Lieku lādēties.
Pēc laiciņa arī otra ir samontēta. Notestēju pirmo - aķene griežas. Nu arī sejā parādās smaids.
BET...
Pēc aķu uzlādes, testējot slodzītē, aķene uztaisa 20 apgriezienu un cēli atdod galus. Jāmēģina saprast, kas nu mums pa vainu.
Lieku lādēties.
Pēc laiciņa arī otra ir samontēta. Notestēju pirmo - aķene griežas. Nu arī sejā parādās smaids.
BET...
Pēc aķu uzlādes, testējot slodzītē, aķene uztaisa 20 apgriezienu un cēli atdod galus. Jāmēģina saprast, kas nu mums pa vainu.
Aizdomas ir, ka nerullē nopirktie aķīši. Pa aķīšiem pastāv divas versijās:
1) made in China. ķipa mazie ķīniešu miliampēri.
2) Ni-Mn. Orģinālā bija Ni-Cd.
Vēl pastāv versija, ka lādētājs gļuko. Šitas man bija no kautkurienes ieklīdis mājas būvēšanas laikā. savējo ātrumā nespēju atrast.
Vēl pastāv versija - hujovijs lodējums, kurš netur krunku.
REZULTĀTĀ - aplauziens pēc pilnas programmas.
Problēma vienkārša, aķīši savāstarpā metinās ar speciālu instrumentu, lodējums veido pretestību un pie lietošanas ātrāk nosēdina batareju arī lādējās viņa ļoti slikti, pašam šitas joks negāja cauri, aiznesu pie centrāltirgus darbnīcā un uzmetināja kā vajag.
Tieši dēļ šada tipa rakstiem, praktiskais spoks ir mana mīļākā sadaļa Trekni plusi!!!
Visa problēma un lielākā kļuda ir LODĒŠANA!
Elementus nelodē, bet metina, pie slodzes alva kūst! Ir speciāls punktu metināmais, var uztaisīt, bet precīzi jāaprēķina vai testējot jānoska strāvbas stiprums un ilgums, lai nepārdedzina un lai nav par maz, lai kārtīgi sakūst!
Lodējot bateriju elementus, ir svarīgi tos NEPĀRKARSĒT (tieši kontaktus). Un, ņemot vērā, ka visi baterijas elementi ir saslēgti virknē, pietiek ar vienu bojātu posmu, lai baterija kļūtu nederīga. Iesaku ar testeri nomērīt (spriegums, volti) katru atsevišķo elementu pēc baterijas uzlādes. Visticamāk, daži būs tuvu nullei.
Bet nu lielas šaubas ir tiešām par elementu izdzīvošanu pēc kontaktu lodēšanas. Šajā sakarībā iesaku izmantot speciālo lodēšanas pastu, nevis kanefoliju.
Tieši tādam bošam taisīju baču.Paņēmu LioN 4 aķus,NiCd vietā,sanāca 14 v,tas štrunts,galvenais lādīzers.To ēbejā pa kautkādiem pāris zaļajiem dabūju,tiēši priekš četrām bačām,pašu barošanu gan no kautkāda dekodera divampērīgu pieskaņoju.Viss darbojās,bet ar laiku tomēr pašam mehānismam visa ļurītava sāk jau dilt.
ja lādēji ar gudro NiCd lādētāju, tad visdrīzāk neuzlādēji līdz galam.
ja pērc NiMH, tad pārliecinies, ka tie ir zemās pašizlādes variants (tipa eneloop, everready utt).
Akumulatorus var ar mašīnas aķi sametināt kopā Žēl, ka nesanāca saremontēt.
neliels hints : lai labāk lodējas - nodrāz tos kontaktus ar vīli biku - būs rupjāki un alva ķersies klāt. nekādas skābes.
Man hiltim abi aki nosedusies, ceru ka rit piekersos klat, prieks viena liela ir 10 akisi sakrati, varesu padalities pieredze, man, gan ir 1200, 2400 vieta, no avarijas apgaismojuma barosanas, bet na halavu i uksus sladkij, galvenais ka jauni.
Pēdējā versija liekas viss reālākā. Kontaktus vajag notīrīt pirms lodēšanas, un ar to es domāju dremeli vai galodiņu, kaut vīli, jo pārklājums ir jādabū nost, lai pie īstā metāla tiktu, jāizmanto tauki un tad jau viss labi kopā turēsies... P.S. neaizmirsti, ka pirms lodēšanas kontaktus vajag apalvot, lai lodējot mazāks čakars
Bača nekarst ?
Atceros, savā laikā man ar bija aķene par kapeikām nopirkta (lētais gals). Kā jau likums- izbeidzās arī aķīši. Es gan lieku naudu neizmetu par to, bet gan to pasākumu no viegli pārvietojama uztaisīju par grūti pārvietojamu Brutāli un varētu teikt radikāli- pie aķenes kontaktiem divi vadi, kuriem otrā galā visparastākais mašīnas aķis. Smagi, bet strādāja bez problēmām... Nu vismaz, līdz izbeidzās arī tas... Tā versija man strādāja mēnešus trīs vai pat vairāk. Ne gluži katru dienu, bet diezgan bieži tolaik skrūvēju. Tagad arī ir aķene, kurai aķīši nosprāguši- it kā varētu ''celt'', bet kad padomāju- lielajai urbjmašīnai man ir regulējami apgriezieni un ja man kkas ir jāskrūvē, tad elektrība ir ''pa rokai''. īsti jēgas no aķenes nav.