā pētījuma rezultāti ļauj spriest, ka galaktikas veidojas ap melnajiem caurumiem apmēram tāpat, kā ap smilšu graudu gliemežvākā aug pērles. «Lai gan esam raduši domāt par melnajiem caurumiem kā kaut ko draudīgu, kam labāk netuvoties, tomēr iespējams, ka tie palīdz veidoties galaktikām — ne tikai mūsējai, bet galaktikām vispār,» viņš sacījis. «Proti, tie ļauj matērijai sabiezēt, un, ja vielas blīvums ir pietiekams, rodas apstākļi, lai varētu veidoties zvaigznes. Šādā veidā varēja rasties pirmā zvaigžņu un galaktiku paaudze,» norādījis Mesijs.
«Vissvarīgākais mūsu 16 gadus ilgā pētījumā ir tas apstāklis, ka tajā izdevies atrast šim brīdim labāko empīrisko pierādījumu, ka šādi milzīgi melnie caurumi tiešām pastāv,» sacījis pētnieku grupas vadītājs profesors Reinhards Genzels. «Zvaigžņu orbītas Galaktikas centrā apliecina, ka masas sablīvējums, kas četrus miljonus reižu pārsniedz mūsu Sauli, neapšaubāmi ir melnais caurums.» Melnais caurums ir laiktelpas vieta, kurai piemīt tik spēcīga gravitācija, ka no turienes nevar izkļūt pat gaisma.

fujaks - man tas pats likās "liels melnais" :D
tfu rasistiks virsraksts sākumā likās :D :D :D
nauruha- es pat neiedomājos par caurumu sākumā uzreiz bij doma, kādā veidā afroamerikānis ticis galaktikā :D :D
labs emotion emotion +
forši :) :D
Starspace.lv ir vairāk ar zinātnisku ievirzi - spokiem.lv ir izglītojoši - humoristisks portāls! Tā ka šeit galvenais nav detaļas, bet gan pati ideja vispār! emotion
Forsi...
coool, i like astronomy!! and it's not bullshit!!!did you learn in school? nave?
ja spokos liek shaada veida rakstus, tad teksta beigaas ir svariigi uzrakstiit informaacijas avotu! savaadaak, tad jebkursh idinjsh var sadomaat ko grib...
Mums visiem nosūkās! emotion
Šī lieta jau bija zināma +- 10 un varbūt vairāk gadus atpakaļ. Nevaru pateikt precīzi jo tas ir Discovery filmā kurai nav precīzu identifikātoru laikā. Bet tas tiešām sen vairs nav nekāds jaunums. Un tur to stāstīja amerikāņu astronaute kas ar šīs lietas izpēti jau tad nodarbojās ne vienu vien gadu. Tāpēc būtu labi ja iedotu linku uz to informācijas avotu, kas šo lietu uzdod par kaut ko jaunu un nezināmu.
Iekš starspace informācija bija jaukāka, šimā šķidra un švaki uztverama...