Svarīga mūzikā un jebkurā citā mākslā ir iztēle - tā vide, kuru tu pats savā galvā esi priekš sevis, un varbūt citiem, izveidojis. Tā var būt kāda noteikta vai nenoteikta vieta, sfēra, utt...
Parasti viņa katram sanāk priekš sevis ideāla, komfortabla priekš mīļotās nodarbes.
Šodien pastāstīšu par cilvēku (ne tikai ar ģitāru), kuram par šo vidi kļuva kosmoss.
Taču ne visiem labi pazīstamā, melni spīguļotā bezgalība, bet kaut kas pavisam cits.
Stāsts par zvaigžņu puiku ar ģitāru3
Puika šis (otrais no kreisās puses) ir vārdā Arjens Antonijs.
Arjens dzima un uzauga Nīderlandē.
Jau ap 10 gadiem, mazā puišeļa saprašanu griež otrādi četras populāras grupas: Pink Floyd ; Led Zeppelin ; The Beatles ; Deep Purple.
(Interesants fakts : gadus vēlāk viņš sarakstīs dziesmu par šo pašu iepazīšanās momentu ar mūziku. Dziesma saucas ''Pink Beatles in a Purple Zeppelin'')
Arjens izlemj ņemt rokās ģitāru, kura, savukārt, ar laiku nomainījās pret basģitāru, pēc tam klavierēm , pēc tam basģitāru, sintezatoriem, mandolīnu, un jau tad viņš saprata, ka gatavs nodarboties ar mūziku pa nopietno.
Esot jau 20 gadus vecs, 1980. gadā Arjenam pakļūst iespēja tikt grupā, pateicoties plašam draugu lokam, ko viņš arī izmanto.
Grupa saucās ''Bodine'', spēlēja viņi raksturīgu tam laikam hard`n`heavy , glamroku.
Jauneklis vēl uz to brīdi izdomā sev neaptverami kruto pseidonīmu "Iron Anthony''. Noteikti, iespaidojoties no ''Iron Maiden''.
''Bodine'' sastāvā Arjens nospēlē 4 gadus, līdz no viena grupas dalībnieka saņēma piedāvājumu iestāties populārākā vietējā grupā ''Vengeance''.
Arjens piekrita, un šķīrās no draugiem.
Šeit jau sākās nopietni darbi - lielākas tūres, studiju sesijas, dalība mūzikas sarakstīšanā, savās apkārtnēs arī slava.
Vengeance sastāvā mūsu puika nospēlēja divreiz ilgāk, līdz 1992. gadā grupa sabruka.
Tieši šajā periodā Arjens izdarīja svarīgus secinājumus priekš sevis : viņam nepatīk biežas un ilgas tūres. Principā, neīsti patīk izpausties uz skatuves.
Vēlāk, kādā intervijā viņš izskaidro šādu secinājumu ļoti vienkārši : ierakstā var visu izpušķot daudz skaistāk.
Viņš izlēma ņemt piemēru no daudziem tā laika mūziķiem, un sākt solo karjeru no vārda Anthony.
Arjens, mācēdams spēlēt praktiski visus nepieciešamos instrumentus izņemot bungas un citu perkusiju, izlēma sarakstīt visu vienatnē, un tad saaicināja vecos draugus no iepriekšējām grupām un netikai.
Sanāk, neatrodot bundzenieku, pats viņš arī neīstās bungas saprogrammē.
Savu pirmo darījumu Arjens izlaiž 1994. gadā - ''Pools of Sorrow & Waves of Joy''.
Taču publika šo mūziku neuztvēra, un komerciāli albums izgāzās.
Diemžēl, tādēļ Arjens iekļuva melnajos sarakstos daudzām skaņas kompānijām, kas varēja likt galapunktu viņa visai karjerai.
Bet Arjens tomēr bija motivēts pārsteigt šo pasauli, un stingri nolēma : ja nākamais darbs izgāzīsies, ar mūziku vairs nenodarbošos.
