Nekas cits tā netuvina tautu kā kopīga pasmiešanās par citu neveiksmēm. Burvīgai dienai, lūk, burvīgs raksts par iespaidīgām neveiksmēm!
Ja ir interese, tad pirmo daļu var izlasīt šeit
Kad mārketinga akcijas noiet greizi...
Nekas cits tā netuvina tautu kā kopīga pasmiešanās par citu neveiksmēm. Burvīgai dienai, lūk, burvīgs raksts par iespaidīgām neveiksmēm!
Ja ir interese, tad pirmo daļu var izlasīt šeit
Kad mārketinga akcijas noiet greizi...
#Snapple
2005. gadā uzņēmuma Snapple mārketinga nodaļas gaišie prāti nāca klajā ar ideju, kā prezentēt un pievērst cilvēku uzmanību jaunajam uzņēmuma produktam - saldētajai suliņai uz kociņa. Doma bija pārspēt pasaules Ginesa Rekordu un izgatavot lielāko saldēto suliņu uz kociņa un uzstādīt to apskatei Ņujorkas ielās. Tā kā saldētais produkts galveokārt ir vasaras našķis, tika nolemts, ka šim pasākumam ir jānotiek vasaras pirmajā dienā. Protams, viss noritēja kā pēc plāna. Tika izgatavots 17 tonnu smags saldētais brīnums. Ar kravas auto no Edisonas, Ņūdžersijā, tas tika nogādāts uz Manhetenu, kur tam vajadzēja stalti slieties virs asfaltētajām ielām. Bet... Šajā vietā plāns nogāja šķērsām. Tajā brīdī, kad tika atvērtas kravas auto durvis, uz ielas sāka šļākties šķidra masa. Lielais sasaldētais milzis bija izskusis, bet Manhetenas ielas bija piepildītas ar saldu, lipīgu, pēc zemenēm un kivi garšojošu masu. Lieki piebilst, ka saldējums, saulaina vasaras diena, kravas auto bez saldētavas un saulē uzkarsis asfalts, ir nesavienojamas lietas.
#Pepsi
Agrākajos 90tajos gados dzēriens Pepsi nespēja konkurēt ar Coca Colu ārpus Amerikas robežām, tāpēc Filipīnu Pepsi ražotnes vadītāji nolēma, ka ir nepieciešama grandioza mārketinga akcija. Šo akciju viņi nolēma nosaukt par "Skaitļu drudzi". Zem korķīšiem tika nodrukāta triju skaitļu kombinācija. Tika paredzēts, ka pēc šīm kombinācijām varēs laimēt dažādas balvas, kā, piem., bezmaksas dzērienus utt., bet viens laimīgais iegūs 1 miljonu peso. Akcija izrādijās veiksmīga, Pepsi pārdošanas apjoms īsā laikā palielinājās par 40%, kā rezultātā, viņi nolēma balvu fondu palielināt par 1500 balvām un pašu akciju pagarināt par 5 nedēļām. Jautāsiet, kas šeit var noiet greizi? Ha!Viss! Tika paredzēts, ka skaitļu kombinācija 349 būs bez laimesta, tāpēc tas tika uzdrukāts uz 80 000 gab korķīšu. Akcijas beigās, kad TV tiešraidē datoram vajadzēja "nejauši" izlozēt trīs ciparus, kas iegūs galveno balvu 1 miljonu peso, tas (kāds pārsteigums!) uzrādīja tieši 349! Saprotot, ka ir pieļāvuši kļūdu un tagad tūkstošiem Filipīniešu nāks katrs pēc sava miljona, Pepsi sāka izgudrot dažādas atrunas, jo nebija gatavi maksāt miljardus. Protams, šādas rīcības rezultātā, sacēlās vispārēji nemieri. Ražotnes virzienā tika mesti degoši Molotova kokteiļi, tikai aizdedzināti piegādes furgoni, tika uzsūtīti tūkstošiem advokātu, kas vēlējāš uzņēmumu iesūdzēt tiesā utt. Protams, ka gala rezultātā uzņēmums tā arī nesamaksāja laimestus, jo tas nozīmētu bankrotu, bet kā mierinājumu, katram laimētājam apmaiņā pret korķīti izmaksāja 20 ASV dolārus.
#Fiat
1992. gadā Itāļu mašīnu ražotne Fiat nolēma veikt nopietnu pavērsienu pasta reklāmu sūtīšanā, jo, kā jau zināms, 99% no reklāmām pa taisno no paskastītes nonāk miskastē, pat neapskatot, kas tajās rakstīts. Tāpēc Fiat nolēma sūtīt "mīlas vēstules" sievietēm, lai reklamētu savus auto. Viņi izdrukāja 50 000 vēstules uz rozā lapiņām un nosūtīja tās neatkarīgām, modernām, strādājošām sievietēm Spānijā. Varbūt jūs domājat, ka tajās bija rakstīts kaut kas par iemīlēšanos Fiatā, jo nelielais hedžbeks ir kā radīts ģimenēm utt. Nē! Fiats bija nolēmis iet citu ceļu. Vēstulēs tika ietvertas tādas frāzes kā "Mēs vakar atkal satikāmies uz ielas un es ievēroju cik ieinteresēti tu noskatījies manā virzienā", kā arī vēstulēs tika piedāvāts "neliels piedzīvojums". Bet kā jau nojautāt, turnebija neviens vārds par mašīnu pirkšanu! Visu pasliktināja fakts, ka vēstules bija anonīmas un personīgi adresētas. Kā rezultātā sievietes nobijās! Avīzēs parādijās vairāki raksti par nobiedētajām sievietēm, kas baidās no kaut kāda maniaka, kas viņas izseko. Fiatam nekas cits neatlika, kā publiski atvainoties un paskaidrot, ka nekādu stalkeru nav. "Mīlas vēstules" bija pirmā reklāmas kampaņas daļa un ka tai tālāk sekotu nākošās vēstules, bet jau ar paskaidrojumu.
#Starbucks
Šis laikam ir katra mārketinga speciālista lielākais murgs, kad tavu gara lidojumu pārprot. Bet ja nopietni, ar kuru galu viņi reizēm domā? Piemēram, 2002. gada vasarā (mazāk kā gadu pēc 9/11) Starbucks īstenoja savu jauno reklāmas kampaņu, kuras uzmanības centrā bija plakāti (skat.att.). Šis plakāts sāka klientus uztraukt, jo ciešāk tajā ieskatījās, jo vairāk šķīta, ka tur kaut kas ir nepareizi - divi dzērieni stāv viens otram blakus (gluži kā abi World Trade Center dvīņu torņi), zāle - kvadrātveida, līdzīga celtnēm un spāre, kas lido viena dzēriena virzienā (gluži kā lidmašīna, kas ietriecās vienā no torņiem). Bet viss tas būtu ignorējams, ja vien nebūtu tam visam klāt vēl sauklis "Collapse into cool" (sabrukums vēsumā)!!! Rezultātā, pēc daudzu klientu sūdzībām, Starbucks izņēmavisus 3000 reklāmas plakātus, kas bija jau izvietoti veikalos. Un tā viss pierima uz 9 gadiem, kad Starbucks pasludināja 2011. gada 11. septembri par bezmaksas kafijas dienu...