Spoki, ielikšu savu top 16, zinu, zinu, ir miljons lielisku VĒSTURISKU filmu, ko neesmu redzējusi. Nezinu vai vispār var likt, jo tas jau it kā Jums neko nedod, bet cik skatījos daudzi lietotāji ir ielikuši savus topus, tāpēc domāju, ka varbūt Jums nekas nebūs pretī. Tātad, tas ir mans,personīgais tops. Kuras no nosauktajām filmām Jums patīk un nepatīk?
Man arī patīk, piemēram -''Intervija ar vampīru'', bet to neliku, jo šeit uzskaitīju tās, kurās ir runāts un parādīts par kādu vēsturisku cilvēku vai, piemēram, kuģi...nu kaut kā tā...labi, skatāmies, kādas vēsturiskas filmas patīk Jums?
sākas ar 16. vietu
16. MARIJA ANTUANETE. Mariju Antuaneti, kura kā naiva princese no Austrijas galma tika ievesta intrigu un skandālu pārbagātajā franču aristokrātijā, lai apprecētos ar Luiju XVI. Būdama pusaudze, viņa pārvar savas bailes un kļūst par vienu no pretrunīgāk vērtētajām personām – sava laikmeta un Francijas simbolu.
15. OTRA BOLEINU MEITA. Grezns, juteklisks intrigu, romantikas un nodevības pilns stāsts, kas risinās Eiropai nozīmīgu vēsturisko notikumu fonā. Filma stāsta par divām daiļām māsām - Annu (Natālija Portmane) un Mēriju (Skārleta Johansone) Boleinām, kuras, savas ģimenes ambīciju vadītas savā starpā sacenšas par izskatīgā un kaislīgā karaļa Henrija VIII (Ēriks Bena) sirdi. Katrai no viņām izdodas paviesoties karaļa guļamistabā, bet tikai vienai būs lemts sēsties tronī, kamēr otras likteni izšķirs bendes zobena cirtiens.
14. SEPTIŅI GADI TIBETĀ. 1939. gads. Austrijas alpīnists Heinrihs Harers, kurš ir vīlies politikā un mīlestībā, dodas iekarot nepieejamāko Himalaju virsotni.Himalajos Heinrihu pārsteidz karš un viņš nonāk angļu gūstā. Pēc vairākiem mēģinājumiem viņam izdodas izbēgt un sasniegt kalnu valsti Tibetu. Tur viņš pavada septiņus garus gadus, satiek Dalailamu, ir liecinieks ķīniešu iebrukumam un seno Tibetas tempļu iznīcināšanai.
13. ELIZABETE. Ir 1585.gads. Karaliene Elizabete I (Keita Blanšeta) valda pār Angliju jau trešo gadu desmitu, tomēr skarbās intrigas starp viņas troņa tīkotājiem negrasās aprimt. Vislielākie draudi tuvojas no Spānijas. Romas katoļu baznīcas atbalstīts un bruņojies ar Svētās inkvizīcijas spēkiem, Spānijas karalis Filips II gatavojas karam, lai gāztu protestantu ķeceri no troņa un atjaunotu Anglijā katoļu baznīcas slavu un spēku. Gatavojoties karot un aizstāvēt savu impēriju, Elizabete sastopas ar jaunu pārbaudījumu. Sava augstā statusa un karalisko pienākumu dēļ nedrīkstot izrādīt negaidītās, romantiskās jūtas pret dedzīgo un skaisto jūras braucēju - seru Volteru Raleiju, viņa lūdz galma dāmu Besu izrādīt pret Raleiju laipnību, lai noturētu viņu karalienes tuvumā.
12. Vieta MEITENE AR PĒRĻU AUSKARU. Filmas darbība risinās 17. gs. Septiņpadsmit gadu vecā Grēta ir spiesta meklēt mājkalpotājas darbu un nokļūst mākslinieka Johannesa Vermēra mājā. Kalpotājas pienākumos ietilpst arī gleznotāja darbnīcas uzkopšana - viņa kļūst par vienīgo cilvēku, kam ir atļauts tajā uzturēties, un drīz vien iemanto mākslinieka uzticību. Vermērs pamana meitenes kluso aizraušanos ar mākslu, kas abus vieno vēl vairāk. Viņš nolemj uzgleznot Grētas portretu ar sievas pērļu auskariem - top slavenākā un atzītākā mākslinieka glezna "Meitene ar pērļu auskaru". Vermēra sieva nespēj pieņemt vīra acīmredzamo apsēstību ar kalpotājas Grētas skaistumu... Filma, kas guvusi Oskara, Zelta globusa, Britu filmu balvas un citas nominācijas. Katrs filmas kadrs ir kā renesanses mākslinieka Vermēra glezna, kuru papildina aktrises Skārletas Johansones skaistums un aktierdarbs.
