tas pats, tikai no cita skatu punkta
Leutner-Tonno, diemžēl par mašīnas aprīkojumu nav palikušas praktiski nekādas ziņas.
tas pats, tikai no cita skatu punkta
Leutner-Tonno, diemžēl par mašīnas aprīkojumu nav palikušas praktiski nekādas ziņas.
Leutner-Dion modelis
(Man izdevās tomēr atrast fotogrāfiju, kur redzams rūpnīcas telpas. Kvalitāte varēja būt labāka un bez ķeburiem, bet tāpat izskatās interesanti. Rūpnīcā atradās viens 11zs jaudīgs tvaika dzinējs, kurš caur kustīgiem savienojumiem un siksnām darbnāja darbagaldus )
1911. gadā Tartu(Igaunijā), firmā"E. Ostings un Ko", sākās velosipēdu ražošana pēc A. Leitnera licenzes, kuru kara gados uz laiku pārtrauca, bet igauņu uzņēmējs Augusts Pankseps 1922. gadā to atjaunoja, tikai šoreiz tā pārcēlās uz Tallinu, tirgus zīme
"Russia" saglabājās.
"De Dion-Bouton" dzinēji
(Tricikls "Russia")
1914. gadā, kad jau pilnā sparā ritēja 1. pasaules karš, armija iegādājās 10 000 kara velosipēdus. Tā bija zīme, ka šī uzņēmuma produkcijai var uzticēties, jo tajā laikā armija ar naudu nemētājās pa labi, pa kreisi un pirka tikai pārbaudītus, un kvalitatīvus ražojumus, kā arī tā bija ļoti laba reklāma rūpnīcai. Šai laikā rūpnīca nodarbināja ap 450 cilvēku, gadā izgatavojot jau ap 5000 velosipēdu gadā.
(Šī nav Leitnera automobiļa bāze, ieliku, lai jūs saprastu cik vienkārši auto bija tajā laikā)
1915. gadā, kad vācu karaspēks jau bija netālu no Rīgas, rūpnīca tika evakuēta uz Harkovu(Krievijā). Rūpnīca tā arī netika atjaunota, bet vēlāk tur savu darbību uzsāka citi pazīstami uzņēmumi. 31 gada laikā, rūpnīcā tika izgatavoti vairāk kā 60 dažādu modeļu velosipēdu, kuru kopskaits sniedzās pāri 100 000, 5 motociklu modeļi(2 motocikli un 3 tricikli) un vairāku modeļu automašīnas.
Atliek tika šodien apbrīnot šī cilvēka uzņēmību un personību, pateicoties kurai mazs uzņēmums tik īsā laikā attīstījās par lielu rūpnīcu, kuru pazina tai laikā visā Eiropā un cariskajā Krievijā. Bet te der atcerēties, ka tas viss bija smaga darba rezultāts. Ceru, ka izbaudījāt rakstu. Es personīgi, tā tapšanas laikā uzzināju ļoti daudz ko jaunu un turpmāk tas man būs stimuls, kad rakstīšu nākamos rakstus par ražošanu Latvijā.
Citi raksti:
http://spoki.tvnet.lv/vesture/Latvello/623763">http://spoki.tvnet.lv/vesture/Latvello/623763
http://spoki.tvnet.lv/automoto/Ka-izgatavot-motorbloku-un-motora/631324">http://spoki.tvnet.lv/automoto/Ka-izgatavot-motorbloku-un-motora/631324
http://spoki.tvnet.lv/automoto/Pirma-Formula/632574">http://spoki.tvnet.lv/automoto/Pirma-Formula/632574
Liels paldies tev par pūlēm,jo tik izsmeļošu un diezgan precīzu informāciju ir diezgan grūti savākt...Novērtēju tādus cilvēkus,kas papūlās ar rakstu nevis tādus puskoklēcējus,kas vēlas igūt plusus par velti.Tādai ir jābūt spoku būtībai ar interesantiem rakstiem nevis pilnu ar visādām muļķībām!Tā kā trekns+no manis!
Tupajiem mīnusotājiem būtu tie pirksteļi zem pneimatiskās preses jāiebāž !
Ļoti,ļoti labi!!! Speciāli nopirku ''autoritāti'',lai varētu vairāk par vienu plusu ielikt!