Sveiciens, spocēni. Šoreiz jauna konspirāciju teorija vai vienkārsi spriedelējums par mistiku. Šajā teorijā, ko daļēji saucu par savu (es zinu, ka noteikti pirms manis ko tamlīdzīgu ir sacerējuši 101 cilvēks, taču šīs idejas man ir jau no bērnības, tāpēc, gribās sev kaut mazumiņu idejas piešķirt.) ietilps vairāku teoriju apvienojums un ar tās palīdzību izskaidrošu kā cilvēki reizēm spēj izdomāt fantastiskus tēlus un idejas grāmatām, stāstiem, dzejai, mūzikai, filmām un komiksiem. Kur viņi rod iemeslu?
Varētu jau visu skaidrot ar to, ka viņiem ir laba iztēle vai kaut ko salietojās, bet būsim godīgi tas nav interesanti un ne jau uz visiem salietošanās atstās šādu efektu. Atcerēsimies kaut vai zinātnieku Mendeļējevu, kurš savu slavenāko izgudrojumu – ķimijas periodisko tabulu sacerēja miegā... Manas teorijas pamatā ir teorijas par to, ka ir paralelās pasaules, ir iespēja starp tām ceļot un ir iespēja redzēt “citu sevi” miegā vai transā. Tātad teorija kā, piemēram, tika izdomāti dažādi supervaroņi, briesmoņi un citi tēli, kuri mūsu pasaulē šķiet neiedomājami ir tāda, ka viņu autori ir ceļotāji starp dimensijām. Ceļošana notiek sapņos vai ar, kādas iekārtas palīdzību. Par to gan mazliet vēlāk. Vispirms izskaidrošu kā man radās šāda ideja un ko īsti domāju ar paralēlām pasaulēm vai pat universiem.
Ar paralēlām pasaulēm vai universiem izprotu ideju, ka mūsu Zeme nav vienīgā. Ir vēl vairākas Zemes (vai universi ar Zemi), kuriem piekļut var mainot laiku un telpu, bet nevar nokļūt tiešā veidā, piemēram aizlidojot ar kosmisko kuģi. Lai tur nokļūtu nepieciešami rīki, kas ar kosmisku vai maģisku spēku spēj lauzt dimensijas un mainīt realitāti. Un katra no šīm Zemēm/ Universiem ir ar kaut ko kopīga ar mūsējo un kaut ko atšķirīga. Piemēram, varbūt ir kāda dimensija, kurā Spoki.lv nav Spoki.lv bet gan Vilkači.lv un jacky ir Jakobs.. Vai cita dimensija, kurā nevis PSRS okupēja Latviju, bet otrādi. Cerams ideju sapratāt. Ja nē, tad ar to kā man izcēlās šī teorija, cerams pratīšu izskaidrot līdz galam gan, kas ir paralēlās pasaules, gan, kā tad šie autori ar to palīdžību radījuši savus garadarbus. Izskaidrošanai man palīdzēs deviņdesmito gadu multene Spiderman The Animated Series (tie, kuri ir redzējuši vairākas un ātrumā neatcerās, kura tieši tā ir – tā, kurai bija foršais roķīgais Džo Perija intro) un Krīžu sižeta līniju no DC komiksiem. Jāsak ar Zirnekļcilvēku un ja precīzāk par Spiderverse sižeta līniju, kura aizņēma animācijas pēdējās sērijas. Jāsaka šī sižeta līnija ir izmantota arī vēlākās versijās un ne tikai Zirnekļcilvekam, taču šeit būs mazs arguments, kuru ja uzvedos kā īsts konspirāciju teoriju autors varu pataisīt kā par kāda autora atzīšanos, ka viņš ceļo caur dimensijām. Kas tad ir Spiderverse? Spiderverse sižeta līnijas laikā Zirnekļcilvēks ar 2 kosmisku būtņu – Madāmas – Tīkls un Beyonder palīdzību satiek vēl vairākus Zirnekļcilvēkus no dažādām pasaulēm ar kuriem kopā viņam jāaptur vel viens Zirnekļcilvēks, kurš patiesībā ir klons un sajucis prātā