Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
0
144

Par iepriekšējo rakstu Pastāvīgo iedzīvotāju skaits Latvijā saņēmu atzinīgus novērtējumus un daži sadāvināja cepumus (lai ko tas nozīmētu). Tāpēc ievietošu vēl kādus kartogrāfiskus materiālus.

Galvenais mērķis šāda materiāla publicēšanai ir saņemt kritiku vai norādījumus, ka kaut kas nav pareizi. Izglītība vienmēr ir bijusi jutīga tēma, līdz ar to vienmēr kāds būs īgns. Tāpēc paturu tiesības veikt izmaiņas datu attēlojumā. Rezultāti par skolām no tā nemainīsies, ja netiks konstatētas kādas tehnikas kļūmes. Šis konkrētais kartogrāfiskais materiāls ir daļa no lielāka darba, kas, iepsējams, vēlāk arī tiks publicēts.

Lai vai kā, Valsts izglītības satura centrs publicē norises statistiku un rezultātu raksturojumu. Tur var atrast centralizēto eksāmenu rezultātus. Tas dod iespēju veikt arī kādus aprēķinus. Jūs arī, ja vēlaties, varat veikt no atvērtajiem datiem kādus analītiskus darbus.

Karte skatāma šeit.

Īpascaroni daudz... Autors: Janis Upenieks4 Centralizēto eksāmenu rezultāti par 2017./2018. mācību gadu
1.

Īpaši daudz neiedziļināšos tehniskās detaļās, jo tās ir stipri līdzīgas kā iepriekšējā rakstā. 

Visi centralizētie eksāmeni ir par vidējo izglītību. 

 

Izglītības iestādes ir... Autors: Janis Upenieks4 Centralizēto eksāmenu rezultāti par 2017./2018. mācību gadu
2.

Izglītības iestādes ir sagrupētas pēc krāsām. Krāsas tiek piešķirtas pēc tā, kāds ir eksāmenu vidējais rezultāts kopprocentos. 

Izglītības iestādes var... Autors: Janis Upenieks4 Centralizēto eksāmenu rezultāti par 2017./2018. mācību gadu
3.

Izglītības iestādes var atlasīt pēc tā, cik daudz skolēni ir kārtojuši eksāmenus. Šis rādītājs var nebūt pareizs, jo šāds parametrs VISC atvērtajos datos nav. Līdz ar to tika izdarīts šāds pieņēmums: maksimālais nokārtoto eksāmenu skaits starp matemātiku un latviešu valodu ir eksāmenu kārtotāju skaits. 

Izglītības iestādes var... Autors: Janis Upenieks4 Centralizēto eksāmenu rezultāti par 2017./2018. mācību gadu
4.

Izglītības iestādes var atlasīt pēc to tipa.

Izglītības iestādes var... Autors: Janis Upenieks4 Centralizēto eksāmenu rezultāti par 2017./2018. mācību gadu
5.

Izglītības iestādes var atlasīt pēc valodu plūsmām vai mācību programmas

izglītības iestādes var... Autors: Janis Upenieks4 Centralizēto eksāmenu rezultāti par 2017./2018. mācību gadu
6.

izglītības iestādes var atlasīt pēc to atrašanās vietas. 

VĒl var arī atlasīt pēc novadu apvienības. Bet Jūs tas vismazāk var skart. 

Ekrāna apakscaronā var... Autors: Janis Upenieks4 Centralizēto eksāmenu rezultāti par 2017./2018. mācību gadu
7.

Ekrāna apakšā var atvērt atribūtu sarakstu, kurā var kārtot skolas pēc visiem tur esošajiem datiem. Uzklikšķinot ar dubultklikšķi uz kādas no vērtībām, tiks kartē parādīta konkrētā izglītības iestādi, uz ko šī vērtība attiecas. 

Atribūtu tabulā Null vērtība apzīmē to, ka šādi eksāmeni tur nav kārtoti.

 

0
144
Citi šī autora raksti:
Lasi vēl labākos rakstus:
komentāri [7]

Lai komentētu, Tev jāreģistrējas!

Reģistrēties
vai ienāc ar:
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
Janis Upenieks4 avatars
Medaļa ŽurnālistsMedaļa PyratheMedaļa Sviestmaize
  Janis Upenieks4 20.09.18 10:20
2
0

atbildot uz kakasy komentāru " Kura izglītības sistēma jebkad un jebkur ir s... "

Ir daudz vispārīgu lietu, kuras attīstots, attīstās arī dzīvei derīgas īpašības, līdz ar to derīgums dzīvei. 

