Panika
Kā liecināja izdzīvojušie, kapteinis Kendalls šajā kritiskajā situācijā bija spējis saglabāt aukstasinību. Ātri sapratis, ka kuģis nolemts bojāejai, viņš deva rīkojumu kuģa komandai izvest pasažierus uz augšējā klāja, ja nepieciešams, salaužot kajīšu durvis. Bet pats vadīja glābšnas laivu nolaišanu ūdenī.
Ņemot vērā skumjo „Titānika” pieredzi, „Empress of Ireland” bija aprīkots ar pietiekamu daudzumu glābšanas laivu un plostu, lai tajos pietiktu vietas visiem pasažieriem un kuģa komandas locekļiem. Taču kuģis tik strauji svērās uz labajiem sāniem, ka no trīsdesmit sešām laivām nolaist izdevās tikai sešas. Viena glābšanas laiva norāvās un, nesoties kā torpēda, nogalināja piecpadsmit pasažierus un stūrmani. Otra vienkārši iegāzās ūdenī un zem sevis apglabāja visus tos, kas nepaspēja tajā ierāpties.
Burtiski ceturdaļstundu pēc katastrofas sākuma milzīgais laineris atradās guļus uz labajiem sāniem, pa skursteņiem ieplūda ūdens un tūlīt pat atskanēja sprādziens, kas pātrauca visu to nelaimīgo mokas, kuri nebija paspējuši izkļūt no kuģa. Vēl pēc pāris minūtēm „Empress of Ireland” atliekas pilnībā pazuda zem ūdens.
Briesmīgie skaitļi
Skumjā statistika liecināja: no 717 cilvēkiem, kuri ceļoja trešajā klasē, bojā gāja 600. Viņi vienkārši apmalījās lainera bezgalīgajos gaiteņos. No 136 bērniem izdzīvoja tikai četri. Glābēji no ūdens izcēla 136 kuģi pamest paspējušo cilvēku līķus. Viņi bija nosaluši. Kopumā no 1477 cilvēkiem, kas atradās uz lainera, bojā gāja 1012 pasažieri un komandas locekļi. Bojā gājušo matrožu vidū bija kāds Frenks Tauers ar iesauku Laimīgais. Pirms diviem gadiem Tauers bija dienējis uz „Titānika” un brīnumainā kārtā izglābies no n;āves. Šoreiz liktenis no viņa novērsās. Kapteinim Kendallam, viņa pirmajam palīgam un diviem radistiem izdevās izdzīvot. Tvaika katlu sprādziens visus četrus iesvieda jūrā, kur viņus atrada glābēji. Kapteinis līdz pat savai nāves stundai uzskatīja, ka „Empress of Ireland” bojāeja bija britu slepkavas lāsta sekas.