Viss par reaktīvajiem dzinējiem
Deviņi notikumi reaktīvā dzinēja vēsturē9
Reaktīvais dzinējs ir mainījis mūsu ceļošanas ieradumus. Tas spēj pārvietot simtiem cilvēku tūkstošiem kilometru attālumā ar ātrumu, kas sasniedz gadrīz 900km/h. Vienalga, vai mēs lidojam atpūsties vai komandējumā, reaktīvais dzinējs mūs ātri un droši nogādās galamērķī
1910 Parīzē demostrē vienkāršu reaktīvo dzinēju. TO konstruējis rumānu izgudrotājs Henrijs Konada.
1920 LIelbritānijas Gaisa ministrijas ziņojumā Karaliskajiem gaisa spēkiem spēkiem secināts, ka reaktīvajiem dzinējiem aviācijā nav nākotnes. Pēc trim gadiem līdzīgā amerikāņu pētījumā izteikti tādi paši secinājumi
1939 PIrmais izmēģinājums vācu kaujas lidmašīnais "Heinkel He 178", kas aprīkota ar reaktīvo dzinēju
1949 "De Havilland Comet" ar četriem reaktīvajiem dzinējiem ir pirmā komerciālā reaktīvā lidmašīna
1952 "British Overseas AIrcraft Corporation" atklāj starpkontinentālu maršutu no Lonodas uz Johanesburgu
1958 Maršrutā Ņujorka - Londona notiek pirmais starptkontinentālais pārlidojums bez nosēšanās
1976 "Concorde", pasaules pirmā civilā virsskaņas lidmašīnas, sāk lidojumus starp Eiropu un ASV
1991 Ungāru inženieri ievieto divus "MIG" reaktīvos dzinējus vecā tankā, ko izmanot naftas ugunsgrēka dzēšanais. Attēlā redzams tikai viens
2010 Uzsprāgst pasaules lielākais lidmašīnas "AIARBUS A380" reaktīvais dzinējs. Šī kļūme bija nelaimes gadījums