Kādreiz Rīgas ielas tika kaisītas ar sāli no Baltkrievijas, bet šogad tās tiks kaisītas ar sāli no pašas Ēģiptes.
Galvaspilsētas ielas kaisīs ar sāli no Ēģiptes24
Sāls tiek iepirkts no Vācijas, Ēģiptes un Marokas. Iepirktas 5000 tonnas, un sāls ir aptuveni divas reizes dārgāks transportēšanas un citu izmaksu dēļ, norāda Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods.
"Gada sākumā uzturētāji saskārās ar strauju sāls cenu kāpumu. Šobrīd cenas ir saglabājušās tādā līmenī," skaidro Vaivods.
Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV) norāda, ka pagājušajā gadā tika grozīti saistošie noteikumi, nosakot, ka galvaspilsētas ietves drīkst kaisīt tikai ar 20% smilšu-sāls maisījumu.
"Attiecībā uz braucamo daļu - ar to ir problēma. Tas ir jautājums par satiksmes drošību, jo īsti neviens cits brauktuves apstrādes veids negarantē bezslīdi.
Ir alternatīvas, izmantojot kādus organiskākus risinājumus, bet tās ir ļoti dārgas. Cik dzirdēts, tāpat nenodrošina šo drošību," stāsta Rīgas vicemērs.
Piemēram, uz tiltiem tiek izmantots nevis nātrija hlorīds, bet kālija hlorīds, kurš skaitās pakāpi labāks un tam ir arī efektīvāka iedarbība, tādēļ to var lietot mazākā daudzumā. Tomēr arī šis savienojums esot septiņas reizes dārgāks par parasto sāli, skaidro Ķirsis.