es gribetu vienu no tam
nakotnes mašinas8
53
1
Kā jūs domājāt kas tas tāds? Nākotnes automobilis? Bet varbūt kāds konceptuāls lidaparāts? Viss ir daudz piezemētāk.
Kompānija TRANSFX, kas izstrādā konceptuālus automobiļus priekš General Motors, kā arī nodarbojošās ar dažādu futūristisko automobiļu (un citu transportlīdzekļu) izveidi filmām, izlaida pasaulē četrus tādus automobiļu korpusus ar nosaukumu Fastlane Universal Studio, kuru ražošana izmaksāja 3,5 (pēc citiem datiem 2,8) miljonu dolāru. Pilnvērtīga darbspējīga automobiļa saņemšanai to vajag pievienot pie Pontiac GM Fiero automobiļa, kurš būtu par pamatu. Bet kopsummā tikai viens no korpusiem tika veiksmīgi pievienots pie nosauktā automobiļa un sanākušajam tehnikas brīnumam pat ir atļauja uz braukšanu pa ielām, un pārdodas pašlaik ebay izsolē par 65 tūkstošiem dolāru. Bet kādu no pāri palikušajiem trijiem korpusiem var iegūt par 15 tūkstošiem, ņemt par pamatu jebkuru citu automobili, noformēt salonu tā, kā jums sagribās, un, ja jums viss tas izdosies, jūs kļūsiet par paša trakākā un praktiski unikāla nākotnes automobiļa īpašnieku. Tiesa, darba nāksies veltīt ne maz. Tālāk jūs atradīsiet gan paša korpusa, gan gatava automobiļa foto, ar šo unikālo korpusu.
Reklāma
Ņemam bariņu dizaina studentu un uz pāris mēnešiem iespundējam lielā šķūnī ar vairāk kā gadsimtu vecu automobili un veselu gūzmu modernu materiālu. Ko mēs iegūsim? Šo te, Mercedes F-CELL.
Šis, protams, nav koncepts kādam tuvākās nākotnes modelim. Tas ir vienkārši dizaineru un inženieru vingrinājums, kas radīts sava un citu prieka pēc. Neviens to nekad neražos un pēc izvazāšanas pa dažādām izstādēm F-CELL nonāks Meredes muzejā.
Dizaineru mērķis bija izveidot modernu versiju pašam pirmajam automobilim Benz Patent Motorwagen, kuru Bencs radīja tālajā 1886. gadā. Arī šim auto ir milzīgi spieķu riteņi ar smalkām riepiņām, taču ar to arī līdzība beidzas. Uz priekšu šo auto dzen 1.2 kilovatu elektromotors kam strāvu rada degvielas šūnas. F-CELL spējot sasniegt ātrumu 25 km/h, kas ir divreiz vairāk kā 1886. gada modelim. Interesanta ir ideja atteikties no stūres un tās vietā izmantot džoistiku. Vienmēr esmu domājis kā (cik ļoti grūti un neērti) būtu vadīt auto ar džoistiku...
Reklāma
Reklāma
te salidzina veco ar jauno
3. novembris 2009
Fantāzija ir lieliska cilvēku īpašība un daudzos gadījumos tieši tā ir dzinusi tehnoloģisko attīstību uz priekšu. Auto dizainers un sapņotājs Edvins Konans (Edwin Conan) ir uzlicis uz papīra savu priekšstatu par nākotnes modeļiem.Savu konceptu E. Konans dēvē par Audi Avatar un tas pēc viņa domām varētu būt 2032.gada modelis ar trijām sēdvietām un īsteni futūristisku dizainu.
Ja ticam zinātnieku aprēķiniem, tad ap 2032.gadu nafta varētu būt uz izsīkuma robežas, līdz ar to Audi Avatar darbina četri spēcīgi elektromotori, katrs savam ritenim, līdz ar to pie Audi Avatar varēs pielikt vēl vienu nozīmīti – Quattro.
Kas attiecas uz dzinēju, tad pēc E. Konana vīzijas līdz tam laikam būs sperts milzu solis elektrodzinēju ražošanā un tie spēs konkurēt ar mūsdienu iekšdedzes dzinēju sniegumu.