local-stats-pixel

Tu vairs negribēsi lidot57

470 7
Reklāma
470 7 57 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 57

0/2000

raksts jau labs, bet ievads tāds banāls izkalusījās.

TU nekad neko nevari zināt, kas ar tevi notiks, tas neattiecas tikai uz lidmašīnām...

37 0 atbildēt

Uz gultas mirst vairāk cilvēku,nekā lidmašīnu avārijās. 

26 1 atbildēt

lidmašīna ir drošākais transporta līdzeklis. diemžēl, neviens nevar zināt, kas ar tevi notiks gaisā

18 1 atbildēt

Iesaku neiet ārā no mājas vispār. Maz, kas var notikt. Bail pat padomāt.

Par sēšanos automašīnā, autobusā, vai vilcienā nevar būt nekāda runa. Cik miljoni iet bojā to katastrofās ?

Tā kā - fiksi iepērkam maizīti, pieniņu un pēc tam ātri, ātri mājās. Tur arī pavadām atlikušo mūžu. Drošībā, siltumā un sasmakušajā gaisā.

13 0 atbildēt

Pirmo reizi, kad kāpu lidmašīnā, man bija tik tiešām bail, trīcēja kājas un knapi paiet varēju, bet nu tiku tam pāri :) Un pārvietošanās ar lidmašīnu ir daudz drošāka nekā pārvietošanās ar mašīnu, kuģi, vilcienu, jo avārijas notiek krietni retāk un bojā gājušo skaits procentuāli ir krietni mazāks ;)

6 0 atbildēt
7 avatars7

aa forshi ka sabaidiji.. ;D :@ man pec 2 nedelam jalido.. :o 

6 1 atbildēt

Tas saucas Veiksmīgu Lidojumu !!! emotion

4 0 atbildēt

zemak pa zemi nenokrita un gaisa ari neviens nav palicis!

4 0 atbildēt

Diezgan nepareizi ir teikt, ka lidmašīnas ir nedrošs transportlīdzeklis.

Tās ir ļoti drošs transportlīdzeklis. Visi tik ļoti traki uztver aviokatastrofas jo vienā katastrofā iet bojā tāds skaits cilvēku, cik mēneša laikā uz ceļiem, sadzīves traumu dēļ vai citu nedabīgu iemeslu dēļ (domāju Latvijas mērogā). Taču tajā pašā laikā aviācija ir viens no visdrošākajiem pārvietošanās veidiem. Stingri reglamentēta drošības politika kas attiecas gan pret pasažieriem, lidostām, pašām aviokompānijām, apkalpēm un galu galā arī pret pašiem gaisa kuģiem ir tas kas to tur līmenī.

Protams, nav viss perfekts, un arī aviācijā notiek negadījumi, taču 87% precentos gadījumu pie vainas ir nekas cits kā cilvēks. Tas pats cilvēks, kurš sēž pie stūres vieglajam auto, kuģim, vilcienam vai tur rokās ieroci... Drīzāk būtu jāsaka, ka cilvēks ir tas, kas rada tās briesmas visos negadījumos.

P.S.

Lai nebūtu sava veida dezinformācija par negadījumu īstajiem iemesliem, tad gribu piemetināt, ka piektajā negadījumā ar Eastern Airways nevis negaiss un stiprais lietus bija iemesls, kādēļ lidmašīna nogāzās, bet gan negaisa radītā spēcīgās gaisa masas lejupslīde (microburst). Negaiss, jeb gubu mākonis veidojas iesūcot sevī siltās gaisa masas, un tām atdziestot tās ar lielu joni krīt lejā atpakaļ uz zemi, un tām gaisa masām ātrums un spēks ir pietiekami liels, lai ''nospiestu'' pie zemes lidmašīnu. Microburst nāk kompletā ar strauju vēja virziena maiņu, kas pie nosēšanās lidmašīnai var būt vitāli svarīgi. Ja pēkšņi vējs no pieres vēja pārtop par astes vēju, lidmašīna var zaudēt pietiekami lielu ātrumu, lai tā zaudētu cēlējspēku. Abi šie faktori mijiedarbojoties noveda pie šī negadījuma. Tieši pēc šī negadījuma izmeklēšanas un secinājumu atrašanas visiem pilotiem tiek mācīts kā atkopties no microburst un kā reaģēt pie windshear. Arī lidmašīnām ir uzstādīti sensori, kas ar audio ziņojumu brīdina pilotus par strauju vēja virziena maiņu. 

Un sestā negadījuma iemesls bija tajā laikā vēl neatstrādātā tehnisko apkopju politika.

Šai, tāpat kā visām citām lidmašīnām ik pēc noteikta nolidojuma stundu skaita ir jāmaina dzinēji. Tas arī tika darīts šai lidmašīnai. Tiesa, lai noņemtu dzinējus tika izmantots nevis tam paredzēts statīvs, bet gan visparastākais forklifts. Tā tas tka darīts vairākas reizes, un dzinēja kronšteinos radās nogurums, kas rezultējās ar mikroplaisām, jo forklifts ''turot'' dzinēju pie kronšteiniem uz tiem izdarīja pārlieku lielu spiedienu. Mikroplaisas vibrāciju, elastības un deformāciju dēļ kļuva avien lielākas, līdz tieši šai pacelšanās reizei, kad dzinējs pavisam vienkārši ņēma un nolūza, pa ceļam noraujot daļu spārna priekšdaļas ar priekšspārniem, un sabojājot arī augstumstūri. Ne jau nokritušais dzinējs bija sāpe, bet gan norautie priekšspārni, kas pie pacelšanās ir vitāli svarīgi cēlējspēka nodrošināšnai. 

Aerodinamiski skatoties spārnam, zem kura bija norautais dzinējs tagad bija mazāks laukums, un lielāka pretestība, taču spārnam otrā pusē, zem kura joprojām bija ar pilnu jaudu ejošs dzinējs, bija lielāks laukums, cēlējspēks, un ātrums, kas rezultējās ar to, ka veselais spārns sāka ''celties'', bet sabojātais ''krist''. Tādēļ lidmašīna sasvērās uz bojātā spārna pusi, un lai atkoptos pilotiem bija pārāk mazs augstums. Lai gan tur tāpat atkopties būtu grūti no tādas cēlējspēka asimetrijas....

3 0 atbildēt

To ka lidmasinas krit loti biezi zin visi... bet vai tiesam lidmasiina kuraa kapsu ves vai arii juus tiesaam nokritiis... Taa ir viena no miljons iespejaam... Protams tas ir iespeejams bet domaaju ka ne ar kompanijam ar kuram lidoju es. :) Bet lasamviela graujosa un bildes arii mazliet nervu kutinosas....

3 0 atbildēt
Un man rīt ar 2 lidmašīnām jālido uz Barselonu... emotion
3 0 atbildēt
OG avatarsOG

Neesmu nekad lidojis un arī nelidošu. Varbū katastrofas notiek samērā reti, bet, ja krīt lidmašīna, tad gandrīz drošo var pateikt, ka tu ei miris. auto avārijā ir diezgan liela iespēja izdzīvot, tāpat, ja kuģis grimst, tad var aizlaisties ar glābšanas laivām, bet aviokatastrofā visbiežāk no tevis pāri paliek tikai pankūka

Nē paldies, nevēlos tik traki riskēt!

3 0 atbildēt

Godīgi sakot, nesaprotu kāpēc cilvēki paliek zili vai sāk raudāt pacelšanās vai nosēšanās laikā. 

Nu tak nekas ar jums nenotiks. Beidziet būt kā bērni emotion

2 0 atbildēt
Tu paskaties , kuraa gadaa taas katastrofas notika. Muusdienaas aviacija ir taalu tikusi uz priekshu un peec katras aviokatastrofas vinji dara visu, lai noveerstu naakamo... sorry, ka nav garumziimes, rakstu no telefona. :)
4 2 atbildēt

daudz vairak cilveku mirst autoavarijas neka aviokatastrofas...

2 0 atbildēt

Tas nav nekas ja salīdzina ar automašīnu avarijam.Pec statistikas katru dienu auto avarija cieš un mirst daudz dudz vaurāk cilvēku neka lidmašīnas.Un lidmašīnas ir gandrīz dorošākais motorizētais patviedošanās veids, gandrīz.

2 0 atbildēt

Šie ir iemesli kāpēc mūsdienās lidošana ir tik droša! Cilvēki mācās no kļūdām.

2 0 atbildēt

Tenerifes katastrofa. Es uz turieni lidoju 20 oktobrī FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

1 0 atbildēt

Okay little rage kid. 

1 0 atbildēt

Ļoti Labs Raksts emotion Daudz Ko Jaunu Uzzinaju , Paldies Kad Ieguldiji ļoti Lielu darbu šajā Rakstā 

1 0 atbildēt
« 1  2  3 »