7

 144  0

Par iepriekšējo rakstu Pastāvīgo iedzīvotāju skaits Latvijā saņēmu atzinīgus novērtējumus un daži sadāvināja cepumus (lai ko tas nozīmētu). Tāpēc ievietošu vēl kādus kartogrāfiskus materiālus.

Galvenais mērķis šāda materiāla publicēšanai ir saņemt kritiku vai norādījumus, ka kaut kas nav pareizi. Izglītība vienmēr ir bijusi jutīga tēma, līdz ar to vienmēr kāds būs īgns. Tāpēc paturu tiesības veikt izmaiņas datu attēlojumā. Rezultāti par skolām no tā nemainīsies, ja netiks konstatētas kādas tehnikas kļūmes. Šis konkrētais kartogrāfiskais materiāls ir daļa no lielāka darba, kas, iepsējams, vēlāk arī tiks publicēts.

Lai vai kā, Valsts izglītības satura centrs publicē norises statistiku un rezultātu raksturojumu. Tur var atrast centralizēto eksāmenu rezultātus. Tas dod iespēju veikt arī kādus aprēķinus. Jūs arī, ja vēlaties, varat veikt no atvērtajiem datiem kādus analītiskus darbus.

Karte skatāma šeit.

Komentāri 7

0/2000

Eksāmenu statistika nav objektīva, līdzīgi kā kontroldarbu vērtējumi atsevišķās skolās. Teicamnieks no lauku skolas pilsētas ģimnāzijā var būt nesekmīgs. Katru gadu eksāmenu sarežģītība mainās un attiecīgi arī to rezultāti. Piemēram, šogad 9. klases matemātikas eksāmenā tika spiests uz izpratni nevis sausu mācību vielas ieklašanu, kas, protams, ir labi, bet skolās pamatā matemātiku nemāca no izpratnes viedokļa, bet sausi iedzen formulas, atpazīt uzdevumu veidus un to atrisināšanas kārtību. Šoreiz šis negāja cauri un tāpēc rezultāti ir vājāki. Bet jautājums paliek - vai to var saukt par objektīvu vērtēšanas sistēmu?

 0  0 atbildēt