Tas nozīmē to, ka šī meditācijas prakse “stiprina un vairo spējas” tam, ko Teosofija sauc par astrālo ķermeni, jeb dubultnieku. “Vitālie centri” arī zināmi kā “enerģētiskie centri”, un daži uz tiem atsaucās kā čakrām, kaut jāpiezīmē, ka vairums informācijas un literatūras, kas šodien pieejama par čakrām, būtu labāk jāignorē, dēļ tās maldinošās, neprecīzās, un pat potenciāli visnotaļ kaitējošās praktizētājam, dabas. Ne uz vienu no vitālajiem centriem zemāk par sirds līmeni, jebkad vajadzētu koncentrēties vai pievērsties, jo tie atbilst cilvēka zemākajai dabai, un var pamodināt nevēlamus, kaitējošus spēkus vai enerģijas.
Džūlija Keitlija turpināja, sakot ka: “Nervu fluīda cirkulācijas noslēpums ir atrodams šajos vitālajos centros, un tas, kurš to atklāj, spēj izmantot ķermani (astrālo), pēc nepieciešamības. Vēl vairāk, šī prakse trennē prātu saglabāt sevi savā principā, bez uzlādēšanās, un novēršanās spēka, ko ir tik grūti pārvarēt. Domai piemīt sevi reproducējošs spēks, un, kad prāts tiek turēts fokusēts uz vienu ideju, tas kļūst tās iekrāsots, un, varētu teikt, visas šīs domas korelācijas rodas prātā. No šejienes arī mistiķis iegūst zināšanas par jebkuru priekšmetu, par ko viņš pastāvīgi domā, koncentrētā apcerē.”