un apvienojies ar Kārnidžu vēlās iznīcināt visu multiuniversu. Katrs no šiem Zirnekļcilvekiem ar kaut ko atšķirās – ir Zirnekļcilvēks, kurš nēsā spīdīgas bruņas un raksturā, kā arī maciņa biezumā vairāk atgādina Toniju Stārku, ir Zirnekļcilvēks, kurs ir ļoti līdzīgs multenes galvenajam varonim, tikai nav izdzīvojis vēl visus viņa piedzīvojumus un tad ir 3. Zirnekļcilvēks, kurš visvairāk pievērš uzmanību. Tas ir Zirnekļcilvēks, kurš patiesībā ir tikai aktieris un tēlo filmā. Kad pēc pasaules glābšanas multenes galvenais Zirnekļcilvēks dodās uz šī aktiera planētu, tad viņš satiek arī Stenu Lī (jā, Stens mīlēja būt ekranos vel krietni pirms MCU) un Stens multenītē ir apmēram tāds, kāds dzīvē- komiksu autors, kura lielākais sapnis būtu izbaudīt to, ko viņš liek uz papīra. Vai nav aizdomīgi? Vai caur šo Stens Lī nepasaka, ka pats kaut ko no tā ko zīmējis un rakstījis ar Džeku Kērbiju un vēl daudziem autoriem nav piedzīvots realitātē, tikai citā realitātē? Tagad par DC, jo tas vēl labāk. DC komiksos ir vairākas sižeta līnijas, kuras ir saistītas ar kosmiskām un dimensionālām krīzēm, kuru pamatā ir sižeta līnija “Crysis un Infinite Earths” jeb, latviskojot “Krīzes uz bezgalīgām Zemēm”. Un šo sižeta līniju ceļā arī atklājās tas, ka ir neskaitāmas Zemes, kurām ir kaut kas kopīgs un kaut kas atšķirīgs. Piemēram, “pamata Zeme,” kuru sauc par Zeme -1 ir tā, kuru uzskata par galveno. Zeme2 atgādina Zemi no pirmajiem komiksiem pagājušā gadsimta četrdesmitajos līdz sešdesmitajos gados, Zeme – 3 ir preteja “mūsu” Zemei jeb Zemei-1, jo tur supervaroņu tikpat kā nav un tie tēli, ka spie mums ir varoņi tur ir ļaundari, uz Zeme-Prime ir tikai 1 supervaronis un tā var turpināt. Tad nu manas idejas pamatā ir tas, ka dažādo grāmatu vai komiksu, vai filmu autori ir spējuši ceļot starp dimensijām un šajās citās dimensijās novērojuši to, ko paši pēc tam publicē cilvekiem. Vai nu perfekti kā redzēts vai ar pārveidojumiem. Kā viņi ceļojuši? A versija ir tāda, ka sapņos. Ir daudz teoriju, ka tas ko mēs redzam sapņos ir mēs paši no citām pasaulēm. Tad nu šīs versijas pamatā arī ir tā, ka piemēram, Dž.R.R. Mārtins, lai Troņu Spēles idejas guvis, saldi dusot un redzot, kā viņš sapņos skraida pa Vesterosu, dzer ar Tirionu, kaujās ar brāļiem Kligeiniem utt. Versija B) ir tāda, ka sapņos pārceļamies uz šīm dimensijām. Sapnis ir kā apziņas teleports – mūsu apziņa aizteleportējās uz citu dimensiju un tā arī noticis ar šiem autoriem. Viņi ir iemiguši, viņu dvēsele vai apziņa ir aizteleportējusies tālu prom uz citu pasauli un pamostoties viņiem tas šķitis sapnis, kuru pēc tam vai nu precīzi kā “nosapņots,” vai ņemot kā paraugu, iemūžina. Versija C) Šie autori ir pie mums nonākuši ar kādas iekārtas, piemēram, teleortācijas iekārtas palīdzību pie mums no citas pasaules un vienkārši apraksta savu dzīvi vai kāda paziņas dzīvi.
Šādi es skaidroju to, kā varēja rasties daudzas idejas, kuras lasot vai vērojot tv un kino tu nodomā – “kā pie velna, šito var izdomāt?” Gribi tici, gribi netici.