1958.gads. Tenis For Two / Teniss Diviem.
Fiziķis Viljams Higinbotams (William Higinbotham) bija bija Brukheivenas Nacionālās Labaratorijas (Brookhaven National Laboratory) mašīnbūvju nodaļas vadītājs. Katru gadu šajā labrotorijā tika rīkotas atvērto durvju dienas, taču apmeklētāji nebija īpaši ieinteresēti visos procesos, tādēļ izklaides nolūkā Viljams Higinbotams izdomāja izveidot spēli uz Donner Model 30 anologā datora. Oscilogrāfa monitorā tika attēlots divdimensionāls tenisa korts no vertikālā skatu punkta ar tīklu un bumbiņu.Šī spēle ļoti ātri kļuva populāra, jo šo spēli varēja spēlēt divi spēlētāji un tajā varēja viens otram atsist bumbiņu. Spēlē nebija redzami nedz spēlētāji, nedz tennisa raketes. Spēle tika realizēta uz Donner Model 30 anologā datora un 5 colu liela oscilogrāfa ekerāna.Tenis for Two bija arī skaņa. Higinbotams izstrādāja tennisa spēles elektroniskās shēmas un laborants Roberts Dvoraks (Robert V. Dvorak) pēc tām vadoties izveidoja to. Diemžēl Higinbotams nenojauta sava izgudrojuma milzīgo vērtību un tāpēc pat necentās to patentēt.
1958.gada, 18,oktobrī simtiem cilvēku stāvēja rindā, lai tikai varētu uzspēlēt šo spēli. Pirms tam datori un sarkanā podziņa cilvēkiem asociējās ar atom-karu, taču pateicoties šai spēlei sarkanajai podziņai tika piešķirta jauna nozīme.
Neskatoties uz popularitāti jau 1959. gadā šī spēle tika izjaukta un oscilogrāfs ar Donner Model 30 anologo datoru tika izmantots labaratorjas vajadzībām.
Kādēļ Tenis For Two ir nozīmigs ?
- Pati pirmā sporta videospēle.
- Pati pirmā videospēlē, kas tiek attēlota realā laikā.
- Pati pirmā videospēle ar divām vadības pultīm priekš diviem spēlētajiem. (Multiplayer)
- Pati pirmā videospēle, kas speciāli tika izveidota publikas izklaidēšanai.
Tennis for Two neizmanto video signālu, līdz ar ko to nevar uzskatīt par video spēli.