Ap 1950. gadu ASV izskatīja veidus, kā iznīcināt mērķus PSRS teritorijā, kā viena no iespējām tika izskatīta jauna stratēģiskā bumbvedēja izstrāde, kas varētu lidot ātrāk un augstāk par PSRS iznīcinātajiem, tādā veidā izvairoties no tiem. Papildus tam, pateicoties savam lidojuma augstumam, tas spētu relatīvi viegli izvairīties no tālaika pretgaisa aizsardzības sistēmām.
XB 70 Valkyrie – sapnis par pasaulē ātrāko bumbvedēju!5
Tā tika aizsākts XB 70 Valkyrie projekts, kura rezultātā tika radīta lidmašīna, kura spēja lidot ar ātrumu, kas bija trīs reizes lielāks par skaņas ātrumu, pie tam, turoties vairāk kā 20 km augstumā. Taču 1960. gada 1. maijs daudz ko mainīja, proti, PSRS pretgaisa aizsardzības sistēma notrieca Amerikāņu spiegu lidmašīnu U-2 ar C-75 zeme-gaiss raķeti. Liekot saprast, ka ielaušanos PSRS gaisa telpā vairs nebūs tik vienkārša un ka, iespējams, stratēģisko bumbvedēju ēra ir beigusies.
Rezultātā prezidents Džons Ficdžeralds Kenedijs 1961. gada 28. martā atcēla stratēģiskā bumbvedēja XB 70 izstrādi, taču šis projekts netika pilnībā atcelts. Proti, tas joprojām tika turpināts kā tehnoloģiju testa platforma, kuras ietvaros tika izstrādāti divi lidaparāti, no kuriem pirmais savu pirmo lidojumu veica 1964. gada 21. septembrī. Taču šī lidmašīna bija vilšanās, tā, lidojot ar ātrumu, kas bija tuvu 3000 km/h, kļuva nedaudz nestabila. Tāpēc otram lidaparātam tika veiktas modifikācijas un, kad tā beidzot 1965. gada 17. jūlijā pacēlās debesīs, tā uzrādīja daudz labākus rezultātus nekā pirmā lidmašīna.
Testos, kas norisinājās no 1964. gada līdz 1969. gadam, tika veikti dažādi pētījumi, bet kā viens no galvenajiem bija Amerikāņu virsskaņas transporta (SST) pētījums, kura ietvaros tika izskatītas iespējas izmantot šo lidaparātu kā bāzes platformu nākotnes virsskaņas transporta lidmašīnām. Kuras spētu nogādāt kravas un cilvēkus uz attālam vietām ar ātrumu, kas būtu vairākas reizes lielāks par skaņas ātrumu.
Taču lidojumu laikā tika novērota turbulence un pastiprināta vibrācija lidmašīnā, kas nenāktu pa labu ne kravai, ne pasažieru ērtībai. Tāpat 1966. gada 8. jūnijā viena no XB 70 lidmašīnām cieta avārijā, kad tā gaisā sadūrās ar to pavadošo F-104N. Šīs sadursmes rezultātā gāja boja divi cilvēki un neatgriezeniski tika iznīcināta XB 70 lidmašīna.
750 miljonus dolāru vērtās lidmašīnas zaudējums nopietni iedragāja projekta norisi, taču pētījumi tika turpināti ar vienu lidmašīnu līdz pat 1969. gada 4. februārim, kad pēdējo reizi lidoja XB 70. NASA ap šo laiku bija ieguvusi savā rīcībā divus YF-12 Blackbird, kas bija daudz labāk piemēroti testiem ar lielu ātrumu. Bet XB 70 projekts pēc iztērētiem 1,5 miljardiem dolāru tika slēgts, bet lidmašīna nodota gaisa spēku muzejam.