Labdien, vasaras izskaņā es nomainīju savu "veco" zirdziņu YAMAHA TDM850 3vd, pret HONDA Varadero xl1000. Paveicās, jo par Yamahu iedeva labu cenu un HONDAs saimnieks labi nolaida cenu. Tā ka ar nelielu piemaksu tiku pie jaunāka un jaudīgāka zirdziņa. Uz varadero es jau sen "metu acis", bet ar to naudiņu tā ir kā ir. Bet nu, kā pēc taisīju rakstu, motociklu nopirku tīri labā komplektācijā, BET tikai nebija centrālās pekas. Tā ir vajadzīga lai ērtāk būtu apkalpot ķēdi un vajadzības gadījumā lai ērti var nomainīr riepas, neizmantojot lielo "stacionāro" motocikla pacēlāju. Un tādu arī nepaņemsi līdzi ceļojumā. Tā kā Latvija ir eiropas veiksmes stāsts, tad es devos uz honda veikalu un prasīju cik maksā centrālā peka priekš mana mocīša. Uzzinot cenu pirkt gribēšana pārgāja, cenu nosauca 263 eiro, ebejā arī nebija diži lētāk. Tā kā, pieredze konstruēt peku man jau bija no iepriekšējā motocikla, tad nolēmu ka šitam mocim arī uztaisīšu pats. Papētīju intrnetā kādai tai ir jābūt un sāku veidot. Iztērēju divas dienas un darbs bija padarīts. Nu tad sākam.
Taisam mocim HONDA Varadero xl1000 centrālo "peku" (central stand).4
Mans "bērītis" vai nav skaistulis .
Uzstutēju motociklu uz statīva un sāku pētīt iespējamās stiprinājuma vietas. Salīdzinot ar oriģinālās "kājas" bildžu stiprinājumiem, izspriedu, ka tai ir jāturās uz divām brīvajām/tukšajām skrūvju vietām. Tā kas ir dzinēja korpusā, tā ir paredzēta abu detaļu saskrūvēšanai ar "špiļku", apakšējā turās ar atsevišķu skrūvi. Vienīgais mīnuss ir izplūdes sistēma, stiprinājumi tiks stiprināti lab;ajā pusē ar aptuceni piecu centimetru gariem distanceriem, labā puse gandrīz cieši klāt pie dzinēja.
Sāku ar to ka izveidoju šablonu, lai zinātu kur pēc tam urbt metālā caurumus.
Samēramies un gatavojam detaļu no metāla.
Manā gadījumā man ir 8mm biezs dzels gabals.
Tādai tai "kājai" ir jāizskatās oriģinālā izpildījumā.
Sākotnējās sagataves paraugam metinu klāt vēl dzelzi veidojot aptuveni nepieciešamo stiprinājumu. Tas būs šablons, no kura tiks veidota īstā sagatave.
Vidus procesu aizmirsu nobildēt, bet tur arī nebija nekā interesanta. Tur tika lietots daudz krievu leksikona "mātes" vārdu. Jo šo to nācās pārtaisīt vairākas reizes, smalkās detaļas pa pagraba dēļu šķirbām krita pagrabā, nācās ik pa brīdim līst pagrabā tām pakaļ, bet beigās viss sanāca tīri labi, "kāja" gatava un pat darbojas.