Raksts visiem kuri vēlas mēģināt izveidot uzņēmumu vai ir domājuši par tādu ideju. Šeit tu atradīsi atbildes uz jautājumiem kā pārdod preci un izveidot uzņēmumu.
Mārketings (tirdzniecība) - viss tas, kas nodrošina to, lai prece nonāk pie pircēja.
Mērķis - ātri un labi pārdot
* Pircējs - tas kas pirks preci
* Patērētājs - kas lietos
Mārketingā ir svarīgi saprast, kurš būs tas kas pirks preci.
Piem. Tu gribi pārdot rotaļlietu. Pircējs būs mamma, bet patērētājs bērns. Ja prece nepatiks pircējam viņš to nepirks neatkarīgi no patērētāja vēlmēm.
Tirzniecības mērķis
1. Tirgus izpēte - ar šo ir jāsāk visiem uzņēmējiem. Jākritizē sava ideja.
2. Patērētāju vajadzību izpēte - noskaidro vai tāda prece jau pastāv un cik maksā pie konkorentiem
3. Iedarbība uz vajadzību veidošanos - rada vajadzību pēc preces, pārliecina
4. Iedarbība uz tirgu un pieprasījumu - izdomā jaunu pārdošanas veidu, kaut ko stilīgu, var mēģināt iegāst konkurentus
5. Patērētāju priekšstata veidošana - skaists iepakojums, reklāma, ir jārada mānīgs priekšstats, ka būsiet laimīgs ar preci ( to bieži dara reklāmās)
Mērķa tirgus noteikšana:
* Pircēja dzimums
* Pircēja vecums
* Dzīves vieta
* Ienākumi
* Profesija
* Hobiji/ ieradumi
* Ģimenes lielums
PIEMĒRS mērķa tirgus noteikšanai:
Vēlos ražot košu nagu laku.
Dzimums - sieviete
Vecums - 9 līdz 17 ( vecākas sievietes izvēlas pieaudzēt nagus vai noklāt ar gēllaku)
Ienākumi - vidēji ( vecāku nauda)
Nodarbošanās - skolnieks
Dzīves vieta - pilsēta
Ģimenes lielums - nav būtisks
Mērķa tirgus noteikšana palīdzēs tālāk apzināties patērētāja vajadzības un veidu kā labāk pasniegt preci.
Kā pārdot preci?
Tev būtu jāatbild sev uz šādiem jautājumiem:
1. Kur var satikt potenciālos pircējus?
2. Kā vislabāk viņus informēt?
3. Kā likt iegādāties preci?
4. Kā likt preci vai pakalpojumu iegādāties atkārtoti?
5. Kā likt pircējam piesaistīt citus potenciālus pircējus?
PIEMĒRS kā veiksmīgi pārdot nagu laku?
* rīkot akcijas, konkursus
* aicināt LV pazīstamus cilvēkus reklamēt šo produktu
* piedāvāt firmām, uzņēmumiem, privātpersonām sadarboties
* dalīties dažādos sociālajos tīklos ar produktu
Preces virzīšana tirgū
* reklāma ( TV, žurnālos, soc. tīklos, internetā)
* tiešā pārdošana
* tirzniecības veicināšana
* sabiedriskās attiecības
Mārketings. Kā pārdot preci?7
38
0
Autora bilde
Šī ir tikai neliela daļa no mārketinga un uzņēmuma izveidošanas, bet ar šiem plāna punktiem būtu jāsāk. Raksti komentāros, vai tev šis raksts noderēja.