Reklāma
11. Vieta TITĀNIKS. No ostas pilsētas Saushemptonas savā pirmajā braucienā dodas pasaules lielākais kuģis - Titāniks. Kuģis dodas uz Ameriku un līdz ar Titāniku uz klāja tiek vestas tūkstoņiem cilvēku cerības un likteņi. Starp šiem cilvēkiem atrodas arī septiņpadsmitgadīgā Roza Djuita Bukeitera – skaista un bagāta meitene, kurai apnikusi savu vecāku bagātā un liekulīgā pasaule, kā arī nabadzīgs mākslinieks Džeks. Titānika veidotāji bija pārliecināti par to, ka kuģi nevar nogremdēt, taču kuģa ceļā nokļūst milzīgs aisbergs un Rozas un Džeka romantiskais piedzīvojums pārvēršas par cīņu uz izdzīvošanu.
10. Vieta SIRDS ROBEŽA. Dziedātājs. Nemiernieks. Izraidītais. Varonis. Ar tik smagiem akordiem, kas spētu aizkustināt pat kravas vilcienu, tēraudpelēko acu intensīvo skatienu un balsi, tumšu kā nakts, leģendārais "Vīrs melnā" sarīkoja mūzikā revolūciju un pats radīja savu īstas amerikāņu leģendas imidžu.
9. Vieta BRĪNIŠĶAIS PRĀTS. 1947. gads. Džons Nešs ierodas Prinstonā. Viņš ir matemātikas ģēnijs. Šis cilvēks ir izstrādājis "spēļu teoriju" matemātikā, par ko savā laikā ieguva Nobela prēmiju. Valdība palūdz Džonam palīdzēt atkodēt Krievu šifrus, līdz ar ko viņš tiek iesaistīts šausminošā sazvērestībā. Taču reti kurš zināja, ka viņš ir smagi slims. Viņam bija šizofrēnija... Drīz viņš sastopas ar līdz šim nepazīstamām sajūtām - ar mīlestību.Šīs jūtas viņa dzīvē ienes Alīsija. Uzzinot, ka Džonam ir šizofrēnija, viņa ir satriekta, taču Alīsija nepadodas, liekot pretī briesmīgajai slimībai savu mīlestību. Tagad tikai ar Alīsijas palīdzību Džons spēs atgūt savu garīgo spēku un atgūt izcilā matemātiķa statusu, kādu viņu pazina līdz šim.
Reklāma
8. Vieta SABIEDRĪBAS IENAIDNIEKI. Filma ir veidota pēc Braiena Barova (Bryan Burrough) trillera, kas vēsta par Federālās Izmeklēšanas biroja (FIB) darbības pirmajiem gadiem. Kāds FIB darbinieks vajā banku aplaupītāju, kura reibinošā kriminālā karjera beidzas zem ložu krusas 1934.gadā pie kāda teātra Čikāgā. Dilindžers dzīvoja ātri, mira jauns un atstāja ne vien pievilcīgu līķi, bet arī viena no ievērojamākajiem 20.gs. noziedzniekiem slavu.
7. Vieta NOĶER MANI, JA VARI. Frenks Abagneils jaunākais (Leonardo Dikaprio) dzīvo brīnišķīgā ģimenē – viņa tēvs, Frenks Abagneils vecākais (Kristofers Volkens) ir veikala īpašnieks un sabiedrībā cienījams cilvēks. Tēva iemīļotākā un dēlam bieži stāstītā pasaka ir par divām pelītēm, kuras iekritušas krējuma podā – viena no viņām nevēlējās cīnīties un noslīka, bet otra kārpījās tik ilgi, ka sakūla krējumu sviestā un izglāba savu dzīvību. Šai Frenka - vecākā vienkāršajai dzīves shēmai ir pakārtota ar viņa paša dzīve – viss sasniegtais ir panākts tikai pateicoties paša galvai un rokām. Frenka māte Pola (Natālija Beja - Spīlbergs pat nepaslinkoja uzaicināt filmai īstu francūzieti) ir kārtīga mājsaimniece, mīloša sieva un gādīga māte. Taču drīz vien bezrūpīgajā ģimenes kuģī parādās sūce – Frenka tēvs tiek apsūdzēts nodokļu nemaksāšanā un ienākumu slēpšanā, tāpēc pārdevuši māju, mašīnu un daļu iedzīves, Abagneilu ģimene pārvācās uz necilu dzīvokli, Frenks nomaina prestižu mācību iestādi pret visparastāko vidusskolu, bet viņa tēvs turpina aizvien dziļāk turpina grimt “krējumā”. Punktu visam pielika mātes aizraušanās ar kādu sava vīra senu paziņu – juristu, kā rezultātā, kādreiz laimīgā ģimene neatgriezeniski sašķēlās. Frenks jaunākais savos sešpadsmit gados izlemj pašrocīgi ķerties pie naudas pelnīšanas – sākotnēji ar viltotu bankas čeku palīdzību, bet vēlāk veicot seriāla “Emulators” cienīgas pārvērtības, uzdodoties gan par lidmašīnas pilotu, gan par ārstu, gan par juristu. Visu šo laiku veiksmīgi muļķojis cilvēkus, Frenks izkopa zagšanu līdz mākslas veida līmenim. Nu bezkaunīgā nelieša notveršana kļūst par viņa vajātāja, FIB detektīva Karla Henretija (Toms Henks) goda lietu…