Numuru matemātika balstās uz to, ka nulle kā vērtība ir pārāk abstrakts pieņēmums, kā arī negatīvās vērtības ir abstrakta sapratne par skaitļiem, jo kaut kas neesošs ir vien pieņēmums, ko pierādīt nav iespējams. Tāpēc numuru matemātikas galvenais uzdevums ir atbrīvoties no nuļļu pielietojuma izsakot numurus.
Par cik nulli ir pierasts plaši izmantot skaitļu pierakstā, tas nav viegls uzdevums gūt sapratni par numuru matemātikas priekšrocībām un izmantošanu aprēķinos. Modernā matemātika tiek balstīta uz decimālskaitļiem, kas ir mantojums no arābu ciparu izmantotā pieraksta, kur nulli cipara galā var iztēloties kā ciklu, kurš tiek apzīmēts ar nulli, lai sāktu numura turpmāku papildināšanu ar cipariem. Par cik arābu valodā runājošās valstis pierakstu veic no otras puses, viņi skaitļus interpretē nedaudz savādāk, kā pierasts eiropejiešiem. Vai sanāk, ka arābu valodā runājošajās valstīs skaitļus noslēdz ar nulles apzīmējumu, tā pasakot, ka skaitlis ir turpināms izmantojot arābu ciparus. Lielāko jūkli matemātiskajā pierakstā rada decimāldaļa, kura norāda uz to, ka skaitlis palielinās nepietiekami, lai pievienotu vērtību par vienu vienību.
Numuru matemātika izvirza trīs pamatuzdevumus:
Pirmais ir atteikties no nulles numuru pierakstā, to aizstājot ar citu apzīmējumu, kurš attiecas kā uz decimālskaitļiem(decimālciparu sistēmas numuriem), tā arī uz citiem numuru pieraksta veidiem.
Otrais ir ieviest pierakstu, kurš ļauj atšķirt dažādu numuru pierakstu, liekot saprast, kādi cipari tiek izmantoti, ja arī numura pierakstā nav ieķļauts cikla apzīmējums.
Trešais ir numura pieraksta kārtības mainīšana, kur numura kreisajā pusē var attēlot tā cikliskumu un izmaiņas par vienībām, taču labā puse tiek papildināta par vienībām, kuras iekļauj sevī ciklu.
Galvenais ieguvums, ko šada matemātika varētu ieviest ir precizitāte aprēķinos. Ja tiek pieņemts, ka numura pieraksta vienība, kura tiek apzīmēta ar ciparu, ir mazākā iespējamā. Tādā veidā precizitāte tiek panākta ar papildus ciparu iekļaušanu numurā, nevis numura izteikšanu kā daļskaitli vai daļu, ko varētu saprast kā decimālskaitļa iedaļu, kura tiek pieņemta, lai palielinātu vienību skaitu, kuru iekļaut aprēķinos.
lasi, vērtē, komentē