Senās Ķīnas rakstnieks Shi Jing rakstīja par medu jau 6.gadsimtā p.m.ē. Tradicionālā ķīniešu medicīna uzskata, ka medu pārvalda Zemes elements un ka tas ietekmē galvenokārt kuņģi un liesu. Medum piemītot Jaņ (jeb pretstats – baltā puse - Iņ - tiek attēlots kā baltais, vīrišķais, dzīve, vasara, karstums, dienvidi, kustība, uguns utt.) rakstura īpašības. Vecākajā ķīniešu grāmatā “Auglības dieva zāļu un augu apraksti” ir rakstīts: “... Medus izārstē iekšējos orgānus, dod spēku, mazina karstumu. To ilgstoši lietojot, stiprinās griba, ķermenim piedod vieglumu, saglabājas jaunība, pagarinās dzīves ilgums”.
Senajā Asīrijā biškopības uzplaukums bija vērojams ap 2950.-2050. gadu p.m.ē. Urartu valsts iedzīvotāji miera laikā ēduši medu, bet cīņās ar pretiniekiem izmantojuši pašas bites, no kuru dzēlieniem panikā mukuši ienaidnieku pūļi. Bija pazīstams arī bišu vasks. Saragonta laikā un pēc tā mirušo ķermeņus balzamēja ar medu un pārklāja ar vasku.