Tāpat kā piliens pa pilienam piepilda ūdens glāzi, tā it kā niecīgi vēstures notikumi veido valsts vēsturi. Bet vēsturē nav sīkumu un jo vairāk mēs zinām, jo vieglāk saprast vēstures gaitu.
Mazāk zināmi fakti XVII16
Tilts pār Daugavu divos mēnešos.
Kad krievu armija Pirmā kara laikā pameta Rīgu, tā uzspridzināja abus dzelzs tiltus, bet pontonu tilts tika evakuēts uz Pērnavu, steidzami vajadzēja atjaunot satiksmi starp abiem Daugavas krastiem. Tāpēc vāciešu sapieri divos mēnešos- 1917.gada septembrī un oktobrī, uzbūvēja jaunu koka tiltu, izmantojot daļas no cita frontes vajadzībām celta tilta. Tiltu nosauca par Lībekas tiltu- par godu Hanzas savienības faktiskajai galvaspilsētai. Tā nestspēja nebija liela, tāpēc pa to varēja pārvietoties tikai kājāmgājēji. Bermontiādes laikā tilts tika gan spridzināts, gan izzāģēts tilta posms, lai traucētu naidnieka karaspēka pārvietošanos. Bet tika atjaunots un veiksmīgi kalpoja līdz 1924.gada pavasarim. Daugavā bija radies pamatīgs ledus sastrēgums, kas tika saspridzināts un milzīgs ūdens un ledus vilnis vēlās pa Daugavu. Tā kā tilts tika celts steigā un ledus lauzēji bija novietoti nepareizā leņķī, straume tos salauza vienu pēc otra un tilta posmi tika aiznesti jūrā. Šis tilts abus Daugavas krastus bija vienojis nepilnus septiņus gadus un tā vietā tika uzcelts pontonu tilts.
Tēja kā suvenīrs.
Kāpēc gan nē? Daugavpilieši savu pilsētu nolēmuši reklamēt apvienojot pastkartītes ar pilsētas un novada apskates objektu skatiem un smaržīgu tēju. Tagad tūristi sev līdzi var aizvest arī nedaudz Latvijas smaržas.
Lidmašīnas būvēja arī Liepājā.
Kara ostas darbnīcas, kas vēlāk pārtapa par a/s ‘’Tosmare’’, bija unikālas ar to, ka tās bija ar plašu ražošanas spektru. Šeit bija gan kuģu un vagonu būves nodaļas, gan kokapstrādes un darbarīku darbnīcas. Un bija arī aviācijas nodaļa.
Agrākajās laivu darbnīcās 1935.gadā sākas lidmašīnu KOD-1 būve. Par pamatu tām tika izmantoti igauņu lidmašīnas PON-1 rasējumi. Tās paredzētas gan Latvijas aeroklubam, gan Aizsargu aviācijai. Aizsargu aviācijas vajadzībām tika pasūtītas četras KOD-1 lidmašīnas. 1936.gada 13.janvārī pirmā no tām dodas ceļā no Liepājas uz Rīgu. Pateicoties Kara ostas darbnīcu valdes pr-tājam Jānim Ķerpem, kas bija liels lidmašīnu būves atbalstītājs, jaunajai ražošanas nozarei tiek piešķirti prāvi līdzekļi dažādiem eksperimentiem. Drīz top arī KOD-2, kas jau paredzēts tikai Aizsargu aviācijai. Panākumu spārnoti uzņēmuma inženieri turpina darbu un 1936.gada novembrī tika pabeigti darbi pie KOD-3, kas piemērots starptautiskajam sporta un tautas lidmašīnu tipam.
Taču jaunās nozares mūžs nebija ilgs. Ar valdības lēmumu Kara ostas darbnīcas 1938.gada 2.jūlijā tika pārveidotas par a/s ‘’Tosmare’’, Jānis Ķerpe tika pārcelts darbā uz Rīgas rūpnīcu ‘’Vairogs’’, bet Aviācijas nodaļa, kura jau izmēģina KOD-3 tipa lidmašīnu un strādā pie KOD-4 lidmašīnas, tika pārcelta uz Rīgas ‘’VEF’’’-u. Līdz tam Liepājā jau bija uzbūvētas 8 KOD-1 un 7 KOD-2 lidmašīnas.
Ārsts, dzejnieks un valodnieks.
It kā pilnīgi atšķirīgas nozares, bet tieši šajās nozarēs ar lieliskiem panākumiem darbojās Georgs Heinrihs Bārs vai vienkārši Juris Bārs (1808-1879).
Tieši viņš 1847.gadā ierosināja reorganizēt latviešu valodu- atteikties no tā sauktiem ‘’čupu burtiem’’, kas bija pārņemti no vācu valodas, ieviest patskaņu garumu apzīmējumu ar svītriņu un šņāceņu apzīmēšanu ar kāsīti virs burta. Bāra valodnieciskie pētījumi- lauztās un stieptās intonācijas raksturojums, šaurā un platā ‘’e’’ lietošanas nosacījumi, palīdzēja Augustam Bīlenšteinam grāmatas "Lettische Grammatik" ("Latviešu gramatika’’) sagatavošanā. Tā pirmoreiz tika izdota 1863.gadā.
Arī kā ārsts Juris Bārs tika novērtēts. 1877.gadā viņam piešķir galma padomnieka- hofrāta titulu. Tādu atzinību no Krievijas impērijas valdības neviens latviešu ārsts vēl nebija izpelnījies.
Centrāltirgus dzīve pirms tirgošanās.
Tirgus celtniecība tika pabeigta 1930.gadā un 2.novembrī notika svinīgā nodošana ekspluatācijā. Tirgošanās sākās 10.novenbrī, bet līdz tam laikam paviljoni tika izmantoti pavisam citiem mērķiem.
6. un 13.aprīlī paviljoni tika izmantoti LSDSP masu sanāksmēm. No 26.aprīļa līdz 5.maijam šeit tika sarīkota III Starptautiskā automobiļu izstāde. Rīgā bija parādījušās plašas, gaišas telpas un viegli iebraucamas telpas un to vajadzēja izmantot. Pēc tam paviljonos notika arī Latvijas mednieku biedrības rīkota izstāde.
Apskaties arī iepriekšējo daļu.