Radīt skolēniem sociālo izpratni un piederības sajūtu, rosināt viņus uzņemties vadību un veicināt vietējo un pasaules kopienu nostiprināšanos. Iedvesmot skolēnus dziļu cieņu pret vidi un atbildību tās saglabāšanai. Atklāt un attīstīt bērnos esošos talantus. Iemācīt skolēniem pašpārliecinātību un spēju drosmīgi dzīvē risināt sarežģījumus un izaicinājumus. Nodrošināt stabilu pamatu, pārliecinoties, ka jēdzieni ir labi saprasti un var tikt saprātīgi pielietoti citās situācijās.

Vīzija

Nodrošināt pasaules līmeņa visaptverošu izglītību, kuras mērķis ir panākt skolēnu personības pilnīgu attīstību, veicinot izziņas, fizisko, emocionālo, sociālo un garīgo izaugsmi. Palīdzēt skolniekiem paplašināt savu redzējumu un padziļināt savas saknes, ļaujot viņiem novērtēt savas valsts kultūras mantojumu un godināt to citās tautās. Uzlabot cilvēciskās mīlestības, draudzīguma, līdzjūtības, rūpēšanās un dalīšanās vērtībās, vienlaikus piedāvājot regulāru mācību programmu jautrā un bez stresa veidotā vidē. Nodrošināt skolniekus ar moderniem rīkiem, kā arī morālo un garīgo spēku, kas nepieciešams, lai risinātu mūsdienu pasaules izaicinājumus.

 

Es gribētu, ka šādi tiktu apmācīts skolā. Bet skolā nekas tāds nenotiek. 

kakasy avatars
Medaļa Zoles 3000 spelesMedaļa Gada Spoks 2018Medaļa Komiķis
  kakasy 20.09.18 09:55
1
0

atbildot uz Janis Upenieks4 komentāru " Skaties...  Vispirms jāskatās uz to, ka... "

Kura izglītības sistēma jebkad un jebkur ir spējusi sagatavot dzīvei gatavus ļaudis? Tas būtu iespējams vien tad, ja sabiedrībā vismaz gadsimtu nekas nemainītos. Īpaši šodien, kad progress ir tik straujšs, izglītība netiek tam līdz. Es gan nesaku, ka neko nevar darīt, bet pagaidām piedāvātais kompetenču modelis vien labi izklausās, bet praksē nestrādā. Nestrādā taisni tāpēc, ka mācīt grib pa modernam, bet eksāmenus prasa kārtot pa vecam. Šķiet, senatnē meistara-mācekļa modelis strādāja gana labi, bet diez vai šodien mēs pie tāda vairs atgriezīsimies.

kakasy avatars
Medaļa Zoles 3000 spelesMedaļa Gada Spoks 2018Medaļa Komiķis
  kakasy 20.09.18 11:07
1
0

atbildot uz Janis Upenieks4 komentāru " Ir daudz vispārīgu lietu, kuras attīstots, at... "

Tas jau izklausās utopiski...

Es arī gribētu, lai mēs nekarotu un visi draudzīgi apsaimniekotu planētas resursus. Bet varbūt tas nemaz nav iespējams un varbūt tā nemaz nav labi? Kas notiks, ja visi būs tik labi izglītoti un sagatavoti dzīvei skaistā pasaulē? Kas tīrīs atejas? Līdzīgi kā šodien - visus mudina iegūt augstāko izglītību, bet trūkst, kas strādā vienkāršus darbus. Varbūt es nemaz negribu būt vienāds ar citiem, reiz jau viena iekārta mēģināja visus padarīt vienādus. Šie ir jautājumi, kas dziļi sakņojas cilvēku uzskatos un domāšanā, un, visdrīzāk, ir mūsu pašu spogulis.

