Un tādēļ mēs tik pat labi varam pieņemt, ka viņš sacīja “patiesi es tev saku šodien; tu būsi ar Mani paradīzē.” Kad? Nav minēts.
Jo viņš pats arīdzan ir teicis: “"Jūs esat dzirdējuši, ka tēvutēviem ir sacīts: nenogalini, un, kas nogalina, tas nododams tiesai. Bet es jums saku: ikviens, kas uz savu brāli dusmojas, nododams tiesai; ikviens, kas uz savu brāli saka: nejēga, – nododams sinedrijam, bet, kas uz savu brāli saka: stulbais bezdievi, – tas nododams elles ugunīs. Mt 5:21-26
Nekādas īpašās atlaides, vai ne? Un nav Jaunajā Derībā tāda Kristus apgalvojuma no viņa paša puses, ka viņš ir atnācis izpirkt cilvēces grēkus. Mirt par cilvēces grēkiem ir pavisam cits stāsts.
Izmantojot atšķirīgas leģendas no dažādiem Romā piekoptiem, kā Hora, Dionīsa, Mitras kultiem, kam ir ļoti daudz kopēja ar kristietību un pēc tam cīnoties pret tām, saucot tās par pagāniskām reliģijām, savukārt citādi domājošos kristiešus par ķeceriem, Romas Katoļu un Bizantijas Pareizticīgā Baznīca, kura neko daudz nezināja par šo simbolisko leģendu iekšējo nozīmi, radīja dogmas, kuras atbilda tās impēriālistiskajām interesēm, un izplatījās pa visu Eiropu, pakļaujot tautas, un izskaužot viņu tradīcijas.
Kā viena no pēdējām vietām Eiropā, kur kristietībai nebija vēl ietekme, bija tagadējā Baltija.
Ja Ungārija tika pārkristīta 997. g., un Krievija 998., Islande 1000. g., Skandināvijā no 1104-1164., un 13. gs. bija iekarota Latvijas teritorija, bet ar kristietības uzspiešanu bija grūti. 1777. gadā topogrāfs un mācītājs A. Hupels par latviešiem saka: „Starp tūkstošiem grūti atrast pat divus, kas no kristīgās būšanas kaut ko sajēgtu.”
Un, labi vien bija, jo kamēr Jaunajā derībā par darbu tiek mācīts: “Esiet kā putni debesīs, kas ne sēj ne pļauj”, un vecajā derībā pat Dievs nolādēja Ādamu un Ievu ar darbu vaigu sviedros, tikmēr latviešu folklora pret darbu, kā iztikas līdzekļu ieguves avotu attiecās: “Acis darba izbijàs, Rokas darba nebijàs, Rokas darba nebijàs, Zinajàs padarot.” Ko tādu labu mūsu senčiem varēja iemācīt kristietība? Cilvēkmīlestību? Ar zobenu un uguni? Kā tad...
Un, katrs latvietis, kurš šodien ir kristietis sanāk mūsu senču nodevējs, jo viņš piekopj mūsu paverdzinātāju reliģiju, un pat ikviens ateists būtu uzskatāms par morāli augstāk stāvošu personu.