Konstrukcija.
Pirmās idejas par Brīvības statuju radās fraņču autoram Eduardam Penē , kurš parakstīja līgumu ar Bartoldī par darbu. Bartoldī 1871.gadā apmeklēja Ameriku , lai atrastu vietu kur uzstādīt topošo statuju , viņš izvēlējas Brīvibas salu ( Liberty Island ) . Amerikai bija tikai uzdevums izveidot attiecīgi pjdestālu , kur uzstādīt statuju.
Sākotnēji statujas ietvaru uzticēja veidot kādam fraņču arhitektam , bet viņš nomira. Līdz ar to viņu aizstāja Gustavs Eiffels , kurš vēlāk dizainēja Eiffeļa torni. Klīda baumas , ka statuja līdzināsies Bartoldī mātei.
Lai gan itkā tā bija dāvana , Amerika tikai grūda un grūda naudu , priekš statujas izveides.
Galva un kronis tika izveidoti paši pirmie , kamēr tie tika izrādīti Parīzē , Amerikā radās problēmas ar pjedestāla izveidi - finansējumu trūkuma dēļ . Ilgi nevaidzēja gaidīt , kad Bostona , San Francisko , Filedelfija piedāvāja finansēt šo projektu , ja statuja tiktu ''atdota'' viņiem. Kāds žurnālists laikrastos publiskoja nožēlu , ka cilvēki nespēj palīdzēt izveidot projektu , kuru paši pēctam apbrīnotu. Pēc šiem rakstiem tika strauji saziedota naudu pjedestāla izveidei.
Statuja tika pabeigta 1885.gadā un tajā pašā gadā arī nosūtita uz ASV.