Mantras ir svētās skaņas vibrācijas, kas sevī ietver milzīgu spēku un enerģiju. Mantru skandināšana ļauj mums koncentrēties un apkopot šo kosmisko enerģiju. Pašos pirmsākumos mantras atklāja dižie seer vai rishi un pārtulkoja tās noteiktās zilbēs ar ritmu un melodiju.
Vārds mantra sastāv no diviem sanskrita vārdiem - man, kas nozīmē prats un tra, ko var tulkot kā brīvs. Tātad mantras nozīmi var tulkot kā prāta un domāšanas atbrīvošanu no visa materiālā un spēju iziet ārpus samsara jem " dzimšanas un nāves" rata.
Mantru skandināšana rada harmoniju visos līmeņos un atmodina garu. Reiz atmodīnātais gars jeb dvēsele, apkopo un atraisa sevī visu enerģiju ne tikai pašam skandinātājam, bet pozitīvi ietekmē arī visus apkārtējos.
Ar mantras atkārtošanu var izsaukt stihiju, būtņu vai dievību iejaukšanos kādā procesā.
Nostabilizējot prātu ar mantrām, cilvēks sāk izjust savu iekšējo spēku un pašapziņu. Tam, kas dzied mantras, sākas vīzijas jēdzienu līmenī, kļūst stiprākas jūtas un rodas vēlēšanās darboties.
Kā tiek sasniegta "augstāka apziņa" no zinātnes viedokļa:
Mantra ir apzināti izvēlēta doma. Ja jūs citas domas aizvietosit ar mantru, tām vairs vienkārši nebūs vietas. Mantra sastāv no pacilājošām skaņas vibrācijām. Skandējot vai skaitot mantru, jūs stimulējat aukslēju meridiānu punktus, aktivizējot hipotalāmu un maināt smadzeņu augstāko centru ķīmisko sastāvu.
Jogu skolotāji apgalvo, ka paātrināt sevis kā centra apzināšanos var klusējot vai meditējot jeb arī ilgstoši atkārtojot savu vārdu (kā mantra tiek izvēlēts paša vārds). Mērķis tam ir piespiest savu prātu koncentrēties uz Es ideju. Daudzi patstāvīgi praktiķi nejauši atklājuši šādu metodi un piedzīvojuši kaut ko līdzīgu iekšējai atklāsmei. Ievērojams piemērs ir lords Tenisons, kas šādā veidā sasniedza ievērojami daudz. Viņš atkal un atkal atkārtoja savu vārdu un apcerēja savu personību. Pakāpeniski viņš esot sācis apzināties savu personību, iepazīt savu dabu un savu nemirstību. Īsi sakot, viņš sevi iepazina kā reālu apziņas centru.
Mūsu pasauli veido enerģija, kas vibrē. Dažas enerģijas, piemēram, nedzīvu priekšmetu enerģija, vibrē lēnāk vai ar zemāku frekvenci. Savukārt citas, piemēram, domas vibrē tik strauji, ka mēs tās nevaram ieraudzīt. Spēja sajust enerģiju, kas vibrē ar augstāku frekvenci, palīdz mums tuvoties saplūšanai ar visaugstāko vibrāciju, ko dažkārt dēvē par Dievu.
Ikviena mūsu doma vai jūtas atrodas noteiktā vibrāciju frekvencē. Izmantojot mantras, mēs savu prātu virzām uz augstākām frekvencēm. Mantru joga ir mehānisms, kas palīdz savienot atsevišķo ar veselo. To panāk, ar mantras ritmiskā spēka palīdzību savienojot individuālās apziņas skaņu vibrāciju ar universālās apziņas vibrācijām.
Mantras iedarbība ir atkarīga no reflektoriskajiem punktiem uz mēles un mutē. Mīkstajās aukslējās ir 84 šādi punkti. Runājot tie ar mēli tiek stimulēti. Nospiežot pareizo kodu, smadzenes saņem signālus, kas atslēdz augstākos centrus. Mantra ir sena metode kodu nosūtīšanai. Arī pozitīvi apgalvojumi, kas izteikti dzimtajā valodā, ir iedarbīgs pārvērtību līdzeklis. Tās ir sava veida mantras, kas labvēlīgi ietekmē prātu.