Tad jau, kāreiz no šīs vietas, Arjens pieslēdz savu iztēli - viņam ļoti patīk kosmoss. Viņam ļoti patīk daudzas filmas/seriāli par kosmosu, tad kādēļ mūzika ko viņš raksta nevar būt par kosmosu? Kādēļ tā nevar būt grandioza kosmiskā rokopera? Var būt. Un Bija arī.
Arjens sarakstīja inetersantu stāstu par cilvēku vārdā 'Ayreon', kurš zināja nākotni, un mēģināja atturēt cilvēkus no pārliekas tehnoloģiju attīstības, lai tie neaizmirstu, ka pašu dzīves ir svarīgākas.
Arjens lika spēkā visus iespējamos kontaktus, saucot absolūti dažnedažādus mūziķus (arī vietējās slavenības) ierakstīt albumu. Tie bija taustiņnieki, bundzenieki, basģitāristi, un visvairāk, vokālisti.
Albums sanāca ka viens liels stāsts, kas sadalīts lomās, un katru lomu dzied dažādi cilvēki.
Saprasdams, ka par solo albumu šo vairs nevarētu uzskatīt, zvaigžņu puika izveido projektu, kuru nosauc stāsta galvenā varoņa vārdā - Ayreon.
Uznāca 1995. gada oktobris, un pasaule beidzot saņem šo mākslasdarbu.
Albums momentāli kļuva populārs turpat, Nīderlandē, un citās valstīs arī kļuva labi atzīts.
Un tad nāk nākamais secinājums - ar šo arī jānodarbojas. Tiks rakstītas grandiozas kosmiskās rokoperas, kurās lomas izpildīs slavenības, kas šo pašu arī reklamēs.
Sapriecādamies par ''The Final Experiment'' veiksmi, Arjens tūdaļ ņemās klāt nākamajam Ayreon albumam.
Šoreiz viņš izvēlējās tikai trīs vokālistus, akcentējot muzikālo pusi. Albums ir puskonceptuāls, jeb it kā ir turpinājums ''The Final Experiment'' sižetam, taču vienlaikus nav.
1996. gadā iznāca ''Actual Fantasy'', un atkal izgāzās komerciāli.
Tajā pašā gadā Arjens anonīmi izlaiž kaveralbumu ''Strange Hobby'', kurā spēlē savus mīļākos gabalus, tīri eksperimenta pēc. Taču tas paliek arī nemanīts..
Neskatoties uz neveiksmi, Arjens apņemās rīkoties tāpat kā pirms pirmās izgāšanās, un ķeras klāt, iespējams, finālajam Ayreon albumam.
Viņš jau stāsta par ceļojumu uz elektrisko pili svešā realitātē.
Lai jums kļūtu skaidrāk, pirmie divi Ayreon albumi bija progresīvā roka, taču metāla stilā sarakstīti. Arjens vienkārši sāka klausīties smagāku mūziku..
''Into The Electric Castle'' (1998) ir jau maigāks nekā divi iepriekšējie Ayreon darījumi, tomēr pilnībā atgriež popularitāti projektam, pie tam daudz lielāku..
Muzikālā plānā, šeit Arjens vērš ļoti lielu uzmanību skaņas efektiem, un saturīgumam, apvienojot savā starpā gandrīz visas dziesmas nemanīti.
Kopš šī albuma Arjenam pievienojas viņa jaunais personīgais bundzenieks - Ed(-s) Warby , kas spēlē smāgākā grupā ''Gorfest''.
Nākamais Ayreon albums iznāk 2000. gadā, divās atsevišķās daļās.
Kopējais nosaukums ir ''Universal Migrator''.
Sīkās par daļām:
Pt I. The Dream Sequencer:
sarakstīta progresīvā roka stilā, stāsta par pēdējo kolonistu uz Marsa, kas izmantojot sapņu sekvenceri dodas atpakaļ laikā, līdz pat pašam pasaules sākumam.
