Katastrofa pēc, kuras tika atmests ar roku. - 1931. gadā Frīdrihshāfenē gaisakuģu rūpnīca sāka 200 000 kubikmetru liela cepelīna būvēšanu. Gaisakuģis bija gatavs 1936. gada pavasarī un tika nodēvēts par LZ-129 Hindenburg, kas nacistu politikā nospēlēja svarīgu lomu - ar saviem veiksmīgajiem lidojumiem gaisakuģis demonstrēja vācu tehnikas sasniegumus. Taču pēc lepnības nāca kritiens... "Briesmīgi... Es savā dzīvē neko tik šausmīgu neesmu redzējis." Radioreportieris Herberts Morisons, kas šos vārdus mikrofonā izteica no Ņujorkas tuvumā esošā Leikhērstas lidlauka, bija tuvu asarām. Nolaižoties, viņa acu pirekšā pēc sprādziena aizdegās Vācijas gaisakuģis Hindenburg. Šī drūmā reportāža tika ieskaņota magnetafona lentē. Desmiti fotogrāfiju un kinolentu ir iemūžinājušas notikumu, kas kļuva par traģisku lappusi bagātajā gaisakuģniecības vēsturē.
Pasaules lielākais gaisakuģis LZ-129 Hindenburg pirmo reizi pacēlās gaisā 1936. gada 4. martā. Cepelīna garums bija 245 metri, leilākais diametrs - 41,2 metri, tilpums - 200 000 kubikkmetri, nestspēja - 126,5 tonnas, un lidojuma tālums - 16 000 kilometru.
Cepelīns tika pildīts ar ūdeņradi, kurš arī veicināja gaisakuģī sprādzienu. šo gaisakuģi Vācija nespēja atļauties piepildīt ar hēliju, jo tas kuģis pija patiešām milzīgs. Turklāt amerikāņi vispār aizliedza pārdot hēliju fasištiskajai Vācijai.
Un tomēr tika uzbūvēts vēl pēdējais gaisakuģis - 1938. gada 14. septembrī primo izmēģinājuma lidojumu veica diržabļa LZ-129 Heidenburg "dvīņubrālis" - otrais Vācijas gaisakuģis, kam tika dots vārds Graf Zeppelin - LZ-130. Kopumā ar 30 izmēģinājuma lidojumiem LZ-130 Graf Zeppelin karjera būtu arī beigusies, ja nebūtu paredzēts doties izlūklidojumā Anglijas gaisa telpā, jo vācieši atklāja, ka gaisakuģa korpuss kliedē radara signālus. Ar kara sākšanos 1939. gada 1. septembrī LZ-130 izlūklidojomu beidzās. Tā kā, sākoties pasaules karam, Vācijai ārkārtīgi bija vajadzīgs alumīnijs lidmašīnu ražošanai, reihsmaršals Hermanis Gērings 1940. gada martā izdeva pavēli gaisakuģi demontēt. 1940 gada aprīlī LZ-130 Graf Zeppelin tika sagriezts lūžņos. 6. maijā uzspridzināja jaunos diržabļu angārus Frankfurtē. Līdz ar to "lidojošo vaļu" ēra Vācija beidzās. Citur pasaulē interese par lielo gaisakuģu būvēšanu bija zudusi.
(Attēlā redzams Hindenburg eksplozija Leikhērstas lidlaukā 1937. gada 6. maijā.)