Beidzot gaidītais rakts pa Ērgļu dzelzceļu! Šo rakstu bija viegli rakstīt, jo info daudz un bildes daudz. Interesantu lasīšanu&skatīšanu! Dzelzceļa līnija Rīga - Ērgļi tika atklāta 1937. gadā. 1935. gadā līnija bija uzbūvēta līdz Suntažiem. Tā savieno Latvijas galvaspilsētu Rīgu ar Ērgļu novada Ērgļu pagasta administratīvo centru Ērgļiem. Līnija iet cauri Rīgai, Rīgas rajona Stopiņu novadam, Salaspils novadam, Ropažu novadam un Mālpils pagastam, Ogres rajona Suntaž pagastam, Ķeipenes pagastam, Taurupes pagastam un Mazozolu pagastam un Madonas rajona Ērgļu pagastam. Līnijas garums ir 98 km. Sliežu platums 1524 mm.
Vēl neatkarīgajā Latvijas Republikā 1930. gadu beigās plānota bija šīs līnijas pagarināšana līdz Madonai, no kuras jau 1935. gadā tika uzbūvēta līnija līdz Lubānai. Tālāk bija plānots, ka šī līnija stiepsies līdz pat Kārsavai. Diemžēl šos plānus izjauca Otrais pasaules karš.
2009. gada jūnijā pieņemts lēmums dzelzceļa līniju demontēt. Dzelzceļa demontāža tika uzsākta 2009. gada 17. septembrī Ērgļu stacijā. Vispirms noņēma 2. sliežu ceļu un pēc tam, pamazām atkāpjoties Rīgas virzienā, tika noceltas sliedes no galvenā ceļa un iekrautas platformā, kas tika vilkta kopā ar demontāžas sastāvu. Mūsdienās līnija saglabājusies posmā no Jāņavārtiem līdz Sauriešiem kā Šķirotavas stacijas pievedceļš. Dzelzceļu slēdz tādēļ, ka sliedes bija izrūsējušas un koka gūlšņi bija izpuvuši. Šis bija palicis vienīgais dzelzceļš Latvijā ar koka gūlšņiem un adures punktu. Slikto sliežu dēļ vilciens vilkās 4 stundas. Bija vietas, kur brauca ar 20km/h ātrumu. Ja nemaldos, 2007. gadā vilciens saskrējās ar smago automašīnu, un tajā vietā vilciens brauca ar 15km/h lielu ātrumu! Nesaprotu, ka šoferis to vilcienu varēja nepamanīt. Tas arī bija stimulējošs notikums dzelzceļa demontāžai. Arī, tas ka saruka braucēju skaits. Vienkārši dzelzceļa līnija Ērgļi – Rīga vairs neatmaksājās un beigas.