Biju ļoti pārsteigts par sava pirmā raksta popularitāti, tāpēc nodomāju cept augšā jaunu rakstu. Šoreiz par fiksētā pārnesuma velosipēdiem un to pakaļdarinājumu veidiem.
Biju ļoti pārsteigts par sava pirmā raksta popularitāti, tāpēc nodomāju cept augšā jaunu rakstu. Šoreiz par fiksētā pārnesuma velosipēdiem un to pakaļdarinājumu veidiem.
Pēdējā laikā savu popularitāti ir guvuši fiksēta pārnesuma velosipēdi. Ļoti vienkārši, viegli, gaisīgi un ātri muskuļu bendes. Ritenis kļūst par fiksīti tad kad tā pedāļi iet kopā ar ratu, respektīvi, tu mīsi ratu uz priekšu, tas ies uz priekšu, tu pedāļus nekustināsi, rats stāvēs uz vietas, pedāļus mīsi atpakaļ rats arī ies atpakaļ. Fiksītis beidz kļūt par fiksīti, kad tam noņem fiksēto zobratu aizmugurē. Tad tas kļūst par parastu ielas rumaku. Jā, tieši tā, tie visi "fiksīši" kurus redzam uz ielas, uz kuriem cilvēki nemin pedāļus, kamēr brauc nav īsti fiksīši, tie ir pakaļdarinājumi. Skarbi, bet patiesība.
Fiksīšu ikdienas minējiem vislielākās galvassāpes sagādā ķēde. Daži vienkārši nopērk ķēdes spriegotājus, taču tie mēdz salūzt. Daži mēģina atrast maģisko pārnesumu, manipulējot ar zobratu lielumiem, tādejādi mēģinot atrast attiecību, kad ķēdes spriegotāji nebūs vajadzīgi. Tas strādā, ja ķēde ir neizstaipāma. Manuprāt visizdevīgākais variants ir vienkārši atvilkt ratu ar muskuļu spēku, ielikt visas vajadzīgās šaibas un pieskrūvēt. Uz BMX un neīstajiem fiksīšiem tas strādā.
http://spoki.tvnet.lv/sports/Ists-fiksis-II/830675
Lūk raksta turpinājums, kur aprakstīšū sīkāk rumbu izmantotos veidus un modifikācijas. plauktus, to modifikācijas un pedāļus, to modifikācijas.