Daži no aviācijas dīvainākajiem un neparastākajiem negadījumiem ir apkopoti šajā rakstā.
Dīvaini un neparasti aviācijas negadījumi7
Pasažieris nošauj abus pilotus un nogāž lidmašīnu
Aviokompānijas Pacific Air Lines reisa 773 aviolaineris "Fairchild F27A Friendship" avarēja 1964. gada 7.maijā netālu no Danvilas, Kalifornijā. Apmēram 10 minūtes pēc pacelšanās no Stoktonas, Oklendas gaisa satiksmes kontroles centrs (ARTCC) saņēma augsta toņa, izkropļotu radio ziņojumu no reisa 773, un lidmašīna drīz pazuda no radaru ekrāniem. Pēdējais ziņojums, ko nācās iegūt ar laboratoriskās analīzes palīdzību, bija: “Kapteinis ir sašauts. Mēs tikām sašauti. Es centos palīdzēt." Francisko Gonzaless, pasažieris, kurš vairākiem pasažieriem bija pateicis, ka grasās nogalināt sevi, sašāva pilotu un otro pilotu, izraisot lidmašīnas avāriju, kā rezultātā gāja bojā visi 44 cilvēki, kuri atradās uz klāja.
Kapteinis piedzīvo sirdstrieku, vēlāk atklājas, kas šokējošs
Lockheed L-188C Electra lidaparāts ietriecās kalna pakājē, mēģinot nosēsties, un bojā gāja 83 no 98 uz klāja esošajiem. Kapteinis cieta sirdstrieku nolaišanās pēdējā posmā. Kapteinim Rīdam Pigmanam, kurš ilgstoši sadzīvoja ar sirds slimību un diabētu, izdevās saglabāt pilota licenci, viltojot savu slimības vēsturi.
Lidmašīna nokrīt, jo piloti gribēja pasažieriem izrādīt kalnu
Britu aviokompānijas British Overseas Airways Corporation lidmašīna ietriecās Fudzi kalnā pēc sastapšanās ar spēcīgu turbulenci, kad pilots nolēma sniegt pasažieriem skatu uz kalnu. Lidaparāts saskārās ar spēcīgām gaisa turbulencēm un sāka sadalīties, vēl atrodoties gaisā, pēc tam tas avarēja, nogalinot 124 uz klāja esošos cilvēkus. Tas notika 1966. gadā.
Eastern Airlines reisa 401 spoki
Visa Lockheed-1011 komanda bija aizņemta, risinot problēmu ar aprīkojuma programmu, un otrais pilots mēģināja nomainīt nolaišanās iekārtu indikatora lampiņu, kamēr lidaparāts darbojās autopilotā. Kad kapteinis piecēlās, lai palīdzētu, viņš nejauši nospieda slēdzi, atslēdzot autopilotu. Bez informācijas par lidojuma augstumu un nakts tumsā, lidaparāts pakāpeniski samazināja augstumu līdz ietriecās Evergleidsas purvājos, 18,7 jūdzes uz rietumiem - ziemeļrietumiem no Maiami. Nelaimes gadījumu izraisīja komandas kļūda - viņi neuzraudzīja lidojuma instrumentu rādījumus pēdējās 4 lidojuma minūtes un nepamanīja augstuma samazināšanos pietiekami ātri, lai novērstu ietriekšanos zemē. Kad avarējušā lidaparāta L-1011 detaļas tika izmantotas citās lidmašīnās, Eastern Air Line darbinieki sāka ziņot par mirušā kapteiņa Boba Lofta un lidmašīnas inženiera Dona Repo spoku parādīšanos lidmašīnās, kas saturēja šīs rezerves daļas. Grāmata un filma "Reisa 401 spoki” ir balstīta uz šiem notikumiem.
Gaisa satiksmes dispečers aizmieg un nepaziņo lidmašīnai, ka uz skrejceļa ir lidostas darbinieki
Aeroflot reiss 3352 bija iekšzemes maršruts no Krasnodaras līdz Novosibirskai, ar starpposma nosēšanos Omskā, kas avarēja 1984.gada 11.oktobrī, nolaižoties Omskas lidostā. Katastrofa notika, jo gaisa satiksmes kontroles virsnieks aizmiga darba laikā un neinformēja, ka uz skrejceļa atrodas tehniskās apkopes transportlīdzekļi. Mēģinot nolaisties, lidaparāts ietriecās tehniskās apkopes transportlīdzekļos, nogalinot 174 no 179 cilvēkiem, kas atradās uz klāja, un vēl 4 cilvēkus minētajos transportlīdzekļos.
Garīgi slims pilots-pašnāvnieks mēģina nogāzt lidmašīnu
1982.gada 9.februārī lidmašīna ar 166 pasažieriem un 8 apkalpes locekļiem lidoja no Fukuokas uz Tokiju. Lidmašīnai tuvojoties savam galamērķim galvenais pilots Seidži Katagiri, sāka veikt virkni darbību lai lidmašīna avarētu,kuram bija zināmas garīgās problēmas, pārslēdza iekšējos dzinējus atpakaļgaitā, mēģinot iznīcināt lidaparātu, kamēr otrais pilots un lidojuma inženieris centās viņu savaldīt. Lidmašīna iekrita seklos ūdeņos, tikai 300 metrus no skrejceļa sākuma. Bojā gāja 24 pasažieri, Katagari bija viens no pirmajiem ar glābšanas laivām izglābtajiem, glābējiem viņš apgalvoja, ka ir ofisa darbinieks, lai netiktu atmaskots kā pilots. Vēlāk tika noskaidrots, ka Katagiri pirms katastrofas ir cietis no garīgas slimības un tamdēļ, viņš netika atzīts par vainīgu.
Katastrofu izraisa lapsenes
1996.gada 6.februārī aviokompānijas Birgenair lidmašīna Boeing 757 ar lielākoties tikai vācu pasažieriem uz klāja, iegāzās jūrā pie Dominikānas krastiem, neilgi pēc pacelšanās. Bojā gāja visas 189 lidmašīnā esošās personas. Izmeklēšanā tika konstatēts, ka Pito caurulē - īpašā atverē, ko izmanto gaisa ātruma mērīšanai - ieviesusies lapseņu kolonija. Tās bija dzelteni melnās dubļu lapsenes, kas labprāt izvēlas mājot cilindriskās telpās, gluži kā šajā caurulē. Lapseņu ligzda bloķēja atveri, kā rezultātā ātruma rādījumi bija nepareizi - ar letālām sekām. Ironiskā kārtā, šīs lapsenes ir ļoti miermīlīgas un reti uzbrūk cilvēkiem.
Katastrofu izraisa nenoņemti izolācijas lentes gabaliņi
Šī lidmašīna ietriecās okeānā 28 minūtes pēc pacelšanās no Limas, Peru 1996.gadā. Tika atklāts, ka sensorus klāj izolācijas lentes gabaliņi, ko tur uzlīmējuši darbinieki lidaparāta apkopes laikā, izraisot instrumentu darbības kļūdu. Apkalpe nespēja pareizi noteikt augstumu un ātrumu un bez skata uz zemi, lidojot pāri ūdenim naktī, lidaparāts ietriecās okeānā, nogalinot visus 70 uz klāja esošos. Remontstrādnieks tika notiesāts par slepkavību nolaidības dēļ, jo nebija noņēmis izolācijas lentes gabaliņus, un saņēma 2 gadus cietumā.