local-stats-pixel

Krāsu terapija0

9 0

Cilvēkam piedzimstot, viena no pirmajām maņām ir krāsu sajūta — pat māti bērns sākumā uztver kā krāsas, smaržas un garšas apvienojumu. Pirmās krāsas, ko mazulis uztver, ir sarkanā un dzeltenā, jo tām ir viszemākā frekvence.

Pieaudzis cilvēks krāsas vienlaikus uztver trijos līmeņos: apzinātajā (ceļa zīmes), zemapziņas (sarkanais — drosme, zilais — saprāts) un bezapziņas (sarkanais paātrina pulsu, zilais — palēnina). Katrai krāsai ir arī sava vibrācija, līdz ar to ķermenis krāsas uztver ne tikai ar redzi, bet ar katru ķermeņa šūnu. Un, aizpildot savu dzīves telpu ar vajadzīgajām krāsām, iespējams ievērojami ietekmēt gan savu, gan apkārtējo cilvēku pašsajūtu.

Krāsu terapija (jeb hromoterapija) ir krāsu iedarbība, kuras mērķis ir atjaunot organisma darbību, tā ir pietiekami populāra un plaši tiek izmantota stresa stāvokļu profilaksē, galvassāpju, miega traucējumu, hroniskā noguruma sindroma, neirožu, elpošanas orgānu saslimšanu, kustību traucējumu, kuņģa-zarnu trakta, sirds-asinsvadu un acu saslimšanu, vairogdziedzera disfunkcijas, locītavu slimību un citu saslimšanu ārstēšanā.

Krāsu terapiju izmanto arī kosmetoloģijā. Krāsas labvēlīgi iedarbojas uz ādas ārējo un iekšējo stāvokli, lieliski attīra un stimulē imūnsistēmu, uzlabo cilvēka vispārējo stāvokli un ārējo izskatu.

Krāsu ārstnieciskā iedarbība ir saistīta ar noteikta garuma viļņu svārstību ietekmi uz mūsu orgāniem un psihiskajiem centriem. Speciālisti uzskata, ka daudzu slimību mehānismu nosaka organisma līdzsvara traucējumi, tai skaitā arī krāsu līdzsvara, krāsu sajaukuma, noteiktas krāsas deficīta, kas ir nepieciešama orgānu un psihisko funkciju līdzsvarotai darbībai.

Piemērs, kā noteikt kādas krāsas deficīts valda Jūsu organismā.
Uzrakstiet savu vārdu un uzvārdu un katram burtam atrodiet atbilstošo krāsu. Par harmonisku tiek uzskatīts cilvēks, kura vārdā ir visas varavīksnes krāsas. Un tās krāsas, kuras vārdā un uzvārdā trūkst, jācenšas kompensēt, tās uzņemot ikdienā.

Atgriežot iztrūkstošo krāsu vai attīrot to no nevajadzīgiem piemaisījumiem, var atjaunot organisma līdzsvaru. Arī reklāmas speciālisti zina, ka produkta ārējā apvalka (iesaiņojuma) krāsas maiņa var pilnīgi savādāk ietekmēt pircēju.

Psihologi ir pierādījuši, ka noteiktas krāsas mums apkārt var palīdzēt paveikt noteiktus uzdevumus. Piemēram, ar fiziskiem vingrinājumiem vislabāk nodarboties siltu krāsu ielenkumā - sarkanās un oranžās, bet mierīgās gaiši zilā un zaļās krāsas ir ideālas garīgam darbam.

Krāsu terapija balstās uz katras krāsas individuālajām īpašībām

Reklāma
Reklāma
Reklāma
9 0 0 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 0

0/2000