Mantras skaņu var virzīt tā, lai tā atbalsotos dažādās ķermeņa vietās, visbiežāk tā tiek raidīta uz trešās acs punktu. Novirzot skatienu vai koncentrējot uzmanību uz šo punktu un vienlaikus skandējot mantru, trešās acs apvidū tiek izraisītas vibrācijas. Citi biežāk lietotie centri ir nabas, sirds un vainaga centrs galvas virspusē.
Laika gaitā mantru skaitīšana tā pilnveidojas, ka visas mantras kļūst džapa. Tas nozīmē „atbalsot mantru”. Džapa ir process, kura laikā mantra tiek projicēta kosmosā un tad atstarota atpakaļ pie jums. Kad džapa ir apgūta, jūs varat sadzirdēt mantru, pat nepamanot, ka esat to izrunājuši.
Džapa noved pie tapasa – prānas iekšējā garīgā siltuma. Tapass attīra un nostiprina nervu sistēmu. Džapa bieži tiek izpildīta, izmantojot kreļļu virknes, ko sauc par malām.
Mantras ir svētās skaņas vibrācijas, kas sevī ietver milzīgu spēku un enerģiju. Mantru skandināšana ļauj mums koncentrēties un apkopot šo kosmisko enerģiju. Pašos pirmsākumos mantras atklāja dižie seer vai rishi un pārtulkoja tās noteiktās zilbēs ar ritmu un melodiju.
Vārds mantra sastāv no diviem sanskrita vārdiem - man, kas nozīmē prats un tra, ko var tulkot kā brīvs. Tātad mantras nozīmi var tulkot kā prāta un domāšanas atbrīvošanu no visa materiālā un spēju iziet ārpus samsara jem " dzimšanas un nāves" rata.
Mantru skandināšana rada harmoniju visos līmeņos un atmodina garu. Reiz atmodīnātais gars jeb dvēsele, apkopo un atraisa sevī visu enerģiju ne tikai pašam skandinātājam, bet pozitīvi ietekmē arī visus apkārtējos.
Ar mantras atkārtošanu var izsaukt stihiju, būtņu vai dievību iejaukšanos kādā procesā.
Nostabilizējot prātu ar mantrām, cilvēks sāk izjust savu iekšējo spēku un pašapziņu. Tam, kas dzied mantras, sākas vīzijas jēdzienu līmenī, kļūst stiprākas jūtas un rodas vēlēšanās darboties.
Mantras ir svētās skaņas vibrācijas, kas sevī ietver milzīgu spēku un enerģiju. Mantru skandināšana ļauj mums koncentrēties un apkopot šo kosmisko enerģiju. Pašos pirmsākumos mantras atklāja dižie seer vai rishi un pārtulkoja tās noteiktās zilbēs ar ritmu un melodiju.
Vārds mantra sastāv no diviem sanskrita vārdiem - man, kas nozīmē prats un tra, ko var tulkot kā brīvs. Tātad mantras nozīmi var tulkot kā prāta un domāšanas atbrīvošanu no visa materiālā un spēju iziet ārpus samsara jem " dzimšanas un nāves" rata.
Mantru skandināšana rada harmoniju visos līmeņos un atmodina garu. Reiz atmodīnātais gars jeb dvēsele, apkopo un atraisa sevī visu enerģiju ne tikai pašam skandinātājam, bet pozitīvi ietekmē arī visus apkārtējos.
Ar mantras atkārtošanu var izsaukt stihiju, būtņu vai dievību iejaukšanos kādā procesā.
Nostabilizējot prātu ar mantrām, cilvēks sāk izjust savu iekšējo spēku un pašapziņu. Tam, kas dzied mantras, sākas vīzijas jēdzienu līmenī, kļūst stiprākas jūtas un rodas vēlēšanās darboties.