Turpinot manu rakstu sēriju par dzelzceļiem šoreiz pieskaršos tēmai par rekordiem tieši PSRS. Kāpēc? Jo PSRS bija milzīgs idejiskais potenciāls un viss tika veidots ar domu "labāka par mūsējo nav". Tad nu lūk. PSRS ātrākie vilcieni lokomotīves un vēl vis kaut kas.
Realizētie un nerealizētie rekordi PSRS6

Tad nu lūk -pirmdzimtais jeb IS20-16 (Паровоз ИС20-16)
Lokomotīve tapa sakarā ar nepieciešamību paātrināt pasažieru vilcienu kustību PSRS dzelzceļa tīklos. Taču tajā laikā populārā pasažieru lokomotīve Su (Су) ar ātrumu 125km/h nespēja šo nepieciešamību nodrošināt. Kaut gan 1932 gadā tika izgatavota jauna lokomotīve IS (ИС) tomēr tā nebija piemērota pasažieru vilcienu vešanai.
Jau 1930 gadā Zinātniski Pētnieciskais Dzelzceļa Tramsporta Institūts (НИИЖТ) sadarbojoties ar Maskavas Aviācijas Institūtu veica lokomotīvju izmēģinājumus aerodinamiskajā caurulē. Šo izmēģinājumu rezultātā Vorošilovgradas lokomotīvjbūves rūpnīcā tika izgatavota lokomotīve IS20-16 ar plūdlīnijas formas korpusa pārsegu. Testa braucienā lokomotīve attīstija ātrumu 155km/h

IS20-317 pamatmodelis lokomotīvju sērijai IS.
Šādai lokomotīvei tika izveidots plūdlīnijas korpus ,kas mazināja gaisa pretestību.

2-3-2V (Паровоз 2-3-2В)
Padomju eksperimentālā ātrgaitas tvaika lokomotīve burts V nosaukumā apzīmē izgatavošanas vietu -Vorošilovgradas lokomotīvjbūves rūpnīca. Lokomotīve tika izgatavota inženiera D.B Ļvova vadībā. Nosaukumā esošie cipari 2-3-2 apzīmē tās asu konfigurāciju: 2 skrejasis (novietotas zem tvaika cilindriem) 3 dzenošās asis (lielie riteņi) 2 balstasis (novietotas zem mašīnista kabīnes). Lokomotīve tika paredzēta kuejervilcienu vešanai. Tās konstruktīvais ātrums bija 180km/h.

Pasaulē ātrākā pasažieru dīzeļlokomotīve TEP80 (ТЭП80)
Un atkal viens padomju šedevrs ,kas sērijveida ražošanā nenonāca. Lokomotīve TEP80 tika izgatavota divos eksemplāros 1988.-1989. gaos Kolomenskas lokomotīvju būves rūpnīcā.
1993 gada 5.oktobrī mašīnista Aleksandra Vasiļjeviča Mankeviča vadībā tika veikti lokomotīves testa braucieni kuru laikā tā attīstija ātrumu 271km/h. Taču rekords nav ierakstīts Ginesa rekordu grāmatā taču ir ražotāja deklarēts.

Uzraksts uz lokomotīves sāniem -lokomotīve atrodas Sanktpēterburgas dzelzceļa muzejā bijušajā Varšavas stacijā.

Un kā nu bez latviešiem Elektrovilciens ER200 (ЭР200)
Burti ER apzīmē vilciena tipu un izgatavošanas vietu E-elektrovilciens R-Rīgas. Elektrovilciena konstruktīvais ātrums ir 200km/h. Šis vilciens pirmoreiz tika izgatavots Rīgas Vagonbūves Rūpnīcā 1973 gadā. Tā izgatavošanā iesaistījās Rīgas Elektromašīnbūves Rūpnīca un vairāki zinātniskie institūti. Regulāra vilcienu ekspluatācija sākās 1984. gada 1.martā.
Tev patiks šie raksti