Pt II. Flight of the Migrator
sarakstīta progresīvā metāla stilā, turpina stāstu par vientuļo kolonistu, kas ceļo kosmosā vēl pirms mūsu planētas rašanās, taču programatūras kļūdas dēļ viņa ķermenis mirst. Kolonists paliek kosmosā veidot savu jauno pasauli.
Šijā albumā katrā dziesmā cits vokālists, un ļoti daudz saaicināti dažādi instrumentālisti.
Pēc četriem Ayreon albumiem, Arjens it kā slēdz projektu ar dziesmu kopu, kur daudzas dziesmas ir pārdziedātas ar citiem cilvēkiem, taču pati pēdējā ir absolūti jauna - pie nosaukuma tiek norādīta kā ''jaunās Arjena grupas dziesma''.
Tā Arjens novērsās no pamatprojekta, un devās pētīt mūziku no nedaudz cita rakursa.
Arjens izlēma pamēģināt uzveidot maigāku, mainstreamam pietuvinātu mūziku, bet balstoties uz Ayreon mūziku.
Šeit jebkura Ayreon dziesma ir ar pilnīgi citu nosaukumu, liriku, aranžējumu.
Nosaukums jaunajam projektam ir savienojums vārdiem Ayreon un ambient - Ambeon.
Šeit Arjens dod pasaulei zināt par ļoti talantīgu, tolaik 14 gadīgo Astrīdu van der Veen. Šeit citu vokālistu nebija.
Iznāca kārtējais meistardarbs 2001. gadā, saucās ''Fate Of A Dreamer''.
Pēc gada Arjens dodas otrā galējībā - pēc iespējas smagākā kosmiskajā mūzikā.
Iedvesmojoties no seriāla ''Blakes-7'', viņš izdomā jaunajam projektam nosaukumu ''Star One''.
Kā pirmā no projekta galvenajām idejām, ir rakstīt katru dziesmu par kādu filmu. Taču ne pārfrāzējot to scenārijus, vārdu vārdā, bet stāstot it kā no sevis.
Kā otrā, ir četri pavisam dažādi vokālisti:
Dan Swano - kā zemā vīrsieša balss
Russell Allen - vidēja vīrieša balss
Damian Wilson - augsta vīrieša balss
Floor Jansen - augsta sievietes balss.
Pa cik katra dziesma bija par kosmisku filmu, albuma nosaukums kļuva vienkāršs : Space Metal.
Star One guva ļoti labu pozīciju Nīderlandes, un ne tikai, čartos.
Tad notika kas negaidīts - Arjens paziņo par pirmo Star One koncerttūri ''Intergalactic Space Crusaders'', kuras koncerti notiks Vācijā, Beļģijā, un pašā Nīderlandē.
Vācot kolektīvu tūrei, Arjens iepazinās ar turpmāk ļoti tuvu draugu un kolēģi:
pieejamie uz to brīdi taustiņnieki atteicās piedalīties šai pasākumā, tāpēc Arjenam nācās skatīties plašāk apkārt.
Taču ieinteresējās šajā visā, uz to brīdi, 18-gadīgais Joost(-s) van den Broek.
Joosts jau tad bija profesionāls taustiņnieks, uz skatuvi pa lielam pirmo reizi izgāja pāris gadus agrāk, ar grupu ''Sun Caged''.
Joosts izrādījās ļoti atklāts un jauks čalis, kā arī ļoti talantīgs producents, tieši tādēļ viņš piedalījās gandrīz visos turpmākajos Arjena albumos.
No šīs tūres tika nofilmēts viens koncerts, vēlāk, 2003. gadā izlaists leiblā InsideOut.
Atgriežoties pēc 4 gadiem Ayreon(-ā), Arjens pilnībā pārraksta un remiksē albumu ''Actual Fantasy'', paskaidrojot, ka nemīl aiz sevis atstāt neglītumu.
Taču tas, kas reāli pārsteidza arī progresīvās mūzikas mīlētājus, bija nākamais projekta albums, ''The Human Equation''(2004) , kurā Arjens galvenajās lomās saliek šī paša žanra populārākos dziedoņus. Ayreon skanējums arī kļūst smagāks..