Izglītība ir daļa no mūsu pasaules iekārtas, to nevar fundamentāli apskatīt ārpus mūsu civilizācijas nejedzību un bardaka konteksta. Un šis bardaks, kas notiek visās sfērās pasaulē, iespējams, atspoguļo mūs pašus, lai gan mums varbūt šķiet, ka mēs esam labāki un mēs ko tādu nepieļautu. Bieži esmu domājis par labāku pasauli, bet, kad es tādu iztēlojos, kļūst nedaudz neomulīgi un garlaicīgi - pārlaimīgi ļaudis, visi vienādi pārtikuši... Prasās jau šad tad arī kādu asumiņu. Varbūt taisni cīņa ir tā, kas dzīvi padara intersantāku un baudāmāku. Tā jau, protams, ir filozofija...

kakasy avatars
Medaļa Zoles 3000 spelesMedaļa Gada Spoks 2018Medaļa Komiķis
  kakasy 20.09.18 08:39
0
0

Eksāmenu statistika nav objektīva, līdzīgi kā kontroldarbu vērtējumi atsevišķās skolās. Teicamnieks no lauku skolas pilsētas ģimnāzijā var būt nesekmīgs. Katru gadu eksāmenu sarežģītība mainās un attiecīgi arī to rezultāti. Piemēram, šogad 9. klases matemātikas eksāmenā tika spiests uz izpratni nevis sausu mācību vielas ieklašanu, kas, protams, ir labi, bet skolās pamatā matemātiku nemāca no izpratnes viedokļa, bet sausi iedzen formulas, atpazīt uzdevumu veidus un to atrisināšanas kārtību. Šoreiz šis negāja cauri un tāpēc rezultāti ir vājāki. Bet jautājums paliek - vai to var saukt par objektīvu vērtēšanas sistēmu?

Janis Upenieks4 avatars
Medaļa ŽurnālistsMedaļa PyratheMedaļa Sviestmaize
  Janis Upenieks4 20.09.18 09:36
0
0

atbildot uz kakasy komentāru " Eksāmenu statistika nav objektīva, līdz... "

Skaties... 

Vispirms jāskatās uz to, kas konkrētai lietai ir jāpanāk. Šajā gadījumā skolai. Kāds ir tās mērķis? Padarīt cilvēkus konkurētspējīgus? Dzīvē laimīgus? Attīstīt talantus? Sauc pats!

Kad ir zināmi mērķi, var rast parametrus, kas raksturo to. Kad paramatetri ir atrasti, tad jāzina, kā to mērīt. Pēc tam ar laiku skatīties, vai parametru rādītāji ved tuvāk mērķim vai tomēr tos attālina. 

Šobrīd Izglītības un zinātnes ministrija uzskata, ka centralizētie eksāmeni ir atbilstošs raksturlielums. 

Es domāju, ka matemātika, latviešu valoda un vēl kāds mācību priekšmets, kurā kārtots lielums, neko daudz nenorāda. Ir apkārt pulka daudz skatuves mākslinieki (mūziķi), vnk mākslinieki, sportisti un citi ļaudis, kas gūst lieliskus rezultātus bez CE norādēm. 

No mana skata punkta... Ja man būtu ko attēlot citu, es to darītu, bet dotā brīdī turos pie tā, kas man ir. 

Janis Upenieks4 avatars
Medaļa ŽurnālistsMedaļa PyratheMedaļa Sviestmaize
  Janis Upenieks4 20.09.18 11:14
0
0

atbildot uz kakasy komentāru " Tas jau izklausās utopiski... Es arī gribē... "

Tam jau ir vīzija. Vīzijas mērķis ir tiekties uz ideālu. Bet mūsu neideālajā pasaulē tas nav iespējams. 

Bet tas būtu skaisti, ja pāris ambiciozu cilvēku dēļ nenoslaktē tautas. Pārējais ir filozofija. 

Un šķiet, cilvēka mērķis tomēr ir būt laimīgam. Arī sētnieks var būt laimīgs, ja viņš to vēlas.

kakasy avatars
Medaļa Zoles 3000 spelesMedaļa Gada Spoks 2018Medaļa Komiķis
  kakasy 20.09.18 12:16
0
0

atbildot uz Janis Upenieks4 komentāru " Tam jau ir vīzija. Vīzijas mērķis ir tiekti... "

Par pēdējo piekrītu pilnībā. Un ja vien pistoli pie galva neliek, tad laimi var atrast katrs dažādos apstākļos un situācijās. Šobrīd sabiedrībā redzemais un notiekošais liek domāt, ka ļaudis laimi negrib meklēt, bet grib to vai nu nopirkt vai gaidīt, kad to iedos valsts.