Vai zini, ko atgādina McDonalds logo?
11 apslēptas simboliskas nozīmes pasaulslavenos logo5
McDonald’s
Pirmo McDonald’s restorānu dizaineris izdomāja, ka uz restorānu ēkām jāuzliek divas lielas zelta arkas. Ātri vien šīs arkas kļuva par fāstfūda simboliem. Vēlāk uzņēmums gribēja nomainīt logo, bet psihologs Luiss Češkins pierunāja vadību to nedarīt. Viņa arguments bija tāds, ka, apgriežot otrādi, logo izskatās pēc sievietes krūtīm, kuras patērētājiem zemapziņā asociējas ar bezrūpīgu bērnību.
Chanel
Šī logo rašanās stāsts ir īpašs un pat romantisks. Koko Šanele (Coco Chanel) pati to uzzīmēja, kamēr uzturējās Château Crémat Nicā, Francijā. Tā ir pils ar vīna dārzu blakus. Koko iepatikās greznās pils arkas, turklāt CC ir viņas pašas iniciāļi.
Google logo radītāji izmantojuši trīs pamatkrāsas – sarkano, dzelteno un zilo. Varbūt jau biji ievērojis, ka krāsu secība ir noteikta un atkārtojas. Ja vien neskaita zaļo burtu. L burts sasit lupatās visu iepriekšējo loģiku un nepārprotami ir domāts kā svarīgākais burts vārdā. Ar šo krāsu spēli Google vēlas pateikt, ka stereotipus vajag lauzt un ka viņi nespēlē pēc kāda nekāda nesaprotama cilvēka pieņemtiem noteikumiem.
Gillette
No pirmā acu uzmetiena liekas, ka nekas cits bez zīmola vārda nemaz nav redzams šajā logo. Ja ieskatās mazliet vērīgāk, redzams, ka starp burtiem G un I izveidojas slavenie žilešu asmenīši.
Mitsubishi
Šis logo simbolizē trīs Ivasaki ģimenes locekļus – Mitsubishi kompānijas dibinātājus. Kā arī – logo pēc izskata atgādina trīs dimantus, kuri sakrauti viens uz otra. Dimanti simbolizē uzticamību, godīgumu un panākumus, kamēr sarkanā krāsa simbolizē pārliecību. Tam visam klāt japāņi uzskata, ka sarkanā krāsa palīdz piesaistīt pircējus.
Goodwill
Goodwill ir pasaulē pazīstama bezpeļņas organizācija, kura pieņem ziedojumus ar ēdienu, apģērbu un ikdienas precēm, lai palīdzētu tiem, kuriem tas nepieciešams. Kompānijas darbinieki uzskata, ka labdarībai un laba darīšanai nevajadzētu būt kaut kam neparastam, bet gan pašsaprotamai dzīves un ikdienas daļai. Šī iemesla dēļ viņu logo tiek koncentrēts uz burtu G, kurš no attāluma ļoti atgādina pusīti no smaidīgas sejas.
FedEx
Sarkanā krāsa lieliski ilustrē bultiņu, kura veidojas starp burtiem E un X. Tieši to arī vēlējās logo veidotāji – ar bultiņas palīdzību parādīt viņu kurjeru ātrumu un uzticamību, precizitāti.
Nike
1975. gadā studente vārdā Karolīna Deividsone par Nike logo izveidošanu saņēma vien 35 dolārus. Šis logo simbolizē grieķu dievietes ar šādu pašu vārdu spārnus. Nike grieķu mitoloģijā bija dievība, kura iedvesmoja karotājus uz uzvaru.
Pepsi
Uz meksikāņu Visu Svēto dienu Pepsi izlaida pudeles, kurām logo bija uzlīmēts otrādi. Šādi uzlīmējot, logo tiek lasīts kā ISDED, kas skan ļoti līdzīgi IS DEAD (no angļu val. – ir miris).
Le Tour de France
Ieskaties tuvāk – R burts izskatās pēc riteņbraucēja ķermeņa, kamēr O, U un saulīte kopā veido velosipēda kontūru.