Pirms laika ieliku rakstu par kuģi, kuru darbināja atomreaktors, bet šoreiz raksts par lidmašīnu, kuru darbināja atomreaktors.
Sākotnēji nedaudz vispārīga vēsture. Beidzoties Otrajam Pasaules karam, Japāna bija uzvarēta un cilvēki redzēja, cik daudz enerģijas slēpjas atomos, zinātnieki Manhetenas projekta laikā, paralēli atombumbu izveidei jau eksperimentēja ar pirmajiem atomreaktoriem, kurus vēlāk centās ievietot visur, bija pat plāns izveidot putekļu sūceju ar savu atomreaktoru, bet tas ātri vien tika atmests. Tomēr domai par lidaparātu ar atomreaktoru inženieri un zinātnieki piegāja ļoti nopietni. Mērķis bija izveidot reaktīvo dzinēju, kas ieplūstošo gaisu sasildītu nevis sadedzinot degvielu, bet ar siltumu, kas izdalījas kodolsabrukšanas procesā atmoreaktorā. Aukstā kara laikā ASV un PSRS centās izveidot bumbvedēju ar šādu dzinēju, kas sava nebeidzamā enerģijas avota dēļ ir ļoti labi piemērots veikt atbildes triecienu atomkara gadījumā, bet neviena no valstīm tā arī neizveidoja šādu lietderīgu lidaparātu.
Galvenās problēmas sagādāja radiācija, kuras dēļ nepiciešams noslēgt reaktoru, lai pasargātu apkalpi un cilvēkus uz zemes no radiācijas, rezultātā krietni palielinot lidmašīnas svaru; kā arī potenciālās problēmas lidmašīnas avārijas gadījumā. Bija arī eksperimenti ar raķetēm, kuras dzinējs darbojas pēc tāda paša principa.
Tomēr, starp-kontinentālo raķešu un atomzemūdeņu izveide 1960tajos gados likvidēja šāda lidaparāta nepieciešamību un projekti tika atcelti; šādas tehnoloģijas bīstamība ir iemesls kāpēc tā netiek izmantota arī civiliem nolūkiem.