Studiju ietvaros meklēju nišu, kā izpētīt patērniecības kultūru, draugs pameta ideju par spoku lielveikaliem (zemāk pievienoju saiti uz youtube video), diežēl kursa darbam tik plašs pētījums ir par lielu, turklāt Latvijā tirdzniecības centru kultūra nav tik izplatīta un ir grūti paredzēt vai tirdzniecības centri te bankrotētu tādu pašu iemeslu dēļ kā Amerikā.
Tādēļ sašaurināju savu pētniecības lauku un pētīšu to, kādu motīvu vadīti jaunieši apmeklē tirdzniecības centrus.
Izlasīju vairākus interesantus pētījumus, kas kopumā parāda tendenci, kas jau bija paredzema, ka meitenes vairāk apmeklē tirdzniecības centrus, lai iepirktos vai lai izpētītu jaunākās tendences un vēlāk līdzīgas drēbes nopirktu citur.
Puiši nav tik aktīvi iepirkšanās ziņā. Kopumā, piemēram, Amerikā izpētīts, ka jaunieši uz iepirkšanās centriem dodas, lai izklaidētos un atpūstos, tāpēc iepirkšanās centri tik lielu daļu savu telpu pārorientējuši izklaidei.
Būtiski, ka iepirkšanās centri nekonkurē ar jauniešu izglītību, respektīvi sliktākas atzīmes nav saistāmas ar aktīvāku iepirkšanās centru apmeklēšanu.
Interesanti, ka daudzi tīņi iepirkšanās centrus asociē kā drošas vietas, kur pavadīt laiku, viņi norāda, ka viņiem patīk atrasties iepirkšanās centru pulī un atrodoties kafenīcā novērot cilvēkus.
Mani viemēr ir interesējis, kā iepirkšanās centri var pastāvēt, ja tik daudzi, īpaši jaunieši, dodas uz iepirkšanās centriem, lai tur pavadītus savu brīvo laiku, nevis, lai iepirktos.
Ja esi vecumā no 13 līdz 24 gadiem, palīdzi man noskaidrot, ko jaunieši Latvijā dara iepirkšanās centros. (links avotā)
Plānoju pēc studiju darba paveikšanas, publicēt arī šeit normālu rakstu par jauniešu paterniecības ieradumiem, kas balstītos Jūsu sniegtajās atbildēs.