Šajā rakstā par katastrofām, no kurām cilvēki guva mācību un izdarīju visu nepieciešamo, lai tās vairs neatkārtotos.
Katastrofas, kas izmainīja to, kā dzīvojam šodien13
Lielā Baltā Viesuļvētra. 1888.gadā, ASV austrumu krastu pārsteidza viens no postošākajiem sniegputeņiem meteoroloģisko novērojumu vēsturē. Sniegputenis, ko nereti dēvē par "Lielo Balto Viesuļvētru", visvairāk postījumus nodarīja Ņūdžersijā un Nujorkā. Spēcīgie vēji, daudzie jo daudzie centimetri sniega un stindzinoši zemā gaisa temperatūra, kas noslīdēja līdz -15 grādiem pēc Celsija, ilga veselu mēnesi. Dzelzceļiem tiekot aizputinātiem un ceļiem kļūstot neizbraucamiem, aktuāls kļuva jautājums, kā pasargāt Nujorkas tik ļoti svarīgo transporta tīklu. Pēc tam kad bojā bija gājuši vairāk kā 400 cilvēki, cilvēki tika iesprostoti savās mājās vairākas dienas, biržas tika slēgtas uz divām dienām, radās ideja par metro izveidi. Pēc vētras, izstrādātais plāns tika īstenots dzīvē, pazemē tika ierīkotas arī telegrāfa un telefona infrastruktūras, lai izvairītos no tādas postažas nākotnē. Lai gan sniegavētras Nujorku piemeklē arī mūsdienās, lēmums par visa nepieciešamā pārcelšanu uz pazemi ir devis gaidīto rezultātu.
Hillsboro traģēdija. Traģiskie notikumi Hillsboro stadionā, Šefīldā, Anglijā, ne tikai uz mūžiem mainīja britu futbolu, bet kļuva arī par svarīgu notikumu 80.gadu britu politikā. FA kausa pusfināla spēles laikā starp Liverpool un Nottingham Forrest, notika traģiska cilvēku drūzma, kurā bojā gāja 96 cilvēki, bet ievainojumus guva 766. Traģēdija noveda pie vairākām pārmaiņām lielajos britu futbola stadionos, tika likvidētas norobežotās, kājās stāvētājiem paredzētās tribīnes, tās tika aizvietotas ar sēdvietām. Lai noslēptu drošības noteikumu neievērošanu un policijas neprofesionālo rīcību drūzmas laikā, mediji safabricēja vairākus viltus stāstus, kuros traģēdijas izraisīšanā vainoja Liverpool fanus. Tā tas turpinājās vairākus gadus, līdz 2012.gadā toreizējais Lielbritānijas premjerministrs Deivids Kamerons atvainojās Liverpūles iedzīvotājiem un upuru ģimenēm, par ciešanām pēdējo desmitgažu laikā.
Titānika nogrimšana. Iespējams viena no slavenākajām katastrofām vēsturē, Titānika nogrimšana bija viena no visu laiku lielākajām globālajām katastrofām. Titāniks, kas tika uzskatīts par nenogremdējamu, izrādījās ļoti viegli nogremdējams. Tam grimstot, pēc ietriekšanās aisbergā Atlantijas okeāna vidū, bojā gāja 1500 cilvēki. Izmeklēšana atklāja vairākus šokējošus faktus. Glābšanas laivas varēja uzņemt tikai aptuveni pusi no visiem pasažieriem uz Titānika klāja turklāt daudzas no tām bija lietošanai nederīgas. Izglābās galvenokārt augstākās un vidus klases pasažieri, trešās klases pasažieri bieži vien tika atstāti nomirstam. Publika pavēlēja pie varas esošajiem nekavējoties rīkoties, lai nepieļautu šādas traģēdijas atkārtošanos. Tika izveidota Starptautiskā konvencija par cilvēka dzīvības aizsardzību uz jūras, kura darbojas arī mūsdienās. SOLAS par savu prioritāti izvirzīja, lai pilnīgi katram kuģa pasažierim būtu pieejama glābšanas veste, glābšanas laiva un drošības instrukcijas. ASV valdība pat nosūtīja savu jūras floti meklēt aisbergus un sastādīt sarakstu ar vietām, kur tie sastopami visbiežāk. Kopš tā laika, drošība uz kuģiem ir uzlabojusies, diemžēl tas prasīja daudz upuru.
Lielā kanjona lidmašīnu sadursme. Mums visu laiku tiek atgādināts, ka aviācija nekad nav bijusi tik droša kā mūsdienās, tomēr lai tas notiktu, aviācijai bija jāiziet cauri neskaitāmām traģēdijām un viena no ievērojamākajām aviācijas traģēdijām bija divu pasažieru lidmašīnu sadursme virs Lielā kanjona, 1956.gadā. Tā gada vasaras vidū, United Airlines Douglas DC-7 tipa lidmašīna ietriecās Trans World Airlines L-1049 Super Constellation lidmašīnā, virs Lielā kanjona, ASV. Katastrofā bojā gāja visi 128 cilvēki abās lidmašīnās, tā bija pirmā katastrofa visā aviācijas vēsturē ar vairāk kā 100 upuriem. Sākotnēji, mediji un abas aviokompānijas katastrofā vainoja avio dispečeru, tomēr vēlāk viņš tika attaisnots. Šis incidents radīja pamatīgu baiļu faktoru, publika kļuva satraukta par daudzajām aviokatastrofām pirms šīs konkrētās traģēdijas. Lielā kanjona sadursme noveda pie tā, ka melnās kastes kļuva par obligātu prasību visās lidmašīnās, jo bez tām izmeklētāji bija bezspēcīgi saprast, kas tieši noveda pie abu lidmašīnu sadursmes.