Ja esi kādreiz strādājis klientu apkalpošanā, tu sapratīsi, par ko ir šis stāsts. Ir daudz lietu, kas vispār nav vienkāršas šāda tipa darbā, bet viena no kaitinošākajām ir klienti, kuri pārdevējus neuzskata par cilvēkiem. T.i., nerēķinās ar viņu laiku.
Re, kā pārdevējs pārmāca klientu, kurš ienāk 5 minūtes pirms veikala slēgšanas14
Kāds nu jau bijušais pārdevējs tiktokā dalās ar video par to, kā ‘’atriebās’’ vienam šādam klientam. Viņš stāsta: ‘’Tātad viens šāds klients ieradās veikalā piecas minūtes pirms slēgšanas. Es viņam piegāju klāt un savā laipnākajā klientu servisa balsī (mums visiem tāda ir, vai ne?) viņam teicu, ka, cienītais, pēc piecām minūtēm veikals tiks slēgts. Nu, lai jūs zināt.’’
Es nejokoju par to, kas notika tālāk. Viņš paskatījās man tieši sejā un atbildēja: ‘’Nē, JŪS vērsieties ciet tad, kad ES būšu beidzis iepirkties.’’
Jā, labi, klientam taču vienmēr ir taisnība, vai ne? Teicu, ka aizvēršu veikalu pēc tam, kad viņš būs beidzis iepirkties.
Devos darīt savas parastās veikala aizslēgšanas lietas, piekārtot visu. Iepriekšminētais klients nesteidzās, viņš ar saviem pilnajiem iepirkumu ratiņiem pie manas kases pieripoja 35 minūtes pēc veikala darba laika beigām. Ar smīniņu sejā viņš paziņoja, ka ir gatavs samaksāt par pirkumu.
Un mana atbilde:
‘’Slikti tev, jo veikala darba laiks beidzās pirms 35 minūtēm, tāpēc visas kases ir noslēgtas.’’
Viņš bija šausmīgi dusmīgs, bet es biju gatavs izniekot gan viņa, gan savējo laiku, lai tikai sniegtu viņam šo jauko mācību. 😊
Netrūka arī smieklīgu komentāru:
‘’Reiz skaļrunī jokojoties paziņoju šādu tekstu: ‘’Cienījamie apmeklētāji, mēs aizvērāmies pirms 45 minūtēm. Ja jūs šeit vēl esat, LASIETIES ĀRĀ!’’ Izrādās, ka veikalā vēl bija palikuši divi apmeklētāji, kurus es nebiju ievērojusi.’’
‘’Arī es strādāju klientu servisā. Pagājušajā nedēļā sieviete pieprasīja, lai ielaižam viņu iekšā 15 minūtes pēc darba laika beigām. Dāmīte pat izsauca policiju!’’
‘’Ikvienam savas dzīves laikā obligāti būtu jāpastrādā klientu servisā.’’
‘’Reiz apmeklētāja iebrauca stāvlaukumā vienu minūti pirms slēgšanas. Skaitīju sekundes un aizslēdzu durvis, tiklīdz pulkstenis nosita apaļu stundu. Kundze nepaspēja pat noparkoties.’’
‘’Es nekad, nekad neeju veikalā 15 minūtes un restorānā vienu stundu pirms to darba laika beigām.’’
‘’Manā pēdējā darba dienā veikalā es pa skaļruni paziņoju: ‘’Veikals tiek slēgts. Smiters, atbrīvo sargsuņus!’’