Šobrīd vilcienu iepirkums ir tā noslēdzošajā fāzē, un šo, atšķirībā no pārējiem diviem, cerams, izdosies pabeigt. Pašlaik ir palikuši četri pretendenti - Spānijas uzņēmumi Talgo un CAF, Polijas Stadler un Čehijas Škoda. Kopumā plānots iegādāties 32 elektrovilcienus, kas aizstātu praktiski visus pašlaik kursējošos elektrovilcienus.
Kādi būs jaunie vilcieni?3
Svarīgi pieminēt, ka pašlaik elektrificēti ir posmi tikai no Rīgas līdz Tukumam, Jelgavai, Skultei un Šķirotavai, taču tuvākajos gados sāksies plaša mēroga dzelzceļa elektrifikācija, tādējādi gandrīz pilnībā izskaužot dīzeļvilcienus pasažieru maršrutos. Pašlaik gan Rīgas-Siguldas-Valkas posms kartē nav iezīmēts, tādēļ šeit dīzeļvilcieni varētu braukt vēl ilgi. Tas tikai varētu nozīmēt to, ka turpmāk tiks iepirkti tikai elektrovilcieni, un, samazinoties dīzeļvilcienu nepieciešamībai, daļa no atlikušajiem tiks modernizēti.
TALGO
Uz Talgo ātrvilcieniem ar esošo dzelzceļa infrastruktūru varam necerēt, tādēļ apskatīsim iespējamos reģionālos, starppilsētu un piepilsētas vilcienus.
TALGO REĢIONĀLAIS VILCIENS (SPĀNIJA)
Šis ir vienīgais pašlaik piedāvātais reģionālais vilciens no Talgo puses. Tas spēj sasniegt 176 km/h, un ir pacelts 55 cm augstumā no sliedēm. Neliels apraksts:
Efektīvos īsa attāluma un starppilsētu dzelzceļa maršrutos ir nepieciešams, lai pasažieri ātri iekāptu un izkāptu no vilciena, lai samazinātu laiku, kas tiek pavadīts stacijās, tādējādi palielinot darbības efektivitāti. Vajadzīgi ir arī izturīgi transportlīdzekļi, kas samazina ekspluatācijas izmaksas. Tieši tādēļ Talgo piedāvā energoefektīvus elektrovilcienus, kuru klientiem, ieskaitot pasažierus ar kustību traucējumiem, nav jāizmanto kāpnes vai strauji kāpumi, lai iekāptu, izkāptu un pārvietotos pa vilcienu.
Talgo piepilsētas un reģionālie EMU vilcieni piedāvā plašas pārveidošanas iespējas, kā arī augstu komforta un uzticamības līmeni, kas balstīts ilggadējā pieredzē, ražojot ātrvilcienus.
CAF
Ar šo Spānijas kompāniju Pasažieru Vilcienam jau ir bijusi pieredze pirmajā iepirkumā, kurā par piemērotāko atzina CAF Civity vilcienu, bet drīz vien viss projekts izgāzās. Šajā iepirkumā CAF ir atgriezies ar jauniem piedāvājumiem.
CAF CIVITY
Civity vilcieniem pēdējo gadu laikā ir bijuši dažādi varianti, bet šis ir viens no jaunākajiem dizainiem, kas kursē Anglijas ziemeļos. Tas ir pacelta 60 vai 80 cm augstumā no sliedēm.
Neliels apraksts:
Civity ir vilcieni, ko CAF ir izstrādājis piepilsētas un reģionālo maršrutu vajadzībām. Šis moduļu koncepts ir piešķirts gan vilciena korpusa dizainam, gan interjeram, un Civity atbilst visām operatoru un pasažieru prasībām.
STADLER
Stadler ir kļuvis par klasiku jau daudzās mums tuvās valstīs, tostarp arī Igaunijā, kur šobrīd kursē Stadler Flirt vilcieni. Stadler piedāvā ļoti plašu vilcienu klāstu, apskatīsim vairākus variantus.
FLIRT 160
FLIRT 160 ir vienstāvīgs reģionālais vilciens. Tas spēj attīstīt 160 km/h lielu ātrumu un jau kopš 2004. gada kursē maršrutos no Āfrikas līdz Polārajam lokam.
KISS 160
KISS 160 ir divstāvīgs reģionālais vilciens. Augstā pasažieru sēdvietu skata dēļ - tas var sasniegt 1000 vietas. Tas kursē no Rietumeiropas līdz pat Urāliem, un drīz tas sasniegs ASV.
GTW
Šis vilciens spēj sasniegt 140 km/h lielu ātrumu. Tajā ir saglabāts vēl vecais vilciena dizains, kas jau vairāk nekā dekādi bija novērojams visā Eiropā, tostarp arī Flirt vilcienos Igaunijā.
ŠKODA
Škoda vilcieni tiek izmantoti daudzviet Eiropā, arī Lietuvā. Piedāvājumā ir gan vienstāvīgi, gan divstāvīgi vilcieni.