- Nein-nein, Martin! – Ēriks pēkšņi atkal sāka runāt vāciski un ar sīkām kustībām noliedzoši šūpoja galvu – Es nepiekrītu. Piedot nozīmē noņemt notikumu. Viņam nevar tikt piedots. šeit es esmu vienisprātis ar ebrejiem. Ar ticīgajiem jūdiem. Mūsu kristīgā piedošana, pateicoties kurai kristietība ir iekarojusi pusi pasaules, visus ir izlutinājusi! Nožēlo - un tev tiks piedots! Tā ir liekulība! Tas nevar būt. Es esmu pārliecināts, jūdaisms ir tuvāk īstenībai. Tur ir tā : viss, ko tu esi izdarījis, neatkarīgi no tavas nožēlas, vienmēr paliek kopā ar tevi. Sit kaut pieri pret sienu un zvēri par savas nožēlas patiesumu, - no tā nekas nemainīsies! Nožēla ir svarīga. Tā nosaka tavu turpmāko garīgo ceļu. Bet tā nenoņem notikumu un nenoņem tavu vainu. Bet mēs, kristieši, esam ērti iekārtojušies! Nodevi, nožēloji - un atkal esi kā jauns!
- Ērik! –sašutumā izdvesa Bormans – Tā runāt ir liels grēks! Nožēla - tie nav vienkārši vārdi, tā ir apzināšanās un ciešanas! Dvēseles ciešanas un bieži vien arī fiziskas ciešanas! Cilvēkam ir nepieciešama atdzimšana! Pareizi, tieši ar to kristietība ir iekarojusi pusi pasaules, tāpēc ka tieši šo unikālo iespēju mums ir devis Dievs!
Mārtins, piesarcis no emocijām, saglauda savus matus.
- Redzi, – Ēriks pacēla uzacis un pamāja Mārtina virzienā sarkastiski teica, – Dievs viņam devis! Kā es mīlu šos bērnus!
Ēriks ar ironiju paskatījās uz Bormani, kurš paqcietīgi panesa viņa skatienu.
– Viņš ir katolis, – Ēriks atkal pamāja uz Mārtina pusi, bet pēc tam parādīja ar pirkstu pats uz sevi, - bet es esmu protestants.Pēc būtības praktiski ebrejs. Vispār, es esmu neticīgais. Bet, galvenais, viņš ir jaunāks par mani. jaunībā tā bija liela starpība. Bet arī tagad viņš nav izaudzīs līdz kaut kā saprašanai!
Mārtins, sakniebis lūpas, ar tādu kā nožēlu paskatījās uz viņu. Ēriks uzsita Mārtinam pa plecu un viņš pasmaidīja.