"Debesu dēlu" ierašanās.
Saskaņā ar seno ķīniešu avotiem, pirms "debesu dēlu" parādīšanās uz Zemes, bija vērojamas brīnumainas parādības, kas pārsteidz ar savu nemainību: Pirms Huandi dzimšanas "diža zibens liesmojums apņēma Czī zvaigzni Kausa zvaigznājā" (Lielajā Lācī); Pirms parādījās Huandi pēctecis Šao-hao, "zvaigzne, gluži kā varavīksne, laidās lejā" vai "milzu zvaigzne, gluži kā kauss, nolaidās Ziedošajā salā."; Pirms ieradās nākamais "debesu dēls" Čžuans Sjuja (Džuaņsjui), "apžilbinoši spoža zvaigzne šķērsoja Mēness disku, gluži kā varavīksne."
Tas aprakstīts grāmatā "Piezīmes par valdnieku un ķēniņu paaudzēm," kas saglabājusies fragmentāri. No šiem tikko minētajiem piemēriem izriet ķecerīgs secinājums, ka "debesu dēli" bija Atnācēji. No seno ķīniešu avotiem var saprast, ka "debesu dēli" ieradušies uz Zemes no Sjaņjuaņ zvaigznes (zvaigznāja) un pēc noteikta laika devušies uz turieni atpakaļ. Par Sjaņjuaņ senie ķīnieši saukuši Lauvas zvaigznāju. Vismaz par "debesu dēlu" Huandi to var apgalvot. "Debesu dēlu" ārējais veidols. "Debesu dēlu" arējā izskata apraksti seno ķīniešu tekstos liek secināt, ka tie bija Atnācēji. Pie tam šie apraksti liek domāt, ka "debesu dēli" bija amfībiju tipa būtnes. Ķīnieši uzskata, ka viņu civilizācijai pamatus ielicis "amfībiju radījums Fu Ši – ar cilvēka galvu un zivs apakšdaļu." Radījumi ar ķirzaku/zivs astēm agrīnajā ķīniešu vēsturē pārstāvēti visai plaši – kopumā uzskaitīti 7. Ķīniešu hronisti ir vienisprātis, ka šīs amfībiju būtnes dibinājušas ķīniešu civilizāciju.
Ir pazīstami ķīniešu kaulā grieztie attēli gandrīz 2 000 gadu veci, kur apskatāmas šīs amfībiju būtnes. Kāds L. Hopkinss esot savācis visai palielu šādu darbu kolekciju, kuras aprakstu publicējis 1913. gadā. Diemžēl viņa publicētie attēli ir tik vājas kvalitātes, ka pārpublicēšana nesanāk. Bildēs tomēr ir saskatāmas šo radību astes, kā arī klātesošais hieroglifs ar nozīmi "pūķis." Šodien nav zināms, kur šī kolekcija atrodas. Kad pētnieks Nīdhems 1945.gadā apmeklēja Ķīnas rietumu rajonus, tad viņš tur uzgāja svētnīcas, kurās pielūdza Fu Ši. Uz tempļu sienām bija nārām līdzīgu radību attēli. Tāpat arī nav izslēgts, ka Ķīnā tik populārā pūķa tēla, kā, piemēram, debesu pūķa Čeņa, pamatā arī ir amfībiju būtnes. Ķīniešu senatnes pētnieks Dž.Villoubijs-Mids atzīmē: "Paši agrīnākie ķīniešu pūķu attēlojumi nav diez ko meistarīgi un ārēji atgādina drīzāk zivis. Tikai ar laiku tajos kļūst redzamas skaidras reptiļu pazīmes."
Ērika fon Dēnikenam ir teorija, par to, ka reiz Kosmosā izraisījās karš starp divām citplanētiešu civilizācijām. Karu zaudējušie citplanētieši, kosmosa kuģos bēgdami no uzvarētājiem, atlidoja uz Zemi un atrada šeit patvērumu. Pat šeit uz Zemes viņi acīmredzot nejutās pietiekami droši un baidīdamies, ka uzvarētāji atradīs viņus, ierīkoja slēptuves pazemē, bet daļa pielāgojās dzīvei zem ūdens. Vai arī, Atnācēji bija ieradušies no ūdeņiem bagātas planētas. Tomēr amfībiju radījumu tēma ķīniešu mitoloģijā nav viennozīmīgi traktējama. Nevar izslēgt arī tehnoloģisko zemtekstu (piemēram Čiju arējā veidola aprakstā). Tā, ka ne visos gadījumos, kur pieminētas būtnes ar reptiļa/zivs/pūķa/drakona/čūskas pazīmēm, var apgalvot, ka runa ir par bioloģiskām būtnēm, bet ne par, piemēram, robotiem/kiborgiem.