Piedāvāju aplūkot pēdējo gadu šokējošākās traģēdijas Latvijā
Piedāvāju aplūkot pēdējo gadu šokējošākās traģēdijas Latvijā
2013.gada 21.novembrī notika viena no visu laiku lielākajām traģēdijām Latvijā, Zolitūdes mikrorajonā iebruka lieveikala Maxima jumts, bojā gāja 54 cilvēki un desmitiem tika smagi ievainoti. Bojā gāja arī 3 ugunsdzēsēji. Šobrīd joprojām tiek noskaidroti traģēdijas vaininieki, notiek izmeklēšana.
Traģēdija Mālpilī. 2011.gada 16.oktobrī gāzes noplūdes izraisītā sprādziena dēļ daļēji sabruka 3 stāvu dzīvojamā māja. Drupās tika atrasti 7 bojāgājušie.
2014.gada 11.martā uz autoceļa Taurupe-Zaube notika viena no pēdējo gadu smagākajām avārijām. Atgriežoties no ballītes Audi markas automašīna ar tajā esošiem 6 jauniešiem nobrauca no ceļa un ietriecās kokā, izdzīvojušo nebija. Izmeklēšanā tika noskaidrots, ka automašīnas 20 gadīgais šoferis bija lietojis alkoholu un avārijas brīdī atradās 2,36 promiļu reibumā.
2005.gada 2.februārī Rīgas dzelzceļa stacijā sadūrās pasažieru vilciens Rīga-Maskava un vietējās satiksmes elektrovilciens LIelvārde-Rīga. Sadursmes rezultātā gāja bojā 4 cilvēki, bet 29 guva smagus ievainojumus. Sadursmē par vainīgu tika atzīts Lielvārde-Rīga mašīnists, kurš saņēma četru gadu cietumsodu, viņš esot apsteidzis grafiku un neivērojis sarkano gaismu luksoforā.
2012.gada Jaungada rītā Krāslavas novadā ceļa posmā Izvalta - Šķeltava notika traģiska avārija, kurā gāja bojā 7 jaunieši, 16 līdz 19 gadus veci. Auto ar bojāgājušajiem tika atrasts Rudnas upē un nāves cēlonis bija noslīkšana ledainajā ūdenī. Galvenie avārijas iemesli bija nepiemērots braukšanas ātrums un sliktais mašīnas tehniskais stāvoklis.
2007.gada 23.februārī Alsungas pansionātā Reģi notika Latvijas vēsturē traģiskākais ugunsgrēks, kurā bojā gāja 26 cilvēki- 1. un 2.grupas invalīdi. Traģēdija izraisīja pansionāta darbinieku nolaidība un nepareiza elektroierīču lietošana.
2012. gada 8.jūnijā simtiem Rīgas iedzīvotāju kļuva par lieciniekiem traģēdijai. Kāds garīgi nelīdzsvarots 20 gadīgs jaunietis (attēlā) uzrāpās Vanšu tilta smailē un pēc tam no tās nolēca un nositās. Video ar lēciena brīdi tika rādīts televīzijā izraisot sašutumu sabiedrībā. Jau agrāk bija notikuši līdzīgi kāpšanas gadījumi pa Vanšu tilta vantīm, tomēr šis bija pirmais gadījums, kurš beidzās letāli. Pēc traģēdijas Rīgas mērs Nils Ušakovs pieprasīja paskaidrojumu Rīgas domes Satiksmes departamentam par to, kāpēc uz vantīm bija iespējams uzrāpties, lai arī tām ir jābūt noklātām ar īpašo slīdošo vielu.
2012.gada jūlījā Ventspilī notiekošajā Ghetto Games sacensību laikā, viens no tā brīža labākajiem Latvijas BMX freestyle braucējiem 17 gadīgais Artūrs Griķis, veicot vienkāršu triku neveiksmīgi piezemējās, stūres ragi ietriecās viņam vēderā. Puisis pats saviem spēkiem aizgāja līdz mediķiem un tika nogādāts slimnīcā, kurā no smagiem iekšējo orgānu bojājumiem nākamajā dienā nomira.
2004. gada 31. decembris. Uz šosejas Rīga—Rēzekne notika traģiskākā autoavārija Latvijas vēsturē. Avarējot uzņēmuma "Ecolines" divstāvu pasažieru autobusam, kas kursēja maršrutā Maskava—Rīga, iet bojā deviņi cilvēki, bet vēl vairāki desmiti gūst ievainojumus. Avarējušajā autobusā kopumā brauca 65 cilvēki — 62 pasažieri, divi šoferi un viena stjuarte. Avāriju izraisīja autobusa šoferis, kurš ievērojami pārsniedza pieļaujamo braukšanas ātrumu, viņš tika sodīts ar 5 gadu cietumssodu.
1997.gada 28.jūnijā Talsos, Valsts Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta svētku laikā notika traģēdija, lūstot pārpildītam autopacēlāja grozam gāja bojā 9 bērni. Ar pacēlāju bija paredzēts pacelt bākugunis, kas simbolizētu svētku lāpu. Pretēji tam pacēlāja grozs tika izmantots, lai paceltu cilvēkus apmēram 30 metru augstumā, lai viņi varētu apskatīt pilsētas panorāmu. Pacēlāja ekspluatācijas noteikumi paredzēja, ka pacēlāja grozā vienlaicīgi var atrasties līdz četriem pieaugušiem cilvēkiem, bet svētku laikā tajā ļāva iekāpt lielākam cilvēku skaitam. Pēdējā pacēlāja pacelšanas gadījumā grozā atradās 22 cilvēki, no kuriem vairākums bija bērni. Apmēram 19 metru augstumā pacēlāja strēle, neizturot papildus slodzi, sāka lūst un grozs no liela augstuma nokrita uz asfalta. Kopumā dzīvību zaudēja 9 bērni. Pēc traģēdijas bija vairāki apsūdzētie, atkāpās iekšlietu ministrs un tika izmaksātas kompensācijas.
1997 gada Talsos man paveicās..vecāki gribeje iestūķet mani un māsu ar tajā cēlienā, bet labi ka nepaspēja
10. - pacēlāja grozā vienlaicīgi varēja atrasties lidz 4 cilvēkiem,..bet vini ielika 22 ?
Seriously?
Skumjš, bet vajadzīgs raksts - mēs nedrīkstam tik viegli aizmirst šādas traģēdijas - varbūt kādu mācību joprojām no tām varam iegūt, varbūt tas var palīdzēt novērst kaut ko līdzīgu nākotnē - lai cik neticami tas kādam varētu likties. Varēja šeit vēl pieminēt arī lielāko aviokatastrofu Latvijas vēsturē - 1967. gadā pie Liepājas (tā mani skārusi personīgi - klases biedrs ar vecākiem tur aizgāja bojā), autoram gan atsevišķs raksts par to jau ir bijis agrāk.
Runājot par Estoniju man kkā vēl līdz šim nav skaidrs,kā varēja tik liela mēroga katastrofu tā noklusēt un novelt uz kuģa tehniskām problēmām,ka visiem ir skaidrs un vēlāk pat tika atrasti pierādījumi ka kuģis tika uzspridzināts...par krieviju tur nav ko brīnīties,tai vienmēr ir paticis melot,bet ka Zviedrija,Igaunija krievu stilā noklusēja patiesību,kkā interesanti...
Piedzērušies jaunieši nositās ar masīnām, un tā ir valsts mēroga tragēdija?
17 gadīgais Artūrs Griķis, veicot ???vienkāršu triku ???
360 doublebar uz spain
Atgadināt par sekām darbībai x nekad nav nepiemērots laiks vai vieta. Jo tikai ar reāliem piemēriem, dažiem idiotiem var likt sākt domāt ko un kā darīt, lai neapdraudētu savu un CITU cilvēku dzīvību. Ja no tā ir jēga - tad kaut lai katru dienu ir pa kādam tādam rakstam.
Un Maximas traģēdijai galvenos vaininiekus tā arī neizdos. Prasās pēc troikas!