Jāmin uzreiz ka šis ir mans pirmais raksts spokos, līdz šim vairākus gadus esmu apmeklējis šo mājaslapu un nu beidzot esmu nolēmis arī pats ievietot kādu rakstu, lai labi lasās!
Meklējot informāciju par šo kuģi, tā nosaukumam priekšā atrodas saīsinājums NS tas nozīmē Nuclear Ship tiešā tulkojumā atomkuģis, jeb kuģis, kas tiek darbināts ar atomenerģiju. Bieži vien esat ievērojuši arī citus saīsinājumus kā USS, HMS un retāk varbūt RMS, piemēram, bēdīgi slavenais RMS Titanic. USS nozīmē United State's Ship, jeb Savienoto Valstu kuģis, HMS nozīmē Her Majesty Ship, jeb Viņas Augstības kuģis un RMS nozīmē Royal Mail Ship jeb Karaliskā Pasta kuģis, tieši šo saīsinājumu agrāk, t.i. 20. gs. sākumā izmantoja uz kruīza kuģiem, šis apzīmējums deva kuģim lielāku reputāciju, jo tas nozīmēja ka kuģis ierodas laikā norādītajā vietā, tā kā tajā laikā kuģi bija vienīgais veids kā nokļūt attālos pasaules stūros un citos kontinentos, tad šādi kuģi tika cienīti vairāk pasažieru vidū. Bet tagad ķersimies klāt NS Savannah. Drīz pēc tam kad tika atklāti kodolenerģija un redzēts cik spēcīgi ir kodolieroči norisinājās eksperimenti, kā kodolenerģiju pārvērst citos enerģijas veidos. Norisinājās dažādi eksperimenti, kodolreaktori tika uzstādīti zemūdenēs, uz kuģiem un pat lidmašīnā. 1955. gadā tika palaista pirmā zemūdene kuru darbināja kodolreaktors - USS Nautilus, drīz vien ūdenī tika nolaists pirmais civilais tirzdniecības kuģis, kuru darbināja kodolreaktors - NS Savannah. Kuģa celtniecība izmaksāja 47 000 000 $ kur no šīs cenas reaktora cena bija 28 000 000 $. Kuģa uzdevums bija pārvadāt kravu un pasažierus, ko tas veica salīdzinoši labi, arī pats kuģis izskatijās futūristisks, bet lielo izmaksu dēļ tas nespēja sevi atpelnīt.
Atomkuģis NS Savannah8
151
0
1955. gadā prezidents D. Eizenhauers (Dwight Eisenhower) izteic priekšlikumu uzbūvēt ar kodolenerģiju darbināmu luksus klases pasažier-kravas lainer kuģi (kuģis kas kuģos pēc noteikta kursa), lai pastiprinātu viņa "Atomi mieram" ("Atoms for Peace") iniciatīvu. Tad 1956. gadā kongress deva zaļo gaismu projektam, ar nu jau zināmo vārdu "N.S. Savannah", šo projektu vadīja Atomenerģijas komisija ("Atomice Energy Commision"), Jūrniecības administrācija ("Maritime Administration") un Tirzdniecības departements ("Department of Commerce").
Kuģa konstrukcija tika uzsākta 1958. gada 22. maijā "Ņujorkas kuģubūvētava", 1959. gadā 21. jūlijā kuģis tikanolaists ūdenī un tika nogādāts dokā kurs kuģis tika aprīkots ar nepiciešamo aprīkojumu, tas ir, turbīnas, datori, kompasi, mēbeles un interjers. Visbeidzot 1961. gadā šie darbi tika pabeigti un kuģis bija pabeigts.
Reklāma
Kuģa kodolreaktors ražoja 74 MW, kas grieza kuģa vienīgo dzenskrūvi un ļāva tam sasniegt maksimālo ātrumu 24 mezgli (44,45 km/h) kuģa pārbaudes laikā. Tākā izmaksu lielāko daļu sastādija tieši kodolreaktors, tad kuģis priekš sava laika bija viens no dārgākajiem.
Šeit redzama galvena atpūtas telpa kuģī, kas arī varēja pārtapt par kuģa kinozāli, kad bija nepieciešams.
Veranda ar bāru, no kuras pavērās skats uz kuģa baseinu.
Reklāma
Visbeidzot kuģis tā pat kā sava vārda priekštecis cieta smagus finansiālus zaudējumus un visbeidzot tika pārdots muzejam, bet tā reaktrors tika izņemts, šis kuģis tika nosaukts par godu 19. gs. tvaika kuģim kurš arī bija neveiksmīgs, jo tika pārtaisīts par buru kuģi un visbeidzot kuģis smagi cieta uzskrienot uz klintīm.