“Mirstošais vergs” Pretstats “Ādama atdzīvināšanai” Siksta kapelā, jo tajā redzama dzīvības rašanās, bet te – izdzišana. Ļoti sarežģīta poza.
Rafaello Santi (1483 – 1520) 31 gadu jaunāks par Leonardo un 8 gadus jaunāks par Mikelandželo atšķirībā no abiem iepriekšējiem, viņam ir labs raksturs. Par viņa nopelniem klīda baumas, ka viņu iecelšot par kardinālu. Mirst 37 gadu vecumā. “Šeit atdusas Rafaels, viņam dzīvam esot, Dabas māte baidījās no viņa pārspēka un pēc viņa nāves – ka arī tai būs jāseko viņa pēdās.”
“Madonna pļavā” Madonnai majestātiska un mātišķa sejas izteiksme, kura pļavā pieskata mazo Jēzu un Jāni Kristītāju.
Reklāma
“Madonna del Granduca” klasiska ar savu vienkāršību, kas ar apgarotu seju maigi glāsta bērnu.
“Galatejas Tiumfs” katrai kustībai pret kustība Visas līnijas vērstas uz Galatejas seju – bultas, groži Skaistas cilvēku figūras, skaistuma ideāls visiem kvatročento māksliniekiem.
“Pāvests Leons X ar diviem kardināliem” Rafaels nav glaimojis uzblīdušajam, tuvredzīgajam pāvestam. Skaidri nolasāms tā stingrais raksturs.
Reklāma
Ticians (ap 1485 – 1576) Piedzīvo tādu pašu slavu kā Mikelandželo, pat ķeizars Kārlis V, paceļ viņa nokritušo otu, kas toreiz bija nepārprotams cieņas žests. Daudz portretu No koka apgleznošanas pāriet uz audeklu No tempera (minerālkrāsām no dabas) pāriet uz eļļas krāsām, virsū lieto laku.
“Asunta” vai “Marijas debesbraukšana” gleznai milzu izmēri. Vienīgo bildi ko atradu, bet ir vēl citi darbi kā piemēram:“Jaunā angļa portrets” darbā zūd ideālisms, bet ir dzīvība; “Pāvests Pāvils III ar Alesandro un Otavio Farnēzēm.” Divus gadus pēc portreta tapšanas, Alesandro un Otavio piedalīsies sazvērestībā pret pāvestu.“Pezāro Madonna” Madonna vairs nav centrā.