local-stats-pixel

Līnija Meitene - Bauska1

43 1

Pēc ilga laika izdomāju ,ka būtu jāuzraksta rakstiņš par kādu dzelzceļu... tak negrasos savu profilu pilnīgi pamest emotion

Rakstu par šo dzelzceļu biju jau sen ieplānojis, un te nu tas ir! Ar daudz bildēm nelološu, jo internetā praktiski nekā nav....
Ja Ulmaņlaikos Latvijā bija 33 dzelzceļa līnijas, tad šī bija 24- tā pēc kārtas kas tika radīta. Mūsdienās Latvijā līniju skaits ir krietni samazinājies...

Tātad, līnija Meitene Bauska tika izbūvēta 1916. gadā vācu armijas vajadzībām. (sāk likties, ka visus Latvijas dzelzceļus ir būvējuši vācieši un krievi ne latvieši...)Vēlāk to atkal izpostija karš, tad 1920.gadā tā tika atjaunota priekš pasažieriem un visādiem produktiem un precēm. 20.gs 20. – 30.ajos gados notika avārija un 600mm platuma sliedēm. Vēlāk tai radās ļoti liela nozīme lauksaimniecībā, pārvadāja cukurbietes un pienu un u.c produktus. No Bauskas cukurbietes transportēja uz Jelgavas cukurfabriku, kuru 90 ajos gados aizlaida... Tagad šim cukurfabrikas īpašniekam ir 7 ūdensmoči, un vēl daudz vērtīgu lietu. 1930 ajos gados no 600mm platuma līniju pārbūvēja un 750 platuma līniju. Tas nebija grūti, jo Zemgalē ir līdzena zeme. Krietns pasažieru pārvadājumu kritums bija vērojams 30.gadu vidū, jo Bauskas apriņķī un uz Rīgu kursēt autobusi, kuri bija ātrāki. Cilvēki plinti nemeta krūmos, un šo problēmu laboja. Drīz tika ieviesti motorvagoni, kur ātrums bija 28 km/h. Bānītis gāja tikai ar 16km/h, ta ka ātruma palielināšanās bija jūtama. Pēc tam līnija bez problēmām darbojās līdz 1963.gadam. Tad to slēdza, kā jau visas šaursliežu šaursliežu līnijas tajā laikā.

43 1 1 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 1

0/2000

Papēti vēl...es atradu vēl stacijas ēkas kas saglabājušās 🙂

0 0 